jon-t Skrevet Mai 19, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2009 Hei! Ble rygget i mens min bil sto parkert her for ikkje så lenge siden. Venter nå på takstsering. Kva bør eg forvente/forlange ? Bilen er ein Golf 3 96 modell Verkstedet eg har vert å hørt med seier: -Nytt panser -Ny frontfanger (type som må lakerest) -Ny komplett grill -Ny Venstreskjerm framme -Ny lykt Alt må lakerest Vist ein spør om å få kontant oppgjør kor mykje kan ein rekne med at beløpet blir redusert i forhold til taksten ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jon-t Skrevet Mai 20, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2009 Har sjekka litt rundt og funnet ut at det vil koste ca 6500 kr i deler. Lakeringen kjem på ca 6500kr. Så kommer arbeid i tilegg. Kor mykje kan eg rekner med at dei tar i arbeid på å bytte panser, frontfanger, grill og framskjerm ? Burde vel iallefall bli 15000 kr ?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oter11 Skrevet Mai 20, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2009 tar du pengene,så får du ikke igjen for jobben mener jeg,kun for delene Siter 98 vw golf 4 gti Member of VW Audi Club Norwegen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jon-t Skrevet Mai 20, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2009 Nå skal vel eg få heile beløpet som eit verksted skulle hatt for å fikse det?? Forsto det slik på if, som er motparten sitt forsikringselskap at ikkje den kontante utbetalingen skulle vere mindre enn taksten. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Mai 20, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2009 Jeg ble påkjørt for noen år siden, skader for 30000 på en gammel corolla, så den ble kondemnert. Fikk 15000 i erstatning minus 3000 for å "kjøpe tilbake bilen" fra forsikringsselskapet, altså 12000 kontant. kjøpte deler for 1500, og satt igjen med resten. Mitt tips til deg; kjøp brukte deler,og gjør mest mulig selv. Da kan du faktisk tjene litt penger på dette, og det er ikke dumt :) Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jon-t Skrevet Mai 20, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2009 Det var det eg tenkte. Får eg tak i delene på høggeren og får eit sted mellom 15000 og 20000 så er det ikkje mykje mellomlegg eg må ut med for heillakering :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Mai 20, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2009 Det er sant :) Og deler får du garantert tak i, det begynner å bli mange golf 3 på opphoggingene etterhvert! Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jon-t Skrevet Mai 20, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2009 Noko som vil prøve å gjette på kva taksten blir ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wizzy Skrevet Mai 20, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2009 vil iallefall justere opp lakkprisen litt.. :) ellers så har du vel en liten peiling på hva du får igjen Siter Billakkerer og oppretter. For mange doninger til å ramse de opp her.. :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jon-t Skrevet Juni 2, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2009 (endret) Har fått ein foreløpig takst på 21000 kr no :) Berre venter på svar frå if om dei godkjenner taksten. Og på å finne ut om eg kan få alt i min lomme :) Eg trenger ikkje å faktisk reparere bilen sant ? Kan vel selge den slik som den står og ta pengene ? Endret Juni 2, 2009 av jon-t Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Juni 2, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2009 Så lenge du er uten skyld kan du be om kontantoppgjør ja. Men det kan hende selskapet legger inn en anmerkning på bilen i Autosys slik at bilen må vises Satans Tregvesen innen rimelig tid for å unngå avskilting. Det er ikke så ofte det skjer, men det hender Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jon-t Skrevet Juni 2, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2009 Skaden er av rein kosmetisk art så tviler på at det vil vere nødvendig :) Då ender eg opp med avgjørelsen om eg 1. Bruker pengene på å fikse bilen til perfekt stand. 2. Selger bilen slik den er no og putter pengene frå forsikring i lomma og kjøper ny bil. 3. Putter pengene i lomma og kjører rundt med bilen slik den er no. Dette kjem til å bli ein vanskelig avgjørelse... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Juni 3, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2009 Hvis du vil spare pengene til noe annet, kan du jo kjøpe noe brukt fra et bilopphoggeri og bare la være å lakke det f.eks. Koster ikke stort, og du slipper kanskje trøbbel med politi pga knuste lykter og skarpe kanter. De liker ikke sånt... Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eivind Amundsen Skrevet Juni 8, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2009 Noko som vil prøve å gjette på kva taksten blir ? Spørs jo helt hvordan bilen ser ut det da. Først skal jo bilen verdi takseres, da ser man generelt på bilens tilstand, så veier man verditaksten mot skadetaksten før man vurderer om bilen skal rettes eller kondemneres. Er det rust, bulker eller lakkskader på de gamle delene dine, så får du jo fratrekk på det også (Bilen skal jo se ut som den gjorde før skaden). Nå finnes det ganske mange 96 3'er Golfer til 5.000-10.000 kr, så spørs om du ikke får penger til å kjøpe en "ny" brukt Golf. Btw: Det er ikke dumt å shine bilen før den skal takseres, du må tenke at du skal selge bilen! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
coworth-racing Skrevet Juni 9, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2009 foreløpig takts på 21,000...blir nok fort 23-24,000,- tilslutt...om ikke 25,000... Siter - 1997 VW Golf 1,9 TDi Variant - 1994 VW Passat 1,9TD Kat. Variant - Prosjekt - 1976 Mazda 818 (restaurering/gatebil-prosjek) ...og snart en G2 og en Jetta mk2 ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg