Gå til innhold

Montere en V-tec


YoungHugh

Anbefalte innlegg

  • 4 months later...

Haha... trenger ikke kjøpe annen bil!:)

 

Er en i klubb honda norge som selger en D16Z6 motor, med girkasse, ledningsnett og hjerne til 3500kr. Dette er forøvrig veldig billig også!:)

 

Dette er en singelcam SOHC VTEC motor som yter 125hk og er en god oppgradering fra det du har nå. Da trenger du ikke å oppgradere bremsesystemet ditt da Coupe modellen med D16Z6 kommer med tromler bak orginalt.

 

Skal du ha den "grommeste" motoren til denne type civic må du opp på en B16A motor som du finner i VTI modellene. Denne motoren er en DOCH dobbeltcam motor som yter 160hk.

 

Selve motoren er dyrere og du vil også måtte oppgradere til ett VTI bremsesystem og understell som også vil fordyre en god del. Sett lista på 20000kr og legg gjerne til noen tusenlapper minst for å få ett slik swap godkjent!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha... trenger ikke kjøpe annen bil!:)

 

Er en i klubb honda norge som selger en D16Z6 motor, med girkasse, ledningsnett og hjerne til 3500kr. Dette er forøvrig veldig billig også!:)

 

Dette er en singelcam SOHC VTEC motor som yter 125hk og er en god oppgradering fra det du har nå. Da trenger du ikke å oppgradere bremsesystemet ditt da Coupe modellen med D16Z6 kommer med tromler bak orginalt.

 

Skal du ha den "grommeste" motoren til denne type civic må du opp på en B16A motor som du finner i VTI modellene. Denne motoren er en DOCH dobbeltcam motor som yter 160hk.

 

Selve motoren er dyrere og du vil også måtte oppgradere til ett VTI bremsesystem og understell som også vil fordyre en god del. Sett lista på 20000kr og legg gjerne til noen tusenlapper minst for å få ett slik swap godkjent!

 

Ikke for å disse noen, men når noen spør om hvordan man "monterer en v-tec", er de kanskje ikke skikket til å foreta et motorbytte sånn uten videre. Det var derfor jeg formulerte meg som jeg gjorde.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ethvert menneske med litt innsigt og en haynes håndbok klarer å skifte motor selv på en Civic av denne årgangen! Så noen stor oppgave er det ikke... hadde det derimot vært å byttwe stempler, ventiltetninger osv så er det fort litt mere krevende!

 

Jeg ga han som spurte her en løsning som er det absolutt billigste og enkleste i alle tilfeller! Å selge bilen sin om dagen er for det første vanskelig, og man vil ikke ha sjangs i havet å få nok for en 1.5lsi til å dekke utgiftene for å kjøpe en VTI f.eks. Ei heller en ESI som jeg snakket om ovenfor her.

 

Og hvis man i det heletatt er her inne på Honda delen bør man få med seg snart at det skrives VTEC, og ikke på noen annen måte!!

 

Og Turboolsen, det er KUN ett motorbytte som må til for å få vtec på maskina si... Dessuten kan han også foreta ett såkalt minime swap, og montere en D16Z6 topp på sin nåværende motor, samt skifte ut en del basic deler i ledningsnettet og hjernen så har han ett fint fungerende vtec system i bilen sin, riktignok ikke med like mye hk som i en D16 eller B16 motor!

 

Hvis du skal late som du kan noe om Honda generellt så se nå til å gjør LITT research først!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

VTEC!!!!! ikke V-Tech...

 

Halla på deg Dusty! Androctonus fra CHN her :P Og du vet B16 ikke er det gromeste man får til disse bilene, skal man dra det helt ut kjøper man en K20! :P Men er vell heller lite sannsynlig at noen gidder og har råd til noe sånt, vertfall for å få det godkjent.

 

Back on topic:

Du kan lese litt mere om det på disse sidene:

http://en.wikipedia.org/wiki/Honda_D_engine

http://honda-tech.com/showthread.php?t=554053

 

Også kan du finne en del info om mini-me swap på disse sidene om du leter litt:

JDMchat.com

d-series.org

honda-tech.com

 

Og om du søker litt på mini-me swap på google finner du en del info om det og, du får alldri nok info om du skal gjøre noe som dette.

 

Er mange som gjør det, er vist ganske lett og kjapp jobb om du har alt klart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

at dere gidder. det går dårlig uansett.. eneste greie hondaene jeg har kjørt er s2000 og nsx. sjefen har en nsx jeg pleier å låne om sommern . artig bil

 

Helt til du blir flekket av en liten spirrevipp av en 1.6l riskoker ;) :ratatatat Å si at en 1.6l DOHC VTEC motor på 160hk går årlig er som å si at Ingrid Espelid Howig er en dårlig matlager :crazysant:

 

En B16a swap er absolutt et bra alternativ og skal være reltivt lettå bytte motor i en Honda i forhold til andre merker :) Godkjenning også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår