Gå til innhold

vann i bensinen

Ranger emnet


ola_dunk2

Anbefalte innlegg

Motoren fusker og stopper når den er varm.

vannskelig å starte igjen. motoren dør ut og jeg må pumpe på gassen for at den skal få opp turtallet.(kommer ikke mange meterne før den døuer..

 

Kan det være kondensatoren?

 

Kan det være vann i bensinen siden den har stått uten bensinlokk en natt med lite regn (oppfører den seg slik da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motoren fusker og stopper når den er varm.

vannskelig å starte igjen. motoren dør ut og jeg må pumpe på gassen for at den skal få opp turtallet.(kommer ikke mange meterne før den døuer..

 

Kan det være kondensatoren?

 

Kan det være vann i bensinen siden den har stått uten bensinlokk en natt med lite regn (oppfører den seg slik da?

 

Glemte å nevne at det er en GOLF 1 1982mod. bensinmotor .-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bensin og vann blander seg ikke. Jeg har enda i dag til gode og se hvor vann i bensinen faktisk var problemet...

 

Er vel akkurat det som er problemet, at de ikke blander seg, men at man med lite bensin suger inn litt vann inniblandt, og det kunne været dette, men tviler, men du kan jo ha på litt kondensfjerner og fylle opp en 20 liter om det er lite på tanken.

 

 

Ellers så synes jeg det kan høres ut som forgassertrøbbel, sjekk opp forgasser.

En annen mulig synder kan være tenningsanlegget, ville sjekka stifta, fordelerlokk og rotor, pluggkabler i samme slengen.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis problemet kom dagen etter at bensinlokket var av, har du all grunn til å anta vann i bensinen. Isåfall, tapp av tanken, forgasseren og drivstofftilførselen.

 

Var problemet til stede før eller lenge etter nevnte natt, er det stor sansynlighet for at problemet ligger en annen plass. Som "slitenvolvo" nevnte høres det ut som choken ligger på.

 

Uansett bør du tappe av tanken og se etter vann. Kjedelig at bilen stopper ved et senere tidspunkt pga. det.

 

Kondensfjerner fjerner ikke vannet, men gjør at vannmolekylene binder seg til hydrokarbonene(bensinen) via kondensfjerner molekylene. Vannet løses da opp i bensinen og skaper ikke vannperler som tetter dyser ol. Har det dog regnet ned på tanken din er det ikke kondens i den forstand, men større mengder vann. Altså trenger du større mengder kondensfjerner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motoren fusker og stopper når den er varm.

vannskelig å starte igjen. motoren dør ut og jeg må pumpe på gassen for at den skal få opp turtallet.(kommer ikke mange meterne før den døuer..

 

Dette er altså ett av to:

 

1: Feil blanding ved varm motor, som kommer av feil i kaldstartsemkanismen.

 

2: Elektriske komponenter som går varm, typisk bensinpumpe, hallgivere, etc...

 

 

Siden vi snakker om volkswagen fra 1982, så er det ikke usannsynlig at det er mer feil på det førstnevnte enn det sistnevnte (men jeg snakker ikke av erfaring, da jeg aldri har skrudd noe golf).

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har nå skiftet kondensator, men etter at motoren er varm stopper den plutselig. Kan starte den opp uten problem, men den døuer etter ett par minutter igjen.

 

Bensinfilteret er ikke fult når pumpen går, det bobler liksom i gjennom.

Kan det være det orginale filteret som returen er på?

Bensinpumpen?

Coilen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår