gotthard Skrevet Mai 16, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2009 når lufte skruen/nippelen har knekt? må mann borre ut hele greia eller er det andre måter og gjøre det på? pål Siter -.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.- Opel Insignia sport tourer 2009 Kia Soul 2018 Golf 5 1,6L 2005 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wold-Hansen Racing Skrevet Mai 16, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2009 Da må du bore ett hull som er tilpasset en "grisepikk" Dette er ett verkøy som du skrur nedi ved å skru til venstre. Forhåpentlig så løsner resterende av nippel, gjør den ikke det må du bore opp og gjenge nye gjenger... Siter Hobby er ikke hobby før det svir i pungen =) Opel Frontera -94 2,3Tdi Citroen Berlingo -06 1,4i Subaru Impreza WRX STi -95 2,0T +Masse annen moro =) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Mai 16, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2009 Kalipper eller hjulsylinder? På hjulsylinder kan du lufte på røret med hjelp av ei tang som klemmer inn stempla mens noen holder pedalen. Kan bruke noenlude samme teknikk på kalipper, men da må tilkoblingen peke direkte oppover, og det vil ikke fungee på alle så bra. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gotthard Skrevet Mai 16, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2009 har "grisepikk", så jeg får prøve det, må bare skaffe ny nippel først.. Siter -.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.- Opel Insignia sport tourer 2009 Kia Soul 2018 Golf 5 1,6L 2005 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Evje_ Skrevet Mai 17, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2009 Bare så det er sagt er det ikke sikkert det går med grisepikk, særlig ikke hvis dette er Biltema/Torshov, disse knekker med en gang. Og grisepikk har lynx-gjenger, dvs omvendte gjeger, derfor skrur du disse også omvendt inn/ut. :) Siter Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hondaen Skrevet Mai 17, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2009 (endret) Feilen de fleste gjør med grisepikker er at de bruker for liten pikk :D Man skal bore vekk det meste av skruen uten å ødelegge gjengene. Knekker pikken har man lite feeling med stålet (uerfaren) eller så har man kjøpt den på nille. Knekker man pikken har man også et kjempeproblem... da står det herdet stål ned i skruen. Det kan du drite i å borre vekk. Vil også advare mot jallaløsninger når det gjelder bremsesystem. Bremsesystemet = livet ditt. Ødelegger du kalipperen bør den repareres skikkelig eller så bør man kjøpe ny. Endret Mai 17, 2009 av Hondaen Siter For livets glade gutter går solen aldri ned ;-D Guide: Honda Turbo Guide:Bytt bremsene på din Honda selv Spør doktor Honda om alt! http://www.honda-club.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.