Gå til innhold

Har kjøpt meg ny bil

Ranger emnet


Sfinx

Anbefalte innlegg

Originally posted by Subsuki

Ja...det blir jo en vurderingssak...

 

Har bare sansen for rekke6`ere skjønneruyummy

 

Får se, skal spare litt spenn og se om det ikke kan bli noe heftig bil snart...driver og sikler på suprabambam

 

Men det blir et pengesluk av dimensjoner hehe...

 

Hehe.. Pengesluk skal jeg tro ja.. Supra er bare så deilig bil!! Den i Getaway i Stockholm 2 får jeg nesten ereksjon av .. hehe.. Den er helt rååå!! Sinnsyk lyd i de og!

 

Hvis det ikke blir til at jeg får meg ny motor i kjerra, kommer jeg mulig til å selge den om en stund.. For å kjøpe en skikkelig bil seinere. Hadde vært greit med 2 biler egentlig.

En fin strøken cruiser med bra med krefter til langturer osv. og en liten leken kjapp bil til småturer..

 

Men men..

 

Har alltid vært den typen til å koste på bilen.. gjøre den strøken og fin.. men har liksom mistet litt av motivasjonen.. har mange planer med bilen.. men blir i tvil.. får jo ikke igjen for noe man koster på bilen uansett ved salg. Skal man ha bilen lenge er det jo greit nok. Den blir jo mer atraktiv jo mer strøken og rå den er, men får ikke noe mer igjen for den. Det som er kjett. Er jo spesielt interesserte som er villige til å gi litt ekstra for diverse ting, men den vanlige mannen i gata bryr seg jo ikke om det. Tüverr..

Klart bilen stiger mer i verdi hvis jeg bytter motor, men ..

2000 Audi A6 2.4 quattro

------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 218
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ja...digger lyden! Blir en svart MK IV i så fall.. men får se, mye annet jeg har lyst til å sløse vekk penger på, så kjenner jeg meg selv rett så blir det litt frem i tid!

 

Skal få tatt inn en morsom liten sak fra Tyskland først i hvertfall..funnet en E30 325 m Ac schnitzer goodies...211 hk.

skal få den hit og ribbe den, for så å lage lekebil...hehealacocaina

 

blir et low cost prosjekt, men skal se om jeg ikke klarer å få den klar til Gatebil i juli.

***Orji***

 

1991 E34 M5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere noen forslag på hva slags motor jeg skal kjøpe meg eller?

 

Vet jeg har maset mye om 525tds motoren.. men det finnes vel bra alternativer? Tenker da på bensinmotorer.

Pris sånn ca. 15-16tusen.

Hva slags motor burde jeg gå for? Tenker da litt på bensinforbruket. Helst ikke over litern. Og må gå bra.

Stor og tung bil vet dere :D

 

Synes den 2litern 12v`n jeg har nå suger litt for mye bensin og går litt for dårlig. Er ikke noe drag før det nærmer seg 4000rpm.. og det går ikke så frakt da heller :cool:

2000 Audi A6 2.4 quattro

------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner en som har en 735 motor til salgs. Denne ble totalt overhalt i fjor og er nesten ikke kjørt etter det. Det finnes kvitteringer på 22000 til den. Den sto i en 735 som nå er spiker. Den skal passe i bilen din, men jeg tror du må bytte til 535 understell forran vist ikke så vil bunnpanna stange i bærebrua tror jeg. Det er med tomat gir på den. Men det er en veldig morsom motor har kjørt den selv. Går meget bra og er sterk. Kan tenke meg at han skal ha 12-13000 for den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Nautiluz

Jeg kjenner en som har en 735 motor til salgs. Denne ble totalt overhalt i fjor og er nesten ikke kjørt etter det. Det finnes kvitteringer på 22000 til den. Den sto i en 735 som nå er spiker. Den skal passe i bilen din, men jeg tror du må bytte til 535 understell forran vist ikke så vil bunnpanna stange i bærebrua tror jeg. Det er med tomat gir på den. Men det er en veldig morsom motor har kjørt den selv. Går meget bra og er sterk. Kan tenke meg at han skal ha 12-13000 for den.

 

Tøft.. Hvordan er specen på den motoren da? Hvor langt har den gått.. Hk.. osv?

 

Det med å bytte understell går greit.

 

M52B20/25 er et alternativ ja.. Selv om jeg heller kunne tenke meg en 525TDS istedetfor akkurat de to motorene.. men alt er usikkert enda.

En ting som er sikkert er at jeg må bytte motor snart.. er ikke fornøyd med den jeg har. Men det sier seg jo litt selv og da.

 

Forresten.. Lakka baklyktene mine røde i går.. det ble skikkelig pent på bilen min synes jeg! Er bare midlertidig til jeg får kjøpt andre lykter. Også har jeg polert den med skikkelige saker :D .. Den ble blank!! Skal ta bilde og legge ut en dag det blir vær til det..

 

Får på hvite blinkers foran og på siden og en annen potte bak så begynner bilen å bli ganske strøken og fin!

2000 Audi A6 2.4 quattro

------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk tilbud på en motor nå. Fra Walters Bildelslager i Sverige.

De skulle ha 13000kr (svenske) for en 525i 24v motor fra en 91 mod. Girkasse er inkludert. Er ikke så verst det hvis jeg reiser og henter den selv. Den hadde 182000km ca. på telleren.

2000 Audi A6 2.4 quattro

------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Sfinx

 

192hk ja.. stemmer det!

Er jo ikke så dumt det nei! Sitter og vurderer det..

 

Du har ikke lyst på eksosanlegget mitt da?? Det er supersprint. Med 2x76mm stusser blanke stusser. Jeg betalte 7600kr for det. Du kan får det for 2000kr. Det er bare brukt i 7mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Sfinx

 

Tøft.. Hvordan er specen på den motoren da? Hvor langt har den gått.. Hk.. osv?

 

Det med å bytte understell går greit.

 

M52B20/25 er et alternativ ja.. Selv om jeg heller kunne tenke meg en 525TDS istedetfor akkurat de to motorene.. men alt er usikkert enda.

En ting som er sikkert er at jeg må bytte motor snart.. er ikke fornøyd med den jeg har. Men det sier seg jo litt selv og da.

 

Forresten.. Lakka baklyktene mine røde i går.. det ble skikkelig pent på bilen min synes jeg! Er bare midlertidig til jeg får kjøpt andre lykter. Også har jeg polert den med skikkelige saker :D .. Den ble blank!! Skal ta bilde og legge ut en dag det blir vær til det..

 

Får på hvite blinkers foran og på siden og en annen potte bak så begynner bilen å bli ganske strøken og fin!

 

Motoren er nyoverhalet. Jeg vet ikke hvor langt den har gått. men den er så god som ny. Toppen er sandblåst og ser helt ny ut. Det er orginalt 218hk i denne. Men den er jævlig sterk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Nautiluz

 

Du har ikke lyst på eksosanlegget mitt da?? Det er supersprint. Med 2x76mm stusser blanke stusser. Jeg betalte 7600kr for det. Du kan får det for 2000kr. Det er bare brukt i 7mnd.

 

Det hørtes interessant ut! Har du bilder av det? I hvertfall av endestussene? Det passer på bilen min det?

2000 hørtes greit ut..

2000 Audi A6 2.4 quattro

------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Nautiluz

 

Du har ikke lyst på eksosanlegget mitt da?? Det er supersprint. Med 2x76mm stusser blanke stusser. Jeg betalte 7600kr for det. Du kan får det for 2000kr. Det er bare brukt i 7mnd.

 

Er lønningsdag den 12., så da får vi ikke se om vi ikke kan gjøre en handel da ;)

2000 Audi A6 2.4 quattro

------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jonte

Å bygge om en bensin bil til diesel bil er ikke akkurat en smal sak.. Å bytte motor i seg selv er en del arbeid, skaper en del trøbbel osv..

 

Selg heller bilen din å kjøp en E34 med M50 motor.. Billigere og lettere! Og du får mere igjen ved salg!

 

Enig!

Det er helt klart den beste måten å gjøre det på...

-520i e39 97mod

-740i e38 94mod (under oppbygging)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår