Gå til innhold

Handleliste

Ranger emnet


Gooner87

Anbefalte innlegg

1 x Wash Mitt

1 x Foam Applicator Pad 4-pk

1 x Supreme Shine Microfiber

1 x Supreme Shine Microfiber - 3-pk

1 x Gold Class Car Wash and conditioner

1 x Quick Clay detailing system

1 x Deep Crystal Step1 - Paint Cleaner

1 x Deep Crystal Step2 - Polish

1 x Deep Crystal Step3 - Carnauba Wax

 

Og so trenger du eit tørkehandkle. Dette er produkter som brukes med hånd.

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 x Wash Mitt

1 x Foam Applicator Pad 4-pk

1 x Supreme Shine Microfiber

1 x Supreme Shine Microfiber - 3-pk

1 x Gold Class Car Wash and conditioner

1 x Quick Clay detailing system

1 x Deep Crystal Step1 - Paint Cleaner

1 x Deep Crystal Step2 - Polish

1 x Deep Crystal Step3 - Carnauba Wax

 

Og so trenger du eit tørkehandkle. Dette er produkter som brukes med hånd.

 

Jeg har poleringsmaskin. Beklager at jeg ikke nevnte det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 x Wash Mitt

1 x Foam Applicator Pad 4-pk

1 x Supreme Shine Microfiber

1 x Supreme Shine Microfiber - 3-pk

1 x Gold Class Car Wash and conditioner

1 x Quick Clay detailing system

1 x Deep Crystal Step1 - Paint Cleaner

1 x Deep Crystal Step2 - Polish

1 x Deep Crystal Step3 - Carnauba Wax

 

Og so trenger du eit tørkehandkle. Dette er produkter som brukes med hånd.

 

Rett meg hvis jeg tar feil, men det går ann å bruke MG DCS 1,2 og 3 på en DA-maskin i lav hastighet? :) Vurderer å teste disse produktene selv, men da helst hvis det fungerer bra med en DA-maskin da jeg allerede er godt kjent med dette utstyret. Genererer jo relativt liten varme så det burde vel gå bra.

Kjør hardt, kjør stil, kjør olabil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rett meg hvis jeg tar feil, men det går ann å bruke MG DCS 1,2 og 3 på en DA-maskin i lav hastighet? :) Vurderer å teste disse produktene selv, men da helst hvis det fungerer bra med en DA-maskin da jeg allerede er godt kjent med dette utstyret. Genererer jo relativt liten varme så det burde vel gå bra.

 

Funker med DA maskin men klarer ikke korrigere no mer enn for hånd.

 

 

Dette er vel ikke de mest brukte Mirror Glaze produktene, og det er vel kanskje derfor de fortsatt ikke er solgt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen spesiell grunn til at det anbefales

DC1, DC2, DC3 og ikke

DC1, DC2, NXT Tech Wax 2.0?

 

Billigere med step 3. Tech Wax er syntetisk og eg rekner med at bilen blir blankere med step 3 (men om det er synlig er vel ein annen sak! ;) )

 

Eg har nokre biler eg skal polere, og da bruker eg lakkrens (step 1) og Tech Waxen etterpå. Det går og an å legge step 3 over Tech Waxen. Dette kan være ein grei beskyttelse til vinteren.

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har den fra biltema til 500kr. Har aldri brukt den, fikk den av en kompis, siden han jobber der.

 

Kan også få lånt en bra poleringsmaskin av han samme kompisen.

 

Da er det den roterende regner jeg med.. og den er ubrukelig spør du meg. Den mister turtallet helt ved moderat press.

 

Når det kommer til poleringsprodukter til roterende, trenger du som regel to-tre forskjellige graderinger i cut, samt 3-4 pads til disse.

Personlig bruker jeg Meguiar's 105, 83 og 80, med ullpute, burgunder pad, gul pad og beige pad i samme merke.

Disse er dyre, av rimeligere varianter som er vel så bra er f.eks 3M Perfect-It-serien verd å se på. De tre produktene man gjerne bruker da er Fast Cut Plus, Extra Fine Compound og Ultrafina SE. Disse har egne (ganske rimelige) pads som passer til hvert produkt.

Ellers er Menzerna, Scholl, og masse mer veldig bra, men hvilke som er best til hva kjenner jeg ikke produktene godt nok til å uttale meg om.

 

Uansett; etter polering må du ha LSP (last step protection) i form av en sealer og/eller voks. Masse å velge i her også, de jeg liker best er Meguiar's 21, 26 og 16. Prismessig ganske langt nede på treet, men likevel meget gode produkter.

'00 Mercedes ML konebil

'98 Mercedes C220 arbeidsbil

'94 Fiat Coupe 16V morobil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det den roterende regner jeg med.. og den er ubrukelig spør du meg. Den mister turtallet helt ved moderat press.

 

Når det kommer til poleringsprodukter til roterende, trenger du som regel to-tre forskjellige graderinger i cut, samt 3-4 pads til disse.

Personlig bruker jeg Meguiar's 105, 83 og 80, med ullpute, burgunder pad, gul pad og beige pad i samme merke.

Disse er dyre, av rimeligere varianter som er vel så bra er f.eks 3M Perfect-It-serien verd å se på. De tre produktene man gjerne bruker da er Fast Cut Plus, Extra Fine Compound og Ultrafina SE. Disse har egne (ganske rimelige) pads som passer til hvert produkt.

Ellers er Menzerna, Scholl, og masse mer veldig bra, men hvilke som er best til hva kjenner jeg ikke produktene godt nok til å uttale meg om.

 

Uansett; etter polering må du ha LSP (last step protection) i form av en sealer og/eller voks. Masse å velge i her også, de jeg liker best er Meguiar's 21, 26 og 16. Prismessig ganske langt nede på treet, men likevel meget gode produkter.

 

Det er denne jeg har http://www.biltema.no/products/product.asp?iSecId=748&iItemId=133490

 

Er denne ubrukelig? Hvis ja. Da polerer jeg den for hånd heller og går for forslaget fra todleif. Men er det noe mer jeg trenger da enn det todleif har skrevet opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er denne jeg har http://www.biltema.no/products/product.asp?iSecId=748&iItemId=133490

 

Er denne ubrukelig? Hvis ja. Da polerer jeg den for hånd heller og går for forslaget fra todleif. Men er det noe mer jeg trenger da enn det todleif har skrevet opp.

 

Den ja :P

 

Da trenger du bare to vaskebøtter (en til skyllevann og en til såpevann,) godt vær, skygge og godt humør :)

 

Kan også være en fordel å kjøre en god avfetting slik at du sparer clay'en. F.eks Mac 124 Prickbort eller den eneste Turtle-avfettinga som er bra; Nano Prewash.

'00 Mercedes ML konebil

'98 Mercedes C220 arbeidsbil

'94 Fiat Coupe 16V morobil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår