Gå til innhold

Billigste billån til Amcar

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Nå begynner det å bli på tide å snuse på ny bil. Etter jeg solgte T/Aen for et par år siden, har det bokstavelig talt klødd i fingra etter en ny f-body.

 

Jobber i stabil jobb med god lønn, men tar selvsagt litt tid før man bygger seg opp økonomisk, så da blir jo lån en mulighet.

 

Men hvor skal man begynne? Det er et hav av lånetilbydere der ute, og jeg er helt fersk på området. Er det feks spesielle vilkår rundt veteranbil mtp prisstigning?

 

Forhåpentligvis får jeg mulighet til å ta opp lån i år, men garantert til neste år, så må sjekke ut alle muligheter nå.

 

Biler jeg vurderer:

 

1969 Camaro

1970-73 T/A 455

1977 Trans am Y88 Gold edition

1979 Anniversary Trans Am

 

Fant denne på autodb i dag:

 

http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=2156179

 

Har i grunn nada erfaring med lån, så hvis noen har råd å komme med, evt henvise meg til sider med god informasjon sender jeg et par karmapoeng din retning.

 

Anders

1984 Recaro T/A 350

 

X - 1982 Recaro T/A

X - 1984 Chevy G20

X - 1969 Custom Beetle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min låne erfaring sier meg at den lokale banken din somregel er det greieste :)

 

Var flott den 1.gen Camaroen du linka til, fikk litt kløe selv :D

 

Ikke for å blande meg inn, men eier du et sted å bo? For viss du ikke gjør det er vel sjansen stor for at en såpass dyr bil må selges med et evt bolig kjøp.

 

Og det er jo ikke så gøy.

 

Bare et tips, men hva med å kjøpe en billigere bil og heller shine opp etter som økonomien tilsier det.

 

Formulaen min må bort snart, men det er nok litt mye projekt i forhold til det du har tenkt :D

- Pontiac Firebird Formula 400 1973

- 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22"

http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049

- 2000 Peugeot 406 stv (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min låne erfaring sier meg at den lokale banken din somregel er det greieste :)

 

Var flott den 1.gen Camaroen du linka til, fikk litt kløe selv :D

 

Ikke for å blande meg inn, men eier du et sted å bo? For viss du ikke gjør det er vel sjansen stor for at en såpass dyr bil må selges med et evt bolig kjøp.

 

Og det er jo ikke så gøy.

 

Bare et tips, men hva med å kjøpe en billigere bil og heller shine opp etter som økonomien tilsier det.

 

Formulaen min må bort snart, men det er nok litt mye projekt i forhold til det du har tenkt :D

 

Joda. Jeg er fullstendig klar over at bilen evt må bort ved et evt boliglån. Jeg eier ikke pr dags dato. Jeg flyttet inn i en ny leilighet for halvannen måned siden, hvor jeg pga standarden kommer til å bli boendes en god stund. Hvertfall ut året om ikke neste år og. I tillegg har jeg en god inntekt om dagen som gjør at jeg klarer å betjene et lån, og kanskje nedbetale det så grovt at banken kanskje ser at jeg er økonomisk habil til å evt betjene enda et lån. Det vil bare tiden vise.

 

Det er på ingen måte aktuelt for min del å kjøpe et prosjekt. Når neste bil blir kjøpt inn, skal den være såpass strøken at jeg kun trenger å vedlikeholde den.

Ikke det at jeg har noe i mot å skru (langt i fra!), men jeg har hverken tid, eller sted å skru så det er ikke interessant for meg. Jeg planlegger i en litt lengre fremtid å gå til innkjøp av en 79 anniversary Trans Am jeg skal pusse opp med lillesøstera mi (som nå er 3 år gammel, så når hun blir gammel nok går jeg til innkjøp av prosjekt), men det er ikke på agendaen foreløpig.

 

Slik saken ligger an nå, blir det til å gå til innkjøp av bil til neste år, av den enkle grunn at desto mer EK jeg har, desto mindre lån trenger jeg å ta. Hvis jeg klarer å skrape ihop en 100k som jeg fint klarer, har jeg ingen problem med å få lån til å kjøpe en virkelig grommodell.

 

Så jeg tenker i baner av:

 

69 camaro BB

70-73 T/A 455HO

1984 Recaro T/A 350

 

X - 1982 Recaro T/A

X - 1984 Chevy G20

X - 1969 Custom Beetle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår