kim-stian Skrevet Mai 4, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2009 Har en Honda N600 70 modell som er plukket ned og klar for renovering, og tenkte da å bytte motor i samme slengen. Den har orginal en 600cc Honda MC motor med luftkjøling, og denne kunne trengt mer "puff". har hele 36 HK org, så flytter seg etter kalenderen. MEN: har fundert på en nyere 600cc evt en 750cc men da kommer spørsmålet mitt, hva med girkassa? hva passer/passer ikke, og hva er fornuftig. Og til alle dere som sier at jeg skal bruke MC kasse og drite i revers kan lese videre, for det er ikke et alternativ. Alle svar eller forslag mottas med takk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
realace Skrevet Mai 4, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2009 snakk med morten hos http://www.situne.no Han har alt det der klart ;o) Mvh Siter 02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII 10 Mitsubishi ASX instyle+ http://www.lancerregister.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hondaen Skrevet Mai 4, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2009 Jeg har undersøkt dette selv, ved å studere teknisk dokumentasjon for N600. Tanken var den samme. Resultatet er dessverre sørgelig, dvs motor og girkasse er sydd slik sammen at det er vanskelig å lage til noe nytt. Problemet er å få en differensial inn i bildet, sammen med revers. Differensial finner du selvfølgelig ikke standard på mc maskineri. Jeg vurderte derfor en trimmet B16 motor, etter å ha sett andre gjøre det på nettet. Men denne er nok nummeret for stor for det lille motorrommet. Panna kan lett ta nedi.. Så lever vi også i et land der ingen skal skille seg ut. Det betyr at du kan drite i få noe slikt godkjent av biltilsynet, med mindre du er godvenn med en av ligaen. Konklusjonen min ble, behold bilen som den ærverdige klassikeren som den er. Den fortjener det. Den er heller ikke bygget for fart. Langt ifra. Stor motor med et sørgelig hjuloppheng og trillebårhjul = farlig. Sad but true. Siter For livets glade gutter går solen aldri ned ;-D Guide: Honda Turbo Guide:Bytt bremsene på din Honda selv Spør doktor Honda om alt! http://www.honda-club.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kim-stian Skrevet Mai 4, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2009 hadde egentlig tenkt tanken på å beholde motoren, men da snakker vi om total overhalling siden den er noe sliten, så derfor fristet det med en noe nyere/sprekere motor. bare det å få tak i paknings sett til denne "unike" motoren er jo nesten umulig og koster skjorta. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Go-carter Skrevet Mai 5, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2009 Om noen har bruk for en reversgirkasse, så du får 6 gir bakover og fremover(kan rygge, med andre ord), så kan jeg være behjelpelig med det ;) Ellers har jeg en locost/caterham/seven med en 1100 blackbirdmotor så kan godt dele litt erfaringer og løsninger, om noen trenger. Er vel strengt tatt umulig å gjøre det på noen annen måte enn via mcgirkasse... Dessuten får du jo dogshift :) Siter 928 FL-612 7/CBR1100XX Serie 3 City 2+2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kim-stian Skrevet Mai 5, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2009 det er jo dette jeg egentlig ser etter:) noen som har revers løsninger. Hvilke løsninger har du erfart og hvordan pris evt tenker du på kassa. motor er jeg usikker på da jeg har lyst på Honda motor for å holde "litt orginal". Bruk gjerne PM her Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tsbusa Skrevet Mai 8, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2009 det er jo dette jeg egentlig ser etter:) noen som har revers løsninger. Hvilke løsninger har du erfart og hvordan pris evt tenker du på kassa. motor er jeg usikker på da jeg har lyst på Honda motor for å holde "litt orginal". Bruk gjerne PM her Hva med HD motor? :P Eller Goldwing? Disse nyere modellene får du orginalt levert med reversgear. (Som ekstra utstyr). Og i noen løsninger har man ekstra "gear" som er elektrisk. Siter -Subaru Impreza WRX "STi" 01' -Subaru Impreza WRX 01' http://www.dlgracing.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Mai 8, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2009 Hva med snøscootermotor? Er revers på dem vel..? :p Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kim-stian Skrevet Mai 8, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2009 takker for innspill, men plassen tror jeg er essensiell her. vi snakker om orginalt en 600cc luftavkjølt motor som ikke er særlig stor. er jo mulig å legge radiator bak, men selve motoren blir en utfordring. noen som har anelse ang HK/moment på en snøscooter (rundt 600-750cc). evt hvor slikt kan bli kjøpt brukt og rimelig? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ian928 Skrevet Mai 11, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2009 Hondaen er vel forhjulsdrevet? Da får du problemer med det meste av MC-løsinger selv om de har revers. Locost f.eks bruker jo en separat differensial bak så dette forenkler det jo en del. Alternativt kan det kanskje gå an å få inn både en større motor og en separat differensial foran men da begynner vi å snakke om plassproblemer... Eller bygge om til Locost-opplegg og bakhjulsdrift! Siter Ian 1998 Range Rover 4,6HSE, 1989 Porsche 944 Turbo, 1980 Porsche 928S 1979 Volvo 245, 1965 Triumph Spitfire4 Mk2, 1964 Triumph Spitfire4 Prosjekt 1956 Land Rover 86" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.