Gå til innhold

fy faen purken har får lite å gjøre!!!!!

Ranger emnet


pumpedyse

Anbefalte innlegg

Tragiskt!

 

Men greit hvis du sladder og drifter rundt i sentrum, for der kan det fort gå mer galt en f.eks på en stooooooor parkeringsplass.

 

Ta f.eks Herkules Matsenteret sin parkeringsplass i Skien. Meget stor parkeringplass, nærmere den største i Skien. Den er helt tom etter stengetid og hva skjer der da? Ingenting!!!

 

For det er ulovlig å være der etter stengetid. Det er privat eiendom.

 

Hvor tett ække det a? huffff... blir så oppgitt.

VACN - VW Audi Club Norwegen avd. Agder

[x] VW Golf 5 R-TSI 2007mod [x] Opel Kadett C 1.2 1976mod (solgt) [x] VW Golf 2 1984mod (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utdrag fra : GP-4020 - Politiets Traffikktjeneste

AKA "Bibelen"

 

 

3.2.5.9 Skrensing, «burnout» m.v. Førerkortet bør inndras for minst 3 måneder i tilfelle hvor det har vært foretatt skrensing og andre former for hensynsløs kjøring eller bruk av motorvogn (for eksempel «burnout») på områder (torv, plasser mv.) hvor kjøringen/bruken har skapt fare for fotgjengere og andre trafikanter.

 

Med andre ord... Har de ikke skapt fare for fotgjengere og andre traffikanter så kan ikke førerkort beslaglegges !

Selges - 93 VW Passat Stv 2.0i - Prosjekt Selges!

AutoDB AD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

wabby: kor fant du det der? eg skal ha det utdraget med meg i bilen.. sladder bare på steder det ikkje e fare, dvs fare for å bli tatt, og då blir det automatisk steder det ikkje e folk..

Bil: 07 Volvo V70

 

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så urettferdig!

 

Folk får ikke lov til å ha det "morro" på en øde parkeringsplass engang... Istedet for å gå i gatene og hjelpe til, det er jo blandt annet der trengs politi! Folk blir ranet og voldt gud faen vet hva i disse dager...men politiet, hvor er de? nei de sitter i buskene på E18 og gjemmer seg...

 

Smart :roll:

Lupo GTI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke vet jeg,men....Personlig har jeg aldri lest om uskyldige som har blitt skadet omkommet,fordi noen spant litt eller tok en sladd?

Kan jo godt være,men jeg har aldri lest det...PROMILLEKJØRING DERIMOT!!!!Men hva skjer om man ringer inn for å anmelde noe som kjører med promille? Jo da blir man fortalt at de ikke har ressurser til det,eller at de skal se på det(noe som de aldri gjør) Men om noen spinner Ja da er de på pletten med en gang og setter gjerne flere biler på saken som står i flere timer for å vente på en som ligger bilen brei på en parkeringsplass,hvor den han er mest farlig for er evt innsekter som det er heller lite av nå:rolleyes:

 

Keep up the good work,lærhomser...Har bare vært i kontakt med politiet en gang,men han var hyggelig,noe som er heller skjeldent..Men de finnes jo de også,så ikke ta alle under en kam..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by wabby

Utdrag fra : GP-4020 - Politiets Traffikktjeneste

AKA "Bibelen"

Med andre ord... Har de ikke skapt fare for fotgjengere og andre traffikanter så kan ikke førerkort beslaglegges !

Kanskje de tolker det som at du er til fare for evt. andre biler som ser på sladdingen. Er du alene blir jo saken annerledes...

 

Edit: Er det bare jeg som er møkklei at journalister alltid skriver "såkalt rånekjøring" eller "såkalt burnout" (med en forklaring av hva det går ut på i parentes)...

- 2005 Audi 2.0TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jostein

Keep up the good work,lærhomser...

 

Hehehehe...

 

Jeg så at de var aktive i Ski hele kvelden, men at de drev regelrette razziaer mot "unge bilister" skjønte jeg ikke...Kanskje en grunn til at det var tre politibiler i Ski midt på natta :rolleyes:

Det virker dog ikke som de tar lappen til de som sladder på industriområdet utenfor sentrum da, det skal de ha bravur for ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nokken som har mista lappen for leiking på øde plassa? (Ikkje midt i sentrum) Har aldri fått mer enn en pekefing mot meg for "sladding".. Trur de drive mykje skremselspolitikk med det der som med alt ant. "Ein gang til so.."

(x)Kawasaki GPZ900 R, stjelt den 04.05.05

måtte de brenne

 

Opel Rekord 1900 77mod

 

(x)84 240 b.21 jub.nr26 m/takreils!

(x)94 Primera GT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan man virkelig miste førerkortet vis man sladder på en stor tom parkeringsplass på kvelden/natten når man ikke er til fare for noen andre? og vis de tar det så er det vil ikke mer en 3 måneder du går uten

 

btw: hva er fartsgrensen på parkeringsplasser? vis du ligger i 80-90 på en parkeringsplass så skjønner jeg at man mister det en stund....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår