Gå til innhold

dumpventil som tåler bensin?

Ranger emnet


Roberto

Anbefalte innlegg

Originally posted by arildh

Hvordan får du bensin i dumpen ?

Luften som går igjennom dumpen bør jo være ren så lenge du ikke kjører noen form for drawtrough forgasser turbo oppsett. I så fall er det jo livsfarlig å dumpe til atmosfære :)

 

 

 

 

 

Har et slags TPI opsett, to dyser som står like etter gasspjeldet, men før der jeg tar ut vacuum. Har vurdert å bore hull før dysene å ta vacuum... Iallefall, det er ikke så farlig å dumpe, for bensinen ligger på "vacuum" siden, altså ikke der selve dumpingen foregår..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Robert

 

 

membran ventiler.. hmm, hva er det? hvem har og hva koster det?

 

jeg har brukt opp 2 stempelsen min... :)

 

Den orginale bosch ventilen er av membrantype. Flere ettermarkeds merker har ventiler bygd etter samme prinsipp. :)

-88 Sierra cosworth

411,7hk @ 6700rpm / 471,3Nm @ 5300rpm ATW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by kiv_tuning

Dy har sikkerer full bremsekraftforsterkeren din i bensin oxo du da... ikke bra. Bytt om dette fortest mulig

 

 

Tja.. det er ikke noe uoriginalt her, så det er nok en ordning på den! Regner med den lukker når det kommer trykk på den, så det er nok noe ventilstyrte greier... Har ærlig talt ikke tenkt på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke sikkert det skjer med alle biler, men gjorde d nå på escorten.. Har hørt om andre også... Dette er fordi pakningsventilen er mye treigere enn stempel-ventiler, og fører til at bilen kveles, om ikke man gir den litt gass da... Sikkert noen som har en bedre forklaring...

KICK ASS!

*90 Nissan 200 SX

*86 Ford Escort RS-Turbo

*87 AUDI 80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilene vil ikke kubbe hvis du kjører fuel cut denfeser så vidt jeg har forstått.. Fordi på en originalbil er det facory fuel cut d.v.s at den kutter bensin når du slipper gassen.. Når du dumper så mye at den kubber får den ikke nok bensin.. en fuel cut denfender vil gi nok bensin til å holde motoren i gang...

 

Robert : tror du skal vente med å kjøpe dump til du har overhelt motoren.. Kanskje problemet vil gå vekk

:D

[86]Toyota supra turbo MK3

Subaru impreza Wrc rc bil :-)

[x]BMW E30

___________________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som skjer når bilen kveles/fjusker etter dumping med luftmengdemåler. Er: Motorstyringa måler hvor mye luft som er kommet inn. Og når du da dumper i friluft. Vil den fortsatt regne med den lufta som ikke er i systemet. Du får da for mye bensin. og bilen fusker/kveles.

Takk til:

Audioart v/ Kjetil Skei

Ruud Racing

VS-motor

Standox

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår