Gå til innhold

Type lakk på plast?

Ranger emnet


krt_

Anbefalte innlegg

MÅ lakke listene rundt om bilen. De har flasset mye og ser jævlige ut.

tenkte å ta en sort eller en farge som likner koksgrå farge.. Men hvordan lakk vil være gunstig? må vel være være noe som er elastisk? skal bruke plastgrunning først seff :)

Volvo V40 1.8 Sport Edition 2004mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til plast bør du bruke PLAST lakk.

Dersom listene er sorte, grå eller koksgrå eller lignende i MATT (altså såkalte "ulakkerte") er plastlakk et suverent alternativ. Det er hurtigtørkende og noen av dem inneholder også grunning slik at det eneste du trenger å gjøre er å rengjøre og kanskje matte ned litt med fint sandpapir.

 

jeg har god erfaring med plastlakkene til Innotec,

men hører at Biltema's (ja jeg vet) plastlakk også funker rimelig bra.

Endret av NorwayDude
skriveFIL

Det er bare kvalitet som funker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til plast bør du bruke PLAST lakk.

Dersom listene er sorte, grå eller koksgrå eller lignende i MATT (altså såkalte "ulakkerte") er plastlakk et suverent alternativ. Det er hurtigtørkende og noen av dem inneholder også grunning slik at det eneste du trenger å gjøre er å rengjøre og kanskje matte ned litt med fint sandpapir.

 

jeg har god erfaring med plastlakkene til Innotec,

men hører at Biltema's (ja jeg vet) plastlakk også funker rimelig bra.

 

Så det fins plastlakk ja.. hehe... Tenkte i noen øyeblikk å bruke bengalakk fordi den er noe seig. men benga er jo ikke til å anbefale uansett :p skal innom biltema straks uansett. får høre hva de sier..

Volvo V40 1.8 Sport Edition 2004mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det fins plastlakk ja.. hehe... Tenkte i noen øyeblikk å bruke bengalakk fordi den er noe seig. men benga er jo ikke til å anbefale uansett :p skal innom biltema straks uansett. får høre hva de sier..

 

Vanlig billakk er det som blir brukt på lister som kommer lakkert originalt på biler, og også på lister som blir lakkert i etterkant, om listene kommer ulakkert fra produsent, må en bruke plastprimer først, OBS!!! veldig viktigt å vaske godt og preppe listene på riktig måte før priming og lakkering, for å sikre god vedheft

Bilforumet.no
Moderator: Lakk og Karosseri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Må bare få legge inn ett spørsmål på denne tråden her, og bare håper at noen svarer;) Kunne godt tenkt meg å lakkert plastlokket over motoren min. Det er jo svart nå (orginalt) men kunne godt tenkt meg å hatt det i samme farge som bilen min. Er det bare å lakke med plastlakk rett på? Eller bør jeg vaske den med ett spesielt stoff først? Evt hvor kan jeg kjøpe dette og hva vil det koste? Kansje jeg kan bruke det på baklippa å frontlippa også? det er også svart. Men kunne tenkt meg samme farge som resten av bilen. Går dette? Evt hvor mye lakk, og evt andre ting jeg trenger for dette? Får jeg kjøpt dette på f.eks biltema? Hadde vært nice om det gikk ann, og at det ikke koster skjorta! For planen var å få lakket dette, senke den litt, 40mm framme og bak, og lage til ett enderør fra venstre eksospotte til høgre med ett finfint rør slik som r32 ser ut bakfra, men jeg vil ha ovale istedenfor helt rund, syns det ser litt stiligere ut:) Så da er det egentlig bare 1 par sideskjørt og en takvinge så er jeg fornøyd egentlig;) Men svar dem som vet dette med lakking av plast! Dem som IKKE vet dette, bør ikke svare. Har ikke lyst til å gjøre en jobb som tar tid åså blir det bare dritt ut av dette. Hilsen golfern;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vanskelig skrevet :S

men du bruker plastprimer(grunning) som er beregnet for plast typen din;) om du må ha 1 eller 2 komponert.

men først så pusser du med fint papir vasker med silikonfjerner også har du på grunning også lakk;)

har du ny bil styr unna biltema og kjøpe ordentlige produkter.

Audi coupe gt 84:)Link:http://www.bilforumet.no/80-90-coupe-1987/204157-audi-coupe-gt.html

Audi coupe gt 84-ford sierra 3dørs(cossi:D)

Audi a4- http://www.bilforumet.no/a4-s4-and-rs4-1995-2001/232543-audi-a4-b5.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne godt tenkt meg å lakkert plastlokket over motoren min. Det er jo svart nå (orginalt) men kunne godt tenkt meg å hatt det i samme farge som bilen min. Er det bare å lakke med plastlakk rett på? Eller bør jeg vaske den med ett spesielt stoff først? Evt hvor kan jeg kjøpe dette

 

 

 

Nei det er desverre ikke så enkelt som bare å legge på lakken om du vil at lakken skal sitte fast i plasten, plastdelen må preppes på rett måte før en kan begynne å legge grunning og lakk på.

Vaskes godt med såpe og vann, evt også med tynner beregnet for å vaske ulakkert plast, (denne tynneren kan variere litt alt etter hvilket lakkmerke du bruker, noen har egen tynner for ulakkert plast, mens hos noen merker kan du bruke siliconfjærneren) så må den forvarmes på 60 grader i en time, evt brennes for å svette ut fettet i plasten, og rester etter slippmiddel, så vaskes med tynner beregnet for ulakkert plast, så plastprimer, lakk og evt klarlakk om det trengs.

Tynner for vasking, siliconfjærner, plastprimer osv kjøper du hos en lakkleverandør

Bilforumet.no
Moderator: Lakk og Karosseri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant en forhandler som jeg tenker å ringe over helgen å spørre om forskjellige ting ang. lakkering av plast. Ser jeg kommer innom dette med godt forarbeid av plastikken for at lakken i det hele tatt skal sitte fast.

 

Ser også at det må en spesiell sparkel til siden denne må være noe fleksibel.. Hadde faktisk ikke tenkt på at den må være en smule bøyelig..

 

http://multibil.no/

Volvo V40 1.8 Sport Edition 2004mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår