Gå til innhold

Bensin vs Diesel på Golf IV

Ranger emnet


Dagitronder

Anbefalte innlegg

Vurderer å gå til innkjøp av en golf IV (1998--)

 

Vurderer mellom disse to motoralternativene:

1.6 101 HK bensin

1.9 TDI 110 diesel

 

Noen som har noen råd, erfaringer eller anbefallinger?

 

Slik jeg forstår er diesel noe dyrere i innkjøp, men desto billigere i drift. Men er en 10 år gammel turbodiesel motor sikker nok slik at man slipper høyere verkstedskosnader kontra en bensin utg?

 

Alle råd mottas med takk. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er egentlig ingenting å lure på.

Diesel motoren går utrolig mye bedre! Slenger du inn en chip går den faktisk BRA!

 

1,6 går helt greit.

Men skal du ha en billig Golf og driter i hvordan den går kan du gå for 1,6:)

 

Diesel er selvfølgelig billigere å fylle også:)

Hallo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er egentlig ingenting å lure på.

Diesel motoren går utrolig mye bedre! Slenger du inn en chip går den faktisk BRA!

 

1,6 går helt greit.

Men skal du ha en billig Golf og driter i hvordan den går kan du gå for 1,6:)

 

Diesel er selvfølgelig billigere å fylle også:)

 

Allright. Dieselen er bedre sier du. Bra. Jeg vil gjerne høre om det er noen andre som har hatt problemer med denne dieselutgaven, eller om de fraråder kjøp av denne kontra bensinutgaven av golf 4.

Fyr løs! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil personlig anbefale diesel, både pga det økonomiske og pga kjøreunderholdning, 110 dieselhk er mye morsommere enn bensin, pga en veldig annerledes momentkurve, så du har det "freske draget" i den farten vi stort sett holder her i norge!

 

Jeg skal selge min nå, er en chippet 90hk med effektanlegg og sparco-innsatsfilter, ca 130 hk! Veldig sprek og en veldig artig bil, motoren går som ny, verken bruker eller svetter en dråpe olje, noe som overrasker meg! Man er bekymret for høy km, men så lenge bilen er passet på er dette ikke noe problem.. Eneste jeg vet som må byttes med tiden er et hjullager, ellers er bilen tipp topp, noe jeg kan garantere:) sjekk http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=17245479

 

Ta kontakt om du lurer på noe rundt disse bilene eller om min bil!

Bråstopp når purken skal stoppe deg, ikke vent på en bussholdeplass eller noe, bare lås hjula!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå for diesel du, som flere sier her. Går bedre og billigere. I tillegg har 1,6 bensin mye problem med dårlige girkasser visstnok...

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår