daghakon Skrevet April 29, 2009 Rapporter Share Skrevet April 29, 2009 Hei Jeg lurer på hvor jeg kan få tak i et grenrør for å erstatte eksosmanifolden på en Audi 80 1.8E ? Også lurer jeg på om det vil bråke mye mer om jeg erstatter det lille forrerste potta med et rør ?? På forhånd takk! :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet April 29, 2009 Rapporter Share Skrevet April 29, 2009 Hei Jeg lurer på hvor jeg kan få tak i et grenrør for å erstatte eksosmanifolden på en Audi 80 1.8E ? Det må du lage selv. Også lurer jeg på om det vil bråke mye mer om jeg erstatter det lille forrerste potta med et rør ?? Det blir litt mer lyd. Den fremste potta er katalysatoren om du har en 1989-modell eller nyere. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
daghakon Skrevet April 30, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 30, 2009 Det blir litt mer lyd. Den fremste potta er katalysatoren om du har en 1989-modell eller nyere. hmm... får prøve å lage en erstatning og se da.. vil helst ikke at det skal høres ut som om det er en stoor lekkasje i anlegget :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
daghakon Skrevet April 30, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 30, 2009 Glemte å si det, er forresten en 87-mod med DZ-motor, så ingen katalysator her :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mai 1, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2009 Glemte å si det, er forresten en 87-mod med DZ-motor, så ingen katalysator her :) I 1987-1988 leverte de forgassermotorer både med og uten katalysator. De bruktimporterte bilene har katalysator, de som er kjøpt nye i Norge har det ikke. På de uten kat er det montert en ekstra potte som har utseende helt likt en katalysator. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mai 1, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2009 hmm... får prøve å lage en erstatning og se da.. vil helst ikke at det skal høres ut som om det er en stoor lekkasje i anlegget :) Du får ikke lekkasjelyd, du får litt mer lyd ut bak, ikke mye. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
daghakon Skrevet Mai 1, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2009 Du får ikke lekkasjelyd, du får litt mer lyd ut bak, ikke mye. Bilen er jo ganske stille fra før, så blir kanskje fint det :) I 1987-1988 leverte de forgassermotorer både med og uten katalysator. De bruktimporterte bilene har katalysator, de som er kjøpt nye i Norge har det ikke. På de uten kat er det montert en ekstra potte som har utseende helt likt en katalysator. hmm... Dette er hvertfall en 82kW K-jetronic motor, og den er flyttegodsimportert i 88, står 1987 mod i vognkort. Var usikker på med med kat. så skjekka med Møller, og er bare en potte på denne ja. Velox motor lager grenrør på bestilling, og de har også dobbel downpipe for GTE-motor, men passer ikke sammen med ProconTen dessverre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbobenni Skrevet Mai 1, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2009 Burde ikke fjerne kat'n, blir du stoppa da, sier snuten at du må sende den på visning, siden de trur noe er galt med bilen !! min erfaring ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mai 2, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2009 Burde ikke fjerne kat'n, blir du stoppa da, sier snuten at du må sende den på visning, siden de trur noe er galt med bilen !! min erfaring ;) Ikke krav til kat i 1988, derfor ingen problemer med dette. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbobenni Skrevet Mai 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2009 Seriøst ?? det visste jeg ikke om... Men kan hende de trur det er noe galt med den forde da ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mai 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2009 Seriøst ?? det visste jeg ikke om... Men kan hende de trur det er noe galt med den forde da ;) Audi 80 kom i Norge med kat i 1989 pga strengere avgasskrav, noe tidligere i f.eks. Tyskland. Imidlertid står det ingen steder i kjøretøyforskriften at bilen skal ha kat, kravet er at avgassverdien skal være under x,x% CO. I 1991 ble avgasskravet enda strengere, her kan man slite om kat fjernes. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg