KimAndre Skrevet April 24, 2009 Rapporter Share Skrevet April 24, 2009 Går det ann og "klippe" slangene og plugge de igjen uten at det kommer noen rare etterfølger? Altså nede ved servoen! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet April 24, 2009 Rapporter Share Skrevet April 24, 2009 Hvilken servo mener du? Regner med du mener servostyring, På tannastang går det som oftest greit, men du må passe på at det ikke kommer masse drit inni. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KimAndre Skrevet April 24, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 24, 2009 ja mener servostyring. Må jeg da plugge de igjen eller stå åpne? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Beinet1 Skrevet April 24, 2009 Rapporter Share Skrevet April 24, 2009 Hvorfor skal du fjerne servoen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skodaturbo Skrevet April 24, 2009 Rapporter Share Skrevet April 24, 2009 Sikkert for å tjene 2-5 hk mer,sikkert en pingle motor...hahaha ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KimAndre Skrevet April 24, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 24, 2009 Sikkert for å tjene 2-5 hk mer,sikkert en pingle motor...hahaha ;) Jaha.. Kom med en skoda til høsten da så får vi c.. Jeg synes det ikke ser noe pent ut. Vil ikke ha det.. enkelt og greit. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet April 24, 2009 Rapporter Share Skrevet April 24, 2009 Da må du nok regne med å bytte hele tannstanga siden den er beregnet på servobruk og blir veldig treg uten.Men det finner du jo ut.Bare ta av reima som driver servoen så tester du. ;) Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet April 24, 2009 Rapporter Share Skrevet April 24, 2009 Den blir ufattelig tung på rattet.. Vri på rattet uten motor igang, så ser du hvor tungt det blir.. Er slitsomt i lengden.. :p Du må nok bytte til ei tannstang som er beregna ikke-servo. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KimAndre Skrevet April 24, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 24, 2009 ja skjønner.. men takk for svar folkens.. Kan godt stenges da jeg har fått den infoen jeg vil ha :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LLH Skrevet April 25, 2009 Rapporter Share Skrevet April 25, 2009 her står det litt om emnet, trikset er og ikke bare plukke av reima.. http://www.kvien.no/integra/html/mods/remove_power_steering/index.htm Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KimAndre Skrevet April 25, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 25, 2009 Flott info.. takker så meget.. ;D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet April 25, 2009 Rapporter Share Skrevet April 25, 2009 Selv har jeg en gammel granada 2.8, der jeg fikk lekkasje i ene servoslangen. Tok av reima, og kjørte, dette gikk greit både stillestående og kjørende tross mindre ratt og uten servo. Hadde "ny"slange liggende men kom aldri så langt, bilen greide seg faktisk fint uten. Hører vel med til historien at han jeg kjøpte bilen sa at det lakk litt servoolje men han fant ikke ut hvor, hadde prøveskilt på bilen, dreiv på å skulle parkere, med full sving, og det røyk, noe jævlig. Da sto spruten rett på ene eksosmanifolden, da skjønte jeg hvorfor det var fuktig der, selv etter skifte av toppdekselpakninger, kunne ikke skjønne hvorfor den olja var så fin heller.... Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Evje_ Skrevet April 26, 2009 Rapporter Share Skrevet April 26, 2009 Den blir ufattelig tung på rattet.. Vri på rattet uten motor igang, så ser du hvor tungt det blir.. Er slitsomt i lengden.. :p Særlig ved parkering/lukeparkering. :) Servo er en genial oppfinnelse, og det å ha servo er fantastisk. Å kjøre uten servo går veldig fint, men av og til er det noe dritt, særlig ved parkering, eller 90 graders svinger i lav fart. Noe som i og for seg også er ille er overgangene, for eksempel piggdekk til sommerdekk, eller når du går fra bil med servo til bil uten. Jeg ser bare det positive i servoen, og skjønner ikke hvorfor du vil kjøre rundt i et gammelt dråg med trailer-ratt. Siter Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet April 26, 2009 Rapporter Share Skrevet April 26, 2009 Prøv å kjør gammal snutetransit, da skjønner du hva som ligger i begrepet muskelservo.... Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hfracing Skrevet April 26, 2009 Rapporter Share Skrevet April 26, 2009 løsningen til honda fyren suger balle.. http://flyinmiata.com/tech/depower.php?x=1 er ikke no problem å bygge om en servo tannstang så den funker som manuell. men den eneste GODE måten er å demontere alt, fjerne ALT ræl inni osv.. fjerne alle slanger, Siter - 2007 325d coupe Msport , BBS LM , KW3. Sølv bil, coral rødt Msport skinn - Daily driver - 1992 mx5 - Trackday toy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg