esbandos Skrevet April 27, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 27, 2009 Lurer også på hva oneshot er.. :P Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margido Skrevet April 27, 2009 Rapporter Share Skrevet April 27, 2009 (endret) Også kalt forgasser-rens. Man sprayer kontinuerlig inn i innsuget mens man holder bånn gass (3-4-5000RPM) Så vil du se at all koksen løser seg opp. Utrolig effektivt. Gjorde det på min, og merka stor forskjell etterpå. Vet ikke hvor det selges, men fikk tak i det fra bilverkstedet fattern jobber på. Sto "One Shot" på en flaske. Etter litt søk på gugel har blant annet Kent dette. Skal prøve å finne link.. Her: http://www.kenteurope.com/denmark/shop/viewfamily.php?viewfamily=616§ionid=83&type=Auto Ser forresten at de ikke anbefaler å bruke denne på diesel, så da er vel du like langt.. Endret April 27, 2009 av Margido Siter BMW 318is coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet April 27, 2009 Rapporter Share Skrevet April 27, 2009 One-shot er vel den heftigste forgasserrensen du får, tror det er kent. Ikke akkurat HMS-vennlig men den løser opp det meste. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet April 27, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 27, 2009 Ah.. Sånn ja.. Har brukt slik ett par ganger.. Men det var på bensinmotorer.. Og prøve slikt på diesel er vel ugunstig.. Audi-mekanikeren nevnte noe om dieseltilsettning.. Da forhindra jeg at det koksa seg igjen så ofte.. Nå ryker forresten ikke bilen så mye som den har gjort.. Før var det ENORMT mye sort/hvit røyk bak når jeg ladda etter i kryss/forbikjøringer etc.. Nå derimot.. Litt hvitaktig dieselrøyk.. :D Men bilen går jo fremdeles som et dass, pluss at etter jeg holdte på med å ta av innsug/slanger, har det kommet enda en pipe/sirenelyd i tillegg til den som allerede er der.. Høres ut som en slange som lekker eller noe.. Er samme type lyd som har vært der hele tida, men denne kommer ei stund etter den andre lyden.. Høres jo helt merkelig ut dersom jeg har turbotrykk forbi fotgjengere.. Dem snur seg jo alle veier når jeg kommer plystrende.. :uhhmmwhat?: Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sonax Skrevet April 27, 2009 Rapporter Share Skrevet April 27, 2009 Er ikke slik som det brukte bli på gammel Volvo lastebil(der var trikset og fjerne ventilen og kjøre uten til man fikk ny, fy feite som dem gikk når trykkventilen manglet og dem fikk ladda det turboen var god for)? Bilen går om ett dass og plysterer, jeg ville tenkt oisann, her har jeg en overtrykksventil med gåen/knekt fjær.Enten det, eller vakuumlekasje. Men den koksen, er i luftinnsuget? Demonter og gi det en god vask eller? Siter Skoda Octavia -99 1.6 SLX Bruksbil Opel Omega 3000 -88 Blir restaureringsprosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet April 27, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 27, 2009 Tør ikke å fjerne noe som risikerer at turboen ryker fortere.. :p Er jo SVINDYRT for ny turbo, så skulle helst funnet en brukt en i OK stand. Tips om hvor jeg kan lete? Har tatt av innsuget og gjort reint med stålbørste på drill og vanlig stålbørste.. Ble skinnende blankt. :) Bytta innsugspakning også, da det så ut som om denne hadde lekket litt.. Men hadde tydeligvis ikke det, da bilen fremdeles går som et dass.. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
buskmann Skrevet April 27, 2009 Rapporter Share Skrevet April 27, 2009 Har tatt av innsuget og gjort reint med stålbørste på drill og vanlig stålbørste.. Ble skinnende blankt. :) Da fikk du nok masse dritt inn i sylinderne. Hadde det vært min bil, så hadde jeg bare latt det sitte der. Turbo finner du her: http://shop.ebay.de/?_from=R40&_trksid=p3907.m38.l1313&_nkw=Audi+2.5+Tdi+turbo&_sacat=See-All-Categories Siter Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
greddyspeed Skrevet April 27, 2009 Rapporter Share Skrevet April 27, 2009 trur du har hull i en trykkslange eller intercooler, blir skikkelig turbolyd av det. rus opp motoren mens du står å lytter ned i motorrommet. hører lett om det blåser da. begynn med det før du skifter turbo, er jo ikke sikkert den er "defekt" selv om noen skovler er bøyd, er jo ikke vits å svi av 10000kr hvis det funker =) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet April 27, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 27, 2009 Da fikk du nok masse dritt inn i sylinderne. Hadde det vært min bil, så hadde jeg bare latt det sitte der. Turbo finner du her: http://shop.ebay.de/?_from=R40&_trksid=p3907.m38.l1313&_nkw=Audi+2.5+Tdi+turbo&_sacat=See-All-Categories Tok jo av innsuget da.. Å hadde det på verkstedbenken og rengjorde det, samt trykkkluftblåste gjennom alt. :) Takk for link btw.. Men er jo det med ebay.. Netthandel via private i helt andre land, er liksom ikke min greie.. :P trur du har hull i en trykkslange eller intercooler, blir skikkelig turbolyd av det. rus opp motoren mens du står å lytter ned i motorrommet. hører lett om det blåser da. begynn med det før du skifter turbo, er jo ikke sikkert den er "defekt" selv om noen skovler er bøyd, er jo ikke vits å svi av 10000kr hvis det funker =) Er ikke barebare å ruse opp den gamle dieselen for så å høre etter lyder.. Motoren lager jo mer lyd enn en f16 som bryter lydmuren omtrent når man åpner panseret.. :P Og turboen begynner ikke å lage lyder når jeg står på tomgang, før jeg passerer ca 3500/4000rpm.. :b Om jeg har sprekk/hull i en slange eller IC, skal det ikke da være skitt ellernoe rundt hullet? Noe ala som på en eksoslekkasje? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
greddyspeed Skrevet April 27, 2009 Rapporter Share Skrevet April 27, 2009 Om jeg har sprekk/hull i en slange eller IC, skal det ikke da være skitt ellernoe rundt hullet? Noe ala som på en eksoslekkasje? ikke nødvendigvis, hvis det er en fersk lekkasje, men en visuell sjekk kan avdekke mye rart, klem på slangene osv. er sannsynlig at det er en slange siden du sier den ble sånn etter du akselererte ut av et kryss (fikk opp turbotrykk relativt fort) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet April 28, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 28, 2009 Har studert de fleste slanger når jeg hadde av innsuget samt trykkslanger.. Var ikke noen spesielle synlige skader som jeg klarte å se.. Bøyde på slangene og slikt, men så like lite da og. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.