Gå til innhold

Er dette normalt på denne turboen?

Ranger emnet


esbandos

Anbefalte innlegg

Hei.. Tok av slangen fra luftfiltret og til turboen, for å kjenne etter slark og se etter skader.. Er skikkelig trangt nedi der, så knipsa noen bilder for å se på, å da så jeg at 2 av viftebladene er mer bøyd enn resten.. Er dette normalt?

 

Er forresten en 95mod A6 2.5tdi..

 

 

DSC01215.jpg

 

DSC01216.jpg

 

DSC01217.jpg

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke si jeg har peiling, men jeg tror ikke det der er mye normalt nei. Ville hvertfall tru at de gjerne skulle vært like som resten. Så enten så har de blitt bøyd ut av rett stilling, eller så har de andre blitt bøyd rette.. :P

Mine biler:
'96 Toyota Carina E *SOLGT*
'96 Volvo S40 *SOLGT*
'02 Volvo V40 *BYTTET*

'94 Volvo 850 *VRAKET..*
'04 VW Passat *MIN*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett endel turboer jeg også, å de har som regel lik vinkel på alle bladene..

 

Er plaget med skikkelig stygg turbolyd av motoren når turboen lader.. Høres ut som ei sirene når det først kommer.. :P

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hør med turbo-tore(turbopower på kongsberg), han skaffer det meste, hyggelig og hjelpsom.

Er visst mye mere serviceorientert og billig enn den litt mer profilerte GIK i samme by.

 

Han var vel ca 10k billigere på turbo til renaultmotor enn man fikk det orginalt som merkeforhandler(maks rabatter, innkjøpspris).

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah.. Ja, må nesten høre litt rundt ja..

 

Kan disse to bøyde bladene være årsaken til at jeg har unormal turbolyd? Høres jo ut som politisirene omtrent... Lyden kommer rundt 1900rpm og er med helt ut..

 

Hva kan være grunnen til at bladene er bøyd? Filtret ser helt fint ut og alt..

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok det kan ha med lyden å gjøre ja.

Kan ikke ha kommet noe drit der i forbindelse med luftfilter skifte, eller noe som har løsna i inntaket.

 

Hadde en kubistar der det manglet effekt og masse lyd, alle skovlene på turbo var vekk, pulverisert, skjedde etter service, var jeg som hadde den så er sikker på at jeg ikke mista noe nedi, er n oe som har løsna i inntaket da.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde oppe innsuget samt alt av tilhørende slanger på bilen dette gjelder her om dagen, å da var det omtrent 2cm med dritt/koks i innsuget og slanger.. Mulig noe slikt kan ha kommet inn...

 

Audi sa at det fester seg dritt i innsuget/slanger dersom man ikke "Blåser den ren" ganske ofte.. Når denne turbolyden kom, ladda jeg ganske greit ut av et kryss, å når jeg skulle skifte gir, kom lyden.. Etter det har den igrunn alltid vært der, og bilen har ikke vært seg selv når det gjelder motorkraft siden..

 

 

 

Her er bilde av hvordan innsiden på innsuget så ut:

DSC01219.jpg

 

DSC01220.jpg

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår