pantage Skrevet April 23, 2009 Rapporter Share Skrevet April 23, 2009 Hei! Vi har ein russebil med eit musikkanlegg som er heilt sjukt. 2stk 15" kicker og ein drøss med andre høgtalere. problemet er at vi ikkje finn ein måte å få nok strøm til anlegget. vi har prøvd 2batteri 70amper + eit 8 amp agrigat + 2 små ladere. dette førte til at agrigatet røk. No er vi starta på russetida, og vi er tomme for idêar. Er det nokon som kan hjelpe oss med dette problemet? Takk på forhand! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet April 23, 2009 Rapporter Share Skrevet April 23, 2009 Hva slags russebil er dette da? Dere trenger sannsynligvis mye større dynamo, eller dere kan prøve å sette inn en dynamo til hvis det er plass til det. Men 8amp aggregat og to små ladere hjelper ikke stort ihvertfall... et anlegg som deres kan fort trekke et par hundre ampere, og da trenger dere ladestrøm deretter. Sjekk også at dynamoen dere har er i orden, det er ingen selvfølge. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet April 23, 2009 Rapporter Share Skrevet April 23, 2009 2stk 15" kicker og en drøss med høyttalere trekker ikke en dritt strøm, men hvis dere har kraftige FORSTERKERE i bilen, så trekker nok de litt ja... Dere trenger en skikkelig dynamo, og et par batterier (like) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Typhon Skrevet April 23, 2009 Rapporter Share Skrevet April 23, 2009 2stk 15" kicker og en drøss med høyttalere trekker ikke en dritt strøm, men hvis dere har kraftige FORSTERKERE i bilen, så trekker nok de litt ja... Dere trenger en skikkelig dynamo, og et par batterier (like) Hihi... second that :) 8 ampere? hmm... forsterkerne mine trekker 20A tilsammen bare jeg skrur de på uten at de spiller. Et godt aggregat og en 100A lader må da være tingen? Få lånt eller leid noe sånt. Siter Mvh Tony Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TrustNo1 Skrevet April 24, 2009 Rapporter Share Skrevet April 24, 2009 (endret) 8A hørtes veldig lite ut til å være en aggregat. Sikker på dette ikke var 8A i 220V ? Blir jo isåfall noe helt annet. At aggregatet røk pga den var tilkoblet to små ladere virker jo litt merkelig. Spørs om det kanskje var en annen årsak til det. Derimot å bruke to små ladere er nok ikke helt ideellt nei. Bør nok få tak i en forholdsvis stor lader. Biltema har noen ganske billige på rundt 40A. Om det er tilstrekkelig kommer helt annpå hvor lenge dere skal spille på full guff. Jeg har en slik en i garasjen og det holder for mitt bruk når jeg driver litt testing og slik, men da sitter jeg heller ikke i timesvis på full guffe. Endret April 24, 2009 av TrustNo1 Siter 1993 Toyota Mr2 turbo på glade sommerdager 2001 1,8t Audi A4 Quattro på triste vinterdager Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jimmen Skrevet April 25, 2009 Rapporter Share Skrevet April 25, 2009 Og dere har GOD jording til forsterkere? God jording i karroseriet? oppgradert kabler i motor rom? Mye som spiller inn.. Hva mener du egentlig med for lite strøm? hva skjer.? Siter 97- Volvo V70R AWD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg