Gå til innhold

Duragloss svarte ikke til forventningene

Ranger emnet


Amatør1

Anbefalte innlegg

I fjor vår bestilte jeg Duraglossproduker fra England. Tidligere har jeg brukt AutoGlym.

Deres "Super resin polish" var jeg fornøyd med, men "Extra gloss protection" forsvant jaggu fort. Etter noen få runder med regn forsvant det fort. Så da ville jeg prøve DG.

 

Jeg bestilte litt forskjellig, men de produktene jeg ikke er fornøyd med er:

# 105 Total performance polish http://www.duragloss.com/product.asp?pid=336

# 111 Clear Coat polish http://www.duragloss.com/product.asp?pid=269

 

Til påføring/arbeid bruker jeg Turtle`s polerduk.

 

Jeg river duken i passende store filler, og folder denne sammen og "bretter frem en hvit side" etterhvert som duken blir møkkete.

Så ankepunktet;

Under bruk blir polerduken mettet med "vann" etter kort tid og jeg må ta ibruk en ny fille omtrent tvert. Dette gjør at midlene mister sin polerings/korrigeringseffekt på lakkoverflaten, da den legger igjen dråper på lakken, og det faktisk er mulig å klemme "vann" ut av kluten etter kort tids bruk.

Autoglym`s Super resin polish lå godt igjen på filla, og oppførte seg på en måte som tannkrem som størknet etterhvert.

 

 

 

 

Har noen lignende erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I fjor vår bestilte jeg Duraglossproduker fra England. Tidligere har jeg brukt AutoGlym.

Deres "Super resin polish" var jeg fornøyd med, men "Extra gloss protection" forsvant jaggu fort. Etter noen få runder med regn forsvant det fort. Så da ville jeg prøve DG.

 

Jeg bestilte litt forskjellig, men de produktene jeg ikke er fornøyd med er:

# 105 Total performance polish http://www.duragloss.com/product.asp?pid=336

# 111 Clear Coat polish http://www.duragloss.com/product.asp?pid=269

 

Til påføring/arbeid bruker jeg Turtle`s polerduk.

 

Jeg river duken i passende store filler, og folder denne sammen og "bretter frem en hvit side" etterhvert som duken blir møkkete.

Så ankepunktet;

Under bruk blir polerduken mettet med "vann" etter kort tid og jeg må ta ibruk en ny fille omtrent tvert. Dette gjør at midlene mister sin polerings/korrigeringseffekt på lakkoverflaten, da den legger igjen dråper på lakken, og det faktisk er mulig å klemme "vann" ut av kluten etter kort tids bruk.

Autoglym`s Super resin polish lå godt igjen på filla, og oppførte seg på en måte som tannkrem som størknet etterhvert.

 

 

 

 

Har noen lignende erfaringer?

 

Både Autoglym Extra Gloss og Duragloss 111 er syntetiske sealere. Begge holder veldig bra hvis man gjør jobben riktig.

 

Først - kast polerduken! Få deg noen gode påføringspads og Microfiberkluter beregnet for lakk.

Dernest - tynne lag legges med påføringspads, pass på at karosseriet og lufta holder over 15 grader, men ikke varmere enn 25. Etter herding polerer du av sealeren med microfiberkluten. Har du lagt et passe tynt lag skal dette gå som en lek.

Så - det viktigste med syntetiske sealere! De skal etterherde i 12-24 timer uten å komme i kontakt med vann eller fuktig luft. Dette er meget viktig for holdbarheten..

'00 Mercedes ML konebil

'98 Mercedes C220 arbeidsbil

'94 Fiat Coupe 16V morobil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både Autoglym Extra Gloss og Duragloss 111 er syntetiske sealere. Begge holder veldig bra hvis man gjør jobben riktig.

 

Først - kast polerduken! Få deg noen gode påføringspads og Microfiberkluter beregnet for lakk.

Dernest - tynne lag legges med påføringspads, pass på at karosseriet og lufta holder over 15 grader, men ikke varmere enn 25. Etter herding polerer du av sealeren med microfiberkluten. Har du lagt et passe tynt lag skal dette gå som en lek.

Så - det viktigste med syntetiske sealere! De skal etterherde i 12-24 timer uten å komme i kontakt med vann eller fuktig luft. Dette er meget viktig for holdbarheten..

 

X2

 

Det er ekstremt viktig med korrekt tørke/herdetid etter at produktet er påført, og bare DG111 skal/bør vare ihvertfall 6mnd

hvis alt er gjort etter boka.

 

En ordentlig applicator pad og noen MF`s vil også gjøre det enklere og bedre.

 

Hvis polerduken blir mettet med vann bruker du enten alt for mye produkt, evt. er ikke bilen ordentlig tørr i kroker og kriker.

 

DG105 er en lakkrens og vil ikke fjerne riper men rense lakken, korrigering med håndprodukter er ikke alltid det enkleste:cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først vil jeg takke for svar!

 

Da jeg bestilte produktene bestilte jeg en del microfiberkluter, bla disse:http://www.ccs-inc.co.uk/sb-products.asp?productid=2378&category=99999

 

Hvorfor er ikke Turtle`s polerduk brukbar?

 

- Det er mulig at jeg påfører for mye på kluten. Jeg har ikke tenkt så mye på det, men jeg mener selv at jeg ikke har dynket på for mye. Ettersom jeg har brukt Autoglym tidligere brukte jeg dette som rettesnor.

 

Bilen har vært helt tørr under polering, og poleringen har funnet sted på jobben. Jeg vil tro at temperaruren har ligget rundt 20 grader.

Som noen DGkjennere vet, er #111 turkis i fargen.

Under ovennevnte forhold husker jeg at jeg slet med å få #111 til å tørke skikkelig. Da jeg tok av voksen husker jeg at jeg fikk litt av den samme fargen på kluten. Dette indikerer vel at jeg var litt for kjapp, dòg ventet jeg ganske lenge før jeg tok av voksen også.

 

Hvor lenge det gikk før bilen ble utsatt for regn husker jeg ikke. Iallefall er det en faktor jeg ikke har tenkt på...

Som en ekstra opplysning mener jeg å huske at jeg påførte #105 og #111 på samme dag. Det var vel ikke noe sjakktrekk?:uhhmmwhat?:

 

Kan dere anbefale noen påføringspads?

Innenlands...

Det er en familiebil der er snakk om, så jeg trenger ikke de aller dyreste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående rekkefølge og tidsperspektiv anbefaler jeg deg å sende en melding til truhaa, han har brukt duragloss veldig mye og det virker som han kan de forskjellige produktene til fingerspissene.

 

Stikk innom f.eks BilXtra, de har Meguiar's gule polerinspads og microfiber. Eller du kan kjøpe på nett hos Jegard eller godkjemi.com (meg)

Jeg har forøvrig også en annen variant som heter "even coat applicator pad" fra Meguiar's, og denne er enda lettere å legge tynne fine lag med.

 

Poleringsduk legger ikke jevne lag, og så er det no klin.. fikk meg litt av en aha-opplevelse når jeg testet applicator første gang ;)

'00 Mercedes ML konebil

'98 Mercedes C220 arbeidsbil

'94 Fiat Coupe 16V morobil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først vil jeg takke for svar!

 

Da jeg bestilte produktene bestilte jeg en del microfiberkluter, bla disse:http://www.ccs-inc.co.uk/sb-products.asp?productid=2378&category=99999

 

Hvorfor er ikke Turtle`s polerduk brukbar?

 

- Det er mulig at jeg påfører for mye på kluten. Jeg har ikke tenkt så mye på det, men jeg mener selv at jeg ikke har dynket på for mye. Ettersom jeg har brukt Autoglym tidligere brukte jeg dette som rettesnor.

 

Bilen har vært helt tørr under polering, og poleringen har funnet sted på jobben. Jeg vil tro at temperaruren har ligget rundt 20 grader.

Som noen DGkjennere vet, er #111 turkis i fargen.

Under ovennevnte forhold husker jeg at jeg slet med å få #111 til å tørke skikkelig. Da jeg tok av voksen husker jeg at jeg fikk litt av den samme fargen på kluten. Dette indikerer vel at jeg var litt for kjapp, dòg ventet jeg ganske lenge før jeg tok av voksen også.

 

Hvor lenge det gikk før bilen ble utsatt for regn husker jeg ikke. Iallefall er det en faktor jeg ikke har tenkt på...

Som en ekstra opplysning mener jeg å huske at jeg påførte #105 og #111 på samme dag. Det var vel ikke noe sjakktrekk?:uhhmmwhat?:

 

Kan dere anbefale noen påføringspads?

 

Produktet skal legges såpass tynt at du såvidt ser en hinne på lakken, DG111 kan godt tørke 30-60 min på lakken før den tørkes av. Er du usikker på når den er ferdig tørket er det bare å prøve med MF på et bittelite område, hvis det ser ut som du bare gnir produktet utover er den ikke klar, er det blankt der du har tørket er den klar. Så skal/må/bør den få herde i fred og ro minimum 12-24 timer før du tar bilen ut eller legger på et nytt lag.

 

Gule applicator pad`s fra meguiars finner du som regel på bilxtra.

 

Gudd løkk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...Da spørs det om jeg har påført for mye av produktene. I tillegg er det sikkert lurt å vente et døgn eller to etter å ha brukt #105, før jeg påfører #111.

Da kan en ta faen på at det blir regn i mellomtiden iallefall:-(

 

Bilextra er ikke å oppdrive her i nærheten, så da spørs det om det blir netthandel.

Da regner jeg med at det er disse http://godkjemi.com/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage-ask.tpl&product_id=8&category_id=29&option=com_virtuemart&Itemid=1 dere mener?

En bør vel ha en del av disse på en hel bil, vil jeg tro?

Det står at de kan vaskes. Stemmer dette, eller går de i "oppløsning" etter et par gangers bruk?

 

Jeg kan høre med truhaa. Det var han som overtalte meg til å prøve DG.

Han kan sikkert komme med noen gode råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...Da spørs det om jeg har påført for mye av produktene. I tillegg er det sikkert lurt å vente et døgn eller to etter å ha brukt #105, før jeg påfører #111.

Da kan en ta faen på at det blir regn i mellomtiden iallefall:-(

 

Bilextra er ikke å oppdrive her i nærheten, så da spørs det om det blir netthandel.

Da regner jeg med at det er disse http://godkjemi.com/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage-ask.tpl&product_id=8&category_id=29&option=com_virtuemart&Itemid=1 dere mener?

En bør vel ha en del av disse på en hel bil, vil jeg tro?

Det står at de kan vaskes. Stemmer dette, eller går de i "oppløsning" etter et par gangers bruk?

 

Jeg kan høre med truhaa. Det var han som overtalte meg til å prøve DG.

Han kan sikkert komme med noen gode råd.

 

Lurt å vente ja :)

Du bruker bare en slik pad pr produkt, og det kan være greit å merke de med tusj slik at du vet hvem som er brukt til hva.

Skyll de godt etter bruk så holder de i mange år ;)

'00 Mercedes ML konebil

'98 Mercedes C220 arbeidsbil

'94 Fiat Coupe 16V morobil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang Duragloss og påføring:

 

1 bilen skal være tørr

 

2 ikke overdriv produkt bruken, det holder å legge et tynt tynt lag på lakken, husk det du fjerner er overflødig, du oppnår INGENTING ved å legge på mye annet en mer jobb og penger i lomma til produsentene ;) klemmer du ut vann av padden så bruker du nok enten for mye, bilen er ikke skikkelig tørr eller du har ikke ristet skikkelig på flaska, før og under polering.

 

3 herdetid, skal du ha opptimal beskyttelse anbefales det at både 105 og 111 får tilstrekkelig herdetid, dvs helst 24 timer før neste lag, og da skal bilen holdes innendørs tør og uten noe form for tafsing av deg eller andre (vet det er fristenede å dra vingre over glatt lakk :) )

 

4 at den ikke tørker skikkelig inndikerer enten at det er fuktig der du er eller kaldt, har ikke hatt noe problem med at noen av de ikke tørker skikkelig. legger du på tynt så tørker det også fortere, og det er lettere å fjerne etterpå også..

 

sjekk innom http://www.detaielrsclub.no også og forumdelen der, mye bra info om polering osv der inne også..

 

3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår