Gå til innhold

En jævlig ulyd.

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

I morges når jeg skulle starte min Chevy Van, vred jeg tenningen om og det kom en jævlig lyd. Startmotoren er akkuratt byttet ut, under 1 uke siden vi fikk innstalert en splitter ny en. Lurer på om det kan være noe gale i festet med denne.

 

HELP ME.

 

kan gått være at det var AKKURAT for lite strøm til starteren at det var innslaget som bare slo dar er det også en artig lyd..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men som trådstarter sier i topic, så er det jo en jævlig ulyd.. Så da tenker jeg at det er starteren som ikke er shimsa helt.. At den krasjer litt med tennene i startkransen ellernoe..

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startmotorproblemer er vel antakelig det tekniske problemet som er aller mest omtalt på internett.

 

-Vet du om du har 168 eller 153 tenners flexplate og er du sikker på at du har starter bergnet på korekt plate?. (Regner med dette er korrekt dersom starteren har funket ok i en uke.)

-Er starteren montert iht monteringsanvisning? Dvs er inngrepet mellom tannhjulet på starteren flexplata på motoren slik at du får en binders-ståltråd inn mellom toppen av en tann og bunnen mellom de to motstående tennene på når disse griper inn i hverandre?

-Har tannhjulet på starteren korrekt klaring til tannhjulet på flexplata når starteren IKKE er i bruk?

-Er det korrekt delenumer på starteren?

-Er det en universal minstarter som passer alle small- og big blocks, eller er det en overhalt OEM starter? Kjøpt i Norge? Brukt? Ny? Billig-starter made in Kina?

-Rengjorde du nøye anleggsplata på motorblokka før du monterte den nye starteren?-

Bruker du starterbolter? Er de av korrekt lengde i forhold til din nye starter? Husker du om starterboltene virket mer romslige i de gjennomgående festehullene på den nye starteren ift hvordan de var på den gamle?

-Er din motor utstyrt med et lite stag på starteren som går fra starter og opp/frem på blokka? Har du i så fall montert dette på plass igjen?

-Vet du hvor lenge den forrige starteren har vært i bruk på din bil?

Endret av Hot Rod

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår