jani-90 Skrevet April 28, 2009 Rapporter Share Skrevet April 28, 2009 tøft prosjekt :) er ikke så mange av disse lenger. skal bli morsomt å se hvordan den blir tilslutt :) stå på, her skal det følges med :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jon Arne Skrevet April 30, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 30, 2009 jani-90: hehe..Joda,skal prøve å få det beste utav det. Siter Roser er røde, fioler er blå, jeg har splittet personlighet,det har jeg å! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jon Arne Skrevet Mai 1, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2009 Liten update da.. Begynner å bli fornøyd med motorrommet nå,litt puss og lakk igjenn: Har byttet ut så å si alle skruer,muttrer og skiver i motorrommet til syrefaste: Hva F*** er det staget der til? :P Skal lakkere det sorte dekslet der og dekslet under motoren sort igjenn: Batteriplaten,holderen og panserstagen er laget i polert syrefast nå,så det blir digg å få på:) Så kom delene til bremsene bak endag her: Bremsene bak blir helt nye nå. Så reiv jeg ut alt inni bilen,så jeg fikk se etter rust og støvsuget: Kornmo-kjeks taktrekk:P : Disse og baksete trenger seriøst en rens,eller setetrekk: Mangler midtkonsoll: Så å si ikke rust i gulv,kun noe overflate: Rens og montering: Racing 80talls bremslys og klistermerker: Desverre så går langt ifra alle pengene til bilen.. Grunnen til det er innkjøp av utstyr til baby'n som kommer om ca ei måned:) Bare en sånn koster jo nesten 2000kr: Kunne blitt ROTA-felger fra ebay det:P Siter Roser er røde, fioler er blå, jeg har splittet personlighet,det har jeg å! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jon Arne Skrevet Mai 4, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2009 Skulle få siste delen til bremsene bak idag,men neeeei.. Så blir ei uke å vente da,pga at Toyota hadde rotet med bestillingen min. Det var litt surt.. Har hatt bilen i 2 uker å kun brukt den en gang:/ :P Siter Roser er røde, fioler er blå, jeg har splittet personlighet,det har jeg å! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per_GT Skrevet Mai 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2009 Wow!hehe, motoren ble mye finere etter du tok og pussa på den gitt! Jeg blir seriøst inspirert til å gjøre det samme med min når jeg ser du driv med det, dessverre har jeg ti tommeltotter da.... Send flere bilder etterhvert som du kommer videre, lykke til:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hufsa Skrevet Mai 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2009 Var NESTEN bra at du fikk den, ville ha værken ha gidda eller ha nok penger til det du har gjort hitill. =P Har likense bremselys som deg på Passelaten. =D Siter - Mercedes 190E Svære hjul edition Tror du bør bekymre deg mer i din Corolla ett-eller-annet turbo, da den kan oppnå mye større hastigheter ved en eventuell krasj. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Mai 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2009 Liker det jeg ser! Spesielt bra at du går tilbake til originallook og ikke blinger bilen med rosa toppdeksel og silikonslanger. Gamle corollaer har virkelig sin sjarm, og jeg angrer litt på at jeg vraka min for 4 år siden :( (riktignok en kjipere AE82, men interiøret var like brunt som ditt) Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jon Arne Skrevet Mai 7, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2009 Per_GT : Takk takk.. Bare å begynne i det små det,som å bytte ut ruste skruer, det må du da få til? :) Flere bilder kommer.. Hufsa : Bare NESTEN :P Racing disse bremselysene;) JChE : Bra du gjør det:) Nei,her kan du være sikker på at det ikke kommer noe veldig uorginalt. Isåfall så må du si ifra:P Vraka? masse rust da eller? Kommer vel en update når jeg får montert bremser (håper på imorgen) og montert div snax.. Har enda ikke funnet meg noen felger,er vel litt kresen:P Siter Roser er røde, fioler er blå, jeg har splittet personlighet,det har jeg å! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Mai 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2009 JChE : Bra du gjør det:) Nei,her kan du være sikker på at det ikke kommer noe veldig uorginalt. Isåfall så må du si ifra:P Vraka? masse rust da eller? Faktisk veldig lite rust på den jeg hadde. Stefaren min kjøpte den ny i 84, så overtok jeg den i 2002 når jeg fikk lappen. Kjørte den i 3 år ca, og siden det var første bilen fikk den virkelig kjørt seg. På slutten var det solide mengder tenningsbank, slitt clutch og fullstendig gåen synkronisering på 2. og 3. gir. Km-standen ble vel litt over 300.000, og bilen gikk forsåvidt greit allikevel, men ble desverre vraka pga ny bil og dårlig økonomi(hadde ikke råd til to årsavgifter på denne tida, og ingen ville kjøpe corollaen) Det blir ofte sånn, etter noen år kan man bli drittlei av en bil, og så fort man blir kvitt den så savner man den som bare rakkern :) Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hufsa Skrevet Mai 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2009 Bare NESTEN ja Men har sansen for disse jeg: og disse iWUmUOcoZ5g Siter - Mercedes 190E Svære hjul edition Tror du bør bekymre deg mer i din Corolla ett-eller-annet turbo, da den kan oppnå mye større hastigheter ved en eventuell krasj. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
velo Skrevet Mai 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2009 4K skal visstnok kunne gå på 92 (!) blyfri, det har aldri vært fylt noe annet enn 95 i de siste årene på min iallfall. Er kjededrift på disse, det kan kanskje kakle eller rasle litt. Eirik Haha, kjededrift faktisk. Men den har registerkjede ja. Liker trenden med at det blir flere og flere som tar vare på de gamle corollaene! Har to KE70 selv. Lag deg en tråd på tscn, bør få opp aktiviteten der. Flere folk med peil på gammel toyota der, åsså er det jo way better en bilforumet på mange områder (no offence) Lykke til med prosjektet! Blir knall bil Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
velo Skrevet Mai 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2009 Forresten: IkLoma har noen 14" König Rewind til salgs. 4500kr skulle han ha for de. Jeg lurte på å handle, men er mer keen på 15" Angående å få bilen lavere så er det nok ikke noe standard vare du får kjøpt til den bilen her. Dvs, bak så passer fjører og dempere fra Corolla AE86, men på fjørbeina fremme så veit jeg ikke om noe standard løsning. Kan jo evt kappe fjørene ett par runder Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eiriksmil Skrevet Mai 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2009 (endret) Hvis man skal ha coilovere må man visst bytte hylser, spindler, nav, bremer og styrearmer, pluss litt mer jeg sikkert har glemt.. Ble jeg fortalt av han David iallfall. Jeg skal prøve ut AE86 senkefjærer.. Funker det ikke foran er det vel ikke verre enn å kappe noen KE-fjærer en runde eller to. Kjededrift ja. Akslinger er noe dritt.. :D Neida, men regkjede er deilig det, slipper du at det plutselig sier snap. Eirik Endret Mai 8, 2009 av eiriksmil Siter '77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto '93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hufsa Skrevet Mai 11, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2009 Noe nytt som har skjedd her da, eller på baby fronten? Siter - Mercedes 190E Svære hjul edition Tror du bør bekymre deg mer i din Corolla ett-eller-annet turbo, da den kan oppnå mye større hastigheter ved en eventuell krasj. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jon Arne Skrevet Mai 11, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2009 Joda,montert det siste av bremsene bak,ny panserstang og batterikasse. Mangler en del da,den som brekkwiren skal festes i inne i tromelen og den kunne ikke Toyota skaffe:/ Så driver å kjører dagen lang:P Rundet 160.000 igår.. Når lønna kommer,blir det nok felger,4x100-spacere og klarglass frontlykter. Kommer noen bilder imorgen forhåpentlivis. Fyller jo 20 imorgen også..hoff,hallveis til 40:/ Siter Roser er røde, fioler er blå, jeg har splittet personlighet,det har jeg å! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg