Gå til innhold

rasle lyd fra min motor...hjelp?!

Ranger emnet


VR6power

Anbefalte innlegg

hei. det har plutselig oppstått en aldri så liten rasle lyd, litt metallisk lyd fra motoren min , rundt 1500 rpm og litt opp i turtall og , ikke noen høy lyd men litt sånn rasling i metall eller noe.

 

noe som aner hva dette kan vere ,min første tanke var reg.kjede strammerne ?!?!?!

 

bilen er en 1992 vr6 , gått ikke mere enn 165.000 km , og meeeener at jeg så at tidligere eier hadde skifta reg.reim på x antall km , men husker ikke dette i farten.

 

ANYONE got any ideas??

orginal utvendig bortsett fra 8x17" TSW Kyalami,lakkerte plast detaljer.Chippa 2.8 motor,senk(50mm) og klare lykter rundtom inkl. hella grøft/blink-lys

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på min 1,8 90mod passat så har jeg det samme problemet. Men jeg vet hva det er med min, det er dekselet som ligger rundt eksosen etter grenrøret som beskytter mot varme som er løst. Sjekk det også, lager en ekkel skranglelyd rundt 1500rpm og ved høyt turtall.

[-] 1991 Passat 2,8 VR6 stv

[-] 1989 Mercedes-Benz 190E 2,0l aut

[x] 1990 Passat 1,8 stv

[x] 1986 Bmw E30 320i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, takker , skal sjekke dekselet imorgen ,for lyden er der rundt 1500 - 2000 rpm , og ved høye turtall ja , men ikke imellom.

 

håååååååååååper det er så enkelt og ikke kjedestrammere;) hehe

orginal utvendig bortsett fra 8x17" TSW Kyalami,lakkerte plast detaljer.Chippa 2.8 motor,senk(50mm) og klare lykter rundtom inkl. hella grøft/blink-lys

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan en person her svare meg om kjedestrammeren på en VR6 går sammen med gir oljen?!

 

For en kompis har en VR6 ombygd til turbo, og her om dagen måtte vi bytte bunnpanne å da så vi mye plastikk deler som har blitt knust.

 

jeg mener det er kjedestrammeren. han vet ikke hva det er og driter i det så dum som han er. uansett så mener han kjedestrammeren går sammen med gir oljen! noe jeg mener er noe tøv.

 

Beklager for å stjele topicen.

97- Volvo V70R AWD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

har lagra den HOW to tråden om hvordan jeg skifter reg kjede og strammere , men har ikke sett gjennom den skikkelig enda, men noen som vet om jeg MÅÅÅÅ ned med girkasse for å skifte kjede(ene) , eller kommer eg til uten å ta ut hverken motor og eller kasse :)?

 

tenkte eg skulle bestille deler fra usa , eller er det noen som vet om en plass i norge som kan bestiles fra som har fornuftige priser. ??

orginal utvendig bortsett fra 8x17" TSW Kyalami,lakkerte plast detaljer.Chippa 2.8 motor,senk(50mm) og klare lykter rundtom inkl. hella grøft/blink-lys

Lenke til kommentar
Del på andre sider

usikker, men skal eg merke reg problemer på andre måter enn ulyd når eg skal starte da , det var en forferdelig hakkelyd når eg chinna og sku starte ....så da turte eg ikkje meir ,) hehe

 

kordan kan eg finne ut SIKKERT ka det er som feiler UTEN å sette den inn på verksted da ?

orginal utvendig bortsett fra 8x17" TSW Kyalami,lakkerte plast detaljer.Chippa 2.8 motor,senk(50mm) og klare lykter rundtom inkl. hella grøft/blink-lys

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår