Gå til innhold

Hjelp med kobling

Ranger emnet


Laguna4life

Anbefalte innlegg

Hvorfor kondensator?

Men uansett.. Fra pluss fra batteriene og til begge forsterkerene.. Minus på begge batteri, samt forsterkere går i karossen. Plussen til batteriene kobler du bare sammen...

 

Er jo igrunn kjempe enkelt, så noen tegning er vel neppe nødvendig.. :p

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal du med kondensator når du bruker 2 ekstra batteri? Kondensator er uansett oppskrytt mener nå jeg. Mye bedre med batteri.

 

Uansett om du på død å liv skal ha kondensator lader du på denne fremgangsmåten:

 

1. Koble fra (-) på batteriet.

 

2. Koble til kondensatoren. Pluss på pluss og minus på minus. Kondensatoren skal jordes der du jorder de andre forsterkerene dine. Prøv å koble den til så nær ved som forsterkeren som mulig. Men unngå å sette sikring på (+) kabelen. Sikringen kommer mest sannsynlig til å ryke og helt sikkert kommer den til å reduserer mengden strøm den kan levere. Unntaket er hovedsikringen.

 

3. Lading:

- Med medfølgende motstand:

Sett motstanden mellom (-) polen på batteriet og (-) kabelen.

Du bruker ca 30 sekund på å "lade" en 1 Fahrad kondensator. 2 fahrad , 60 sekund... osv.

- Med Lyspære:

Sett lyspærem mellom (-) polen på batteriet og (-) kabelen (se bilde) Det er samme hvor du setter + og - på lyspæren, strømmen kan gå begge veier :) Lyspæren vil nå lyse kraftig opp en stund for så å bli svakere og svakere. Når den ikke blir svakere (Den vil aldri dø helt ut , pga feks taklys og klokken i bilen som trekker strøm) Har du "ladet" ferdig.

 

4.Koble til (-) kabelen og stram til

 

Forøvrig kan du lese her:

 

http://home.no.net/coa525/kondensatorFAQ.html

Endret av Margido

BMW 318is coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal faktisk putte kondensatorER i bilen min, på pur faen :) hoho!

 

Trådstarter: Drar plusskabel fra batteri til forsterker(e) og jorder alt i bilens karosseri. D.v.s. IKKE baklampa eller andre jalla steder. Der setebeltet er festet e.l. er gode steder. Husk å puss bort lakk, lakk leder lissom ikke ekstremt med strøm.

Mvh Tony

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår