Gå til innhold

VW Transporter 2.5 TDI - Prosjekt Frãulein

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Er en GOD stund siden jeg har hatt noe bilprosjekt da al min tid har gått med til å skru og restauere motorsykler. I tillegg har vi kjøpt oss hus så da passet der godt å ha en Transporter som konebil :)

 

Som sagt som gjort, ble handla inn en 1994 modell 2.4 Transporter som skal fikses litt opp og skal ikke se bort i fra at den får endringer som ikke er planlagt ;)

 

Uansett, her er vogna...

 

190409002.jpg

190409004.jpg

190409006.jpg

 

Trenger nye støtfangere og drar til Hokksund og sjekker ut ett sett senere i kveld :) Ellers er hvite blinklys på ønskelisten.

 

Også 17-18 toms hjul og en smule senk ;) Bilen blir brukt til flytting, mc-transport til og fra kunder og som bil nr to.

 

190409008.jpg

190409007.jpg

 

Vi ønsker også å bytte ratt, da detta "var fra forrige århundre"! Helt tragisk.... Ellers er den hel og fin innvendig. Litt stereo kommer også etterhvert. Må se om jeg husker gamle kunster ;)

 

Noen som har ett helt og hvitt tanklokk liggende??

190409010.jpg

 

Dette er stort sett det som er av rust på bilen. Litt brunt rundt omkring er det selvsagt! Men har ikke funnet noe hull eller alvorlig rust hittil..

 

Oppdaterer her når det skjer noe nytt med bilen :)

Endret av Cheron

Deler til BMW 525 TDS - E34 og VW Transporter T4 er av interesse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt over hør skulle jeg kikke på noen fangere på søndag. Som sagt som gjort. Kjøpte de samt hvite blinkere.

 

I dag ble det noen timer på verksted og nye fangere er montert. Hengerfeste ble tatt av. Hvite blinkere erstattet de oransje. Lakk ble handlet inn og blir rustpussing og lakker opp i løpet av våren :)

 

Resultatet med Facelift fangere...

 

210409009.jpg

210409007.jpg

210409008.jpg

 

At dette skal være bolt on på en pre 96 modell som enkelte har sagt, kan tro omigjen. Var ikke mye bolt on på denna bilen. Måtte lage egne fester og modifisiere litt... Greit at jeg hadde det meste jeg trengte på verksted av sveis og stål..

 

Men fornøyd med resultatet ble jeg! :)

Deler til BMW 525 TDS - E34 og VW Transporter T4 er av interesse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Se der ja, det kommer seg :) Har det vært noe problemer med bilen siden du kjøpte den? Virker som det er svært varierende på disse, noen er inn og ut av verksted konstant, mens andre går flere hundre tusen uten spor av problemer...

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Lenge siden jeg har vært her inne gitt...

 

På den tiden vi hadde bilen har vi ikke hatt NOE problemer med den. Snurra 226000 km nå og den ble gitt fra oss i går.

 

Har bytta den inn mot en annen Transporter. Bilde kommer i løpet av helga :)

Deler til BMW 525 TDS - E34 og VW Transporter T4 er av interesse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår