Gå til innhold

Bilforumet må få få flere medlemmer og mindre svada!

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

 

5. Lær av andre forum. Diskusjon.no f.eks. har en ferdigskrevet advarsel som moderator bruker om tråden ikke oppfyller de kravene forumet stiller mtp. rettskriving, feil overskrift eller lite forklarende førsteinnlegg. Hvis jeg f.eks. lurer på et spørsmål om registerreimen på min galant og kaller tråden dette "Jæææælp, reggisterræim?? Nårj må denj bytes????!!!" legger mod enkelt inn en ferdig utarbeidet advarsel hvor det står at tråden blir slettet hvis trådstarter ikke redigerer innlegg pga blablabla..

 

Mvh.

 

 

Det er alfa&omega.. Det er mye av grunnen til at forumet her er sklidd ut. Diskusjo.no er i mine øyne Norges beste forum.

Diskusjon.no har nesten litt for stort, likte godt gode gamle hw.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 57
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Faktum er jo detta...

Jo flere brukere, desto mer BS.. som DRFT-R antyda.. Så mer markedsføring er bortkasta, mener jeg. Tallene til Margido forteller jo også at det er ''nok'' aktivitet innpå her uansett:)

 

Til dere som mener ''Stripa'' bør fjernes:

Selv er jeg jo innpå her fordi jeg synes det er et jevnt over bra forum med både morsomheter (Stripa) og mye bilsnakk. Det blir fort litt for tørt om man kun skal snakke bil, for da blir det omtrent bestandig bare uenigheter og folk gidder ikke å sitte på forumet bare for å krangle..(Hvert fall ikke jeg!)

 

Det finnes noen brukere her og der som skal yppe seg litt, sånn er det alltid.. Deal with it.. Og om du har så ekstremt mye imot visse brukere, så går det ann å ignorere bruker, rapportere poster eller sende dem en PM.. Verre er det faktisk ikke.

 

Anser mange av folka innpå her for å være rimelig oppegående og som faktisk kan jævla mye om motorbygging, trimming, bilkjøring, feilsøking++.. Og det er jo bra!

Har møtt en liten haug av dem IRL og har intet negativt å bemerke:)

Endret av Villstyring

~Wild Racing~

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere som mener ''Stripa'' bør fjernes

Helt enig med deg her Villstyring. Kan ikke være bare bil. Men det er jo enkelte tråder der som ikke har noe på et forum å gjøre. Vi har jo gleden av den største "chatte" tråder der som er bare tull.

For min egen del hopper jeg elegant over den, men den styrer uansett helheten på forumet.

"Who are you and why should I care?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK. For det første, så er denne tråden feilpostet, den skal ikke ligge på Stripa, men på Ris/ros/forslag.

 

 

Det er definitivt håp, men forumet trenger mange flere moderatorer. Dette vil gjøre arbeidet for hver en moderator enklere og oppgaven mindre, noe som til syvende og sist vil bedre forumkvaliteten.

 

Selv kunne jeg godt tatt på meg en slik oppgave, men jeg føler ikke jeg har så mye å bidra med.

 

Min oppskrift for et bedre forum:

 

1. Slettede innlegg forsvinner, slik at man slipper å lese "This message has been deleted by Margido. Årsak: hold dere til topic.. " side opp og side ned.

 

2. Flere guider. Blandt annet har jeg prøvd å fått igang en bruktbilkjøp guide som ingen med peiling gidder å svare på. Den kunne kanskje forhindret rundt 100 tråder om "jeg har kjøpt katta i sekken!!" og "skal kjøpe E36, hva skal jeg se etter???!!"..

 

3. Lettere å bli bannet. Lavere terskel for å banne en IP.

 

4. Slette alle tåpelige merkeforum. Hvem prøver dere egentlig å lure? Det er ingen på dette forumet som har noe å bidra på bugattiforumet, så hvorfor ikke bare slette hele forumet? Alle disse merke underforumene gjør det bare forvirrende for nye og mindre datakyndige brukere. Hold dere til de forumene som blir brukt.

 

5. Lær av andre forum. Diskusjon.no f.eks. har en ferdigskrevet advarsel som moderator bruker om tråden ikke oppfyller de kravene forumet stiller mtp. rettskriving, feil overskrift eller lite forklarende førsteinnlegg. Hvis jeg f.eks. lurer på et spørsmål om registerreimen på min galant og kaller tråden dette "Jæææælp, reggisterræim?? Nårj må denj bytes????!!!" legger mod enkelt inn en ferdig utarbeidet advarsel hvor det står at tråden blir slettet hvis trådstarter ikke redigerer innlegg pga blablabla..

 

Mvh.

 

 

1. Slettede innlegg blir liggende pga at den som postet skal få se årsaken til at det ble fjernet. Hvis ikke, blir det feil og og vi får klager på PM. Så derfor blir det slik. Innlegg/tråder som slettes helt, slettes ofte pga det er utelukkende spam eller annet tull.

 

 

 

2. Bruktbilguide er ingen dum ide, men det er kanskje litt vanskelig å opprette en felles for alle biler? Eller var det meningen at det skulle være merkesinndelt?

 

 

 

3. Det er ikke vanskelig å bli bannet, det er noe vi gjør omtrent daglig, men vi ønsker å gi folk en sjanse og derfor prøver vi en temp ban før vi går til det skritt å banne IP'en.

 

 

 

4. Er tildels enig med deg i at vi har mange spesielle underforums for bilmerker. Et ferskt eksempel er vel SsangYong forumet, der jeg prøvde å argumentere for at det er ytterst få, iaf på BF, som ratter en slik bil. Men jeg føler det blir å diskriminere de få det gjelder, så derfor fikk merket eget forum.

Vi har vel ikke spesielt mange Ferrari eller Lamborghini eiere her inne heller, men folk har jo interessen :)

 

 

 

5. Slike tråder med slik tittel blir slettet så fort vi ser de.

Det er brudd på forumreglene og det vil også stå i årsaken til sletting.

Endret av Dr_S

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK. For det første, så er denne tråden feilpostet, den skal ikke ligge på Stripa, men på Ris/ros/forslag.

 

 

 

 

 

1. Slettede innlegg blir liggende pga at den som postet skal få se årsaken til at det ble fjernet. Hvis ikke, blir det feil og og vi får klager på PM. Så derfor blir det slik. Innlegg/tråder som slettes helt, slettes ofte pga det er utelukkende spam eller annet tull.

 

 

 

2. Bruktbilguide er ingen dum ide, men det er kanskje litt vanskelig å opprette en felles for alle biler? Eller var det meningen at det skulle være merkesinndelt?

 

 

 

3. Det er ikke vanskelig å bli bannet, det er noe vi gjør omtrent daglig, men vi ønsker å gi folk en sjanse og derfor prøver vi en temp ban før vi går til det skritt å banne IP'en.

 

 

Må du fan mæ være grei herr mister moderator......kanskje dere må få opp snittalderen på en del av moderatorene her inne, har sett flere eks. på nærmest usaklig drittkasting fra dere å...tørr vel ikke annet siden alle jevnaldrende kompiser sitter å ser på......

 

Har til og med fått slettet poster hvor det anbefales å kjøpe produkter fra nettbutikker man selv ikke driver, og årsak for sletting.....Reklame for egen sjappe!!!.....og samtidig sitter det møkkaunger å slenger dritt i samme tråden.......

 

Dere banner folk daglig og tror fortsatt at det er over 40.000 medlemmer her....

 

For guds skyld...ikke reklamer for dette forumet noen som helst plass før dere har fått fjernet alle møkkaungene som faktisk ene og alene er grunnen til at dette forumet dør ut selv om ant. medlemmer vokser....

 

Ps. Og når dere sletter innlegg dere selv har skrevet, hvorfor blir ikke de liggende så vi får se årsak til sletting???????

 

Jepp..dette var et surt innlegg men det var også meninga:cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har vært medlem siden mars iår og har allerede fått så dårlig inntrykk av BF? Synes kanskje det er i tidligste laget..

Og hvis du synes alle som er yngre enn deg, som er -81 modell, er drittunger... Vel, jeg er eldre enn deg, men deler ikke samme syn som deg akkurat. ;)

Og ja, vi banner folk daglig, det er ingen hemmelighet egentlig. Det er også en økende andel medlemmer her inne som ønsker lavere terskel for å bli bannet.

Når det gjelder dine slettede innlegg, vet jeg ikke bakgrunnen for disse.

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK. For det første, så er denne tråden feilpostet, den skal ikke ligge på Stripa, men på Ris/ros/forslag.

 

 

 

 

 

1. Slettede innlegg blir liggende pga at den som postet skal få se årsaken til at det ble fjernet. Hvis ikke, blir det feil og og vi får klager på PM. Så derfor blir det slik. Innlegg/tråder som slettes helt, slettes ofte pga det er utelukkende spam eller annet tull.

 

 

 

2. Bruktbilguide er ingen dum ide, men det er kanskje litt vanskelig å opprette en felles for alle biler? Eller var det meningen at det skulle være merkesinndelt?

 

 

 

3. Det er ikke vanskelig å bli bannet, det er noe vi gjør omtrent daglig, men vi ønsker å gi folk en sjanse og derfor prøver vi en temp ban før vi går til det skritt å banne IP'en.

 

 

 

4. Er tildels enig med deg i at vi har mange spesielle underforums for bilmerker. Et ferskt eksempel er vel SsangYong forumet, der jeg prøvde å argumentere for at det er ytterst få, iaf på BF, som ratter en slik bil. Men jeg føler det blir å diskriminere de få det gjelder, så derfor fikk merket eget forum.

Vi har vel ikke spesielt mange Ferrari eller Lamborghini eiere her inne heller, men folk har jo interessen :)

 

 

 

5. Slike tråder med slik tittel blir slettet så fort vi ser de.

Det er brudd på forumreglene og det vil også stå i årsaken til sletting.

 

1. Det går f.eks. ann å skrive "Useriøse innlegg er fjernet i denne tråden. Tilbakemeldinger taes som vanlig på PM" ol. slik de har det på diskusjon.no. Da vil dere garantert unngå masse PM. De fleste som er oppegående nok til å holde på med bil forstår at useriøse innlegg også blir sletta.

 

2. Du kan jo sjekke ut det Mondeo har bidratt til i tråden, så forstår du kanskje hvor jeg vil hen:

 

http://www.bilforumet.no/ris-and-ros-forandringer-forslag/202825-foresporsel-bruktbilkjop-guide.html

 

3. Også her kan man lære av diskusjon.no. Avstemning om man ønsker strengere rettningslinjer for utestengelse kan f. eks. opprettes i en annen tråd. Jeg personlig syns dere skulle bannet flere. Men godt mulig andre forummedlemmer har en annen mening, men det tviler jeg på.

 

4. Vell, det er sikkert 1-2 medlemmer som drar nytte av å starte en meningsløs tråd i SsangYong forumet. Men så er det altså mange flere som finner alle disse forumene unødvendig. Ferrari blir noe annet. Det ligger faktisk noen interessante tråder der, hvor et forummedlem blandt annet har laget en tråd om sin Ferrari. Den dagen noen gjør det med sin Bugatti skal jeg holde kjeft.

 

5. Vell. Jeg sier ikke dette for å kritisere, men personlig syns jeg diskusjon.no har en mye strengere linje på akkurat disse områdene, noe som bidrar til et med ordentlig og oversiktig forum. Her er vi tilbake til det jeg mente med flere mods. Med flere Mods vil dere kanskje få slettet useriøse tråder, skittkasting, alvorlige skrivefeil osv fortere, slik at trådene ikke utvikler seg i negativ retning. Ferdigskrevne advarsler brukes på diskusjon.no for at det skal bli lettere for mod å forklare hvorfor tråd stenges, innlegg slettes osv.

 

Det ble fælt så mye sammenligning med diskusjon.no nå, men det er rett og slett pga. det forumet i mine øyne nesten er som en mal om hvordan et forum skal drives.

 

Mvh.

Endret av AndreasK
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Det går f.eks. ann å skrive "Useriøse innlegg er fjernet i denne tråden. Tilbakemeldinger taes som vanlig på PM" ol. slik de har det på diskusjon.no. Da vil dere garantert unngå masse PM. De fleste som er oppegående nok til å holde på med bil forstår at useriøse innlegg også blir sletta.

 

 

Er ikke helt med på hva du mener her... Når vi sletter et innlegg i en tråd evt. hele tråden, står det årsak til modereringen.

Så hva mener du med "masse PM" ? Useriøse innlegg sletter vi.

 

Om vi skal være strengere eller ikke når det gjelder å utestenge medlemmer, er det hele tiden en vurderingssak. Og da mener jeg permanente utestengelser, ikke 1 uke eller 3 måneder.

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager, dårlig formulering. Altså, istedet for at det skal stå "Denne meldingen er slettet av Dr_s ...." for hvert et innlegg som er blitt slettet, kan man heller skrive dette i første innlegg eller nevne dette iløpet av tråden. Høres sikkert komplisert ut, men finn gjerne en tråd hvor f.eks. DRFT-R har slått seg løs (ja, nå er jeg usaklig), så forstår du sikkert hvor jeg vil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns sletting av alle tråder annet enn spam er helt idiotisk, hender man mister noe info eller gøyale kommentarer. Det som har skjedd har skjedd, så får man heller stenge tråden hvis det er nødvendig.

 

De fleste som er oppegående nok til å holde på med bil forstår at useriøse innlegg også blir sletta.

 

Trenger ikke akkurat å være oppegående for å holde på med bil.. Er vel det som er halve feilen med bilforum, og spesielt et som ikke er merkespesifikt. Da får man inn alt, og da mener jeg alt.

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns sletting av alle tråder annet enn spam er helt idiotisk, hender man mister noe info eller gøyale kommentarer. Det som har skjedd har skjedd, så får man heller stenge tråden hvis det er nødvendig.

 

 

 

Trenger ikke akkurat å være oppegående for å holde på med bil.. Er vel det som er halve feilen med bilforum, og spesielt et som ikke er merkespesifikt. Da får man inn alt, og da mener jeg alt.

 

 

Eirik

 

Veel..det er ganske mye av alle typer mennesker også på merkeforumene..tro meg ;)

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Hvis en mod må slette en hel tråd pga usaklige innlegg så tyder det på at noe er feil et eller annet sted.

 

Hva med ET innlegg hvor du skriver blandt annet dette:

 

"Jeg har slettet litt spam noen sider tilbake i tråden.Reaksjoner tas på PM, ikke i tråden.

 

Dr_s"

 

Da slipper JEG og andre brukere å lese side opp og side ned" Denne meldingen har blitt slettet av Dr_s: hold dere til topic!! "

 

Nå syns jeg det blir litt flisespikkeri her. Jeg tror de fleste har oppfattet budskapet mitt for lengst.

 

Mvh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår