Gå til innhold

Vacum klokke på V6?/tikking..

Ranger emnet


matros72

Anbefalte innlegg

Er det vacum klokke på v6 motorene til audi,sånn som det er på rekke 5ern? Har tikking i motoren,kun på den ene siden,og dette kommer etter at motoren er blitt varm.Hadde dette problemet på forrige Audien jeg hadde,men der var det vacumklokka som lagde lyd..Dette var en 2,3e og nå har jeg 2,8e..

96 Audi A6 2,6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde at det var en slik en på disse bilene, inntil jeg sjekket nærmere og det jeg trodde var pumpa var servopumpa :S

Etter nøye gransking av hele motoren har jeg ikke funnet noen, og det ser ut til at vacuumet til bremsekraftforsterkeren går rett inn på manifolden og tar vacuum herifra.

 

Jeg har ikke funnet hvor tikkingen kommer ifra, og den kommer bare fra ene siden hos meg også, nærmere bestemt tar jeg av plastdekselet og hører med stetoskop, høres lyden best ca litt til venstre i tversnittet i motoren om du setter et kryss mitt i motoren.

Hos meg er det tydligst når det er kaldt. Jeg har hørt på alle ventilene, og lyden kommer ikke derifra..

Inside every small problem is a large problem struggeling to get out.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er nok mest sannsynlig ventiltikking ja,høres ivertfall slik ut. Byttet olje for 3 uker siden,å ble anbefalt å fylle litt tykkere olje på motoren,så det ble fylt halvsyntetisk 10-40 olje.Samtidig ble det fylt på og kjørt igjennom en innvendig motorrens,men tikkingen ble ikke noe bedre av den grunn.. Det som er så rart er at den ikke tikker når den er kald,men det kommer når motoren blir varm? skal jo egentlig være omvendt etter min forstand men...Er ikke noe voldsom tikking,men irriterende nok:(

 

Joda oljetrykket er helt på topp det,synker ørlite grann på tomgang når motoren er varm,men det er jo normalt.:)

96 Audi A6 2,6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke så veldig stor jobb egentlig.

12 ventilløftere x ca 100 = 1200 (mener å ha sett disse til for 65,- stk)

2 toppdekselpakinger x ca 100 = 200

2 timer arbeid x ca 1000 = 2000

Totalt = 3400

Blir ca priser dette, men vil tro at dette er mulig å få gjort til ca 3500,- inkl deler på et verksted.

Vær obs på at det kreves spesialverktøy for å time kammene, dog er det mulig uten....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...

Jepp, det er den kullfiltersaken som skal hjelpe på Co eller Co2. Avgassene ihvertfall.

Den skal tikke, den er defekt om den ikke tikker :)

Jeg har skiftet olje på min til Fina First iflg Quattro73, og jeg har ikke tikking mer. Så det var vel ventiltikking jeg hørte da :S

Inside every small problem is a large problem struggeling to get out.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår