Gå til innhold

hva betyr disse?

Ranger emnet


hansol123

Anbefalte innlegg

hei. har 3 varselslapmer som lyser i auto-check på audien min. men hvordan finner jeg ut hva som er feilen?

 

følgende komemr opp :

 

dette kommer bare opp når jeg har lysbrytern helt opp. såg pæra i aksebegret hva gåen. samt det manglet noen lyspærer bak de bryterne i midtkonsolen. den til varme i bakruta. kan det være de? er ikke noen gåene pærer framme eller bake utvendig.

IMG_0101.jpg

 

disse står på heletiden.

IMG_0102.jpg

 

IMG_0103.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den siste der er ihvertfall slitte bremsebelegg, sannsynligvis foran. Den midterste er muligens bremselys, og den første kan være et parklys eller noe.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm.tror det er noe galt med den autochecken. alle lys funker fint som jeg vet om. bremselys funker også. men er bare bremselys på ene siden. tok å skjekka idag. var ikke kontakt eller noe til høyre side til bremselys. men på venstre side var det sokkel og pære. skal det være sånn?

 

Sikker på at det ikke var tåkelysene bak du var ut med? Tåkelys bak har du bare på venstre side. Det skal jo selvfølgelig være bremselys på begge sidene bak.

 

Lampen på det nederste bildet er varsel om slitte bremseklosser ja. Er bare varsel på klossene fram så du får ta en titt der:) Den lyser hos meg og, men har nettopp skifta så er en el-feil en plass som jeg ikke har giddet å lete etter:P Men begynner og savne å se at det står OK når jeg starter opp. Regner med du gjør det og:)

2002 Chevrolet Tahoe 5.3 V8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe. har ikke hatt gleden av OK enda ved oppstart =P alltid vært der.klossene er ok. sensorene fremme er ikke koblet til.men hvis jeg kobler de 2 ledningene sammen ved konakten forsvinner da lyset i dashen?

vil ha alt i tipptopp stand til bilen skal selges. veit hvor irriterende det er å kjøpe en bil forså å finne ut av at det selger sa ikke stempte :| så skal ha bilen i orden til den selges :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kortslutt de ledningene du.

Lampe en betyr defekt pære(utvendig)

Lampe to betyr nok enten defekt bremselys eller defekt pære og utslitte bremseklosser

Lampe tre betyr utslitte bremseklosser.

 

Har du sjekka alt utvendig lys, alt blir sjekka(utenom kanskje tåkelys)

 

 

Ellers så vil jeg tro en tur i instruksjonsboka ville løse alle dine spørsmål bedre enn her.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du rett watt-styrke på pærene? På en 240 jeg hadde, lyste et lys om at ei pære var gåen.. Ingen var gåen, men ene bremselyset hadde 10W istedet for 15W eller hva det nå skal være der..

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår