Gå til innhold

spm. ang. Sprekk i topp, (Bilder vedlagt)

Ranger emnet


Hardy

Anbefalte innlegg

Hei, har nettopp hatt bilen på eu kontroll og fikk feil på oljelekasje. Rengjorde rundt toppen og fant en fin sprekk. ( viser på bildene ) her og her

 

Lurte på hvor alvorlig dette er, om det kan kjøres med til nød, hva som kan skje om du fortsetter å kjøre med det. Og om noen har en ca pris på å få dette fikset, evt. en liste over hva jeg må spørre om pris på?

 

Takker på forhånd.

 

Mvh. Tore

Lenke til kommentar
Del på andre sider

058 103 475 F toppdeksel

058 198 025 A pekningsett for ventildeksel

 

Er ikke farlig å kjøre med det så lenge du har tilstrekkelig med olje. Men om det renner olje ned på pluggene dine, så vil disse ta kvelden ganske kjapt. Pris på disse delene har jeg ikke tilgjengelig. Men toppdekselet kan du kjøpe hos en hugger, eller så kan du få noen til å tette det du har. Jeg hadde gått for å kjøpt et nytt et. Tror ikke denne delen koster alt for mye.

 

Delenummerene jeg har skrevet opp er for motorkode AEB.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, har nettopp hatt bilen på eu kontroll og fikk feil på oljelekasje. Rengjorde rundt toppen og fant en fin sprekk. ( viser på bildene ) her og her

 

Lurte på hvor alvorlig dette er, om det kan kjøres med til nød, hva som kan skje om du fortsetter å kjøre med det. Og om noen har en ca pris på å få dette fikset, evt. en liste over hva jeg må spørre om pris på?

 

Takker på forhånd.

 

Mvh. Tore

 

 

Du trenger som plogen sa pakningsett til topplokket, er ikke avskrekkende pris på det(3-400 mest sannsynlig) Selve topplokket kan du som tidligere sagt kjøpe brukt, eller sveise det du har.

Når du først har det avskrudd ville jeg rengjort veivhusventilasjonen om det er utlufting på topplokket på disse motorene. Når det skal skrues sammen skal det skrues med et moment som enten haynes, bentley eller din audiforhandler kan svare på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår