Gå til innhold

Moslet's 240gle 1988

Ranger emnet


volvo2turbo

Anbefalte innlegg

  • Svar 173
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

er nok vinduet ditt som lekker inn vann vannet renner på gulvet bak oxo når du gasser og bremser så renner jo vannet ditt over alt:) hadde det samme på min för den ble vrak.

 

rant mye vann inn så når jeg kjörte med uten tepper i bilen så sprutet vannet på benet mitt av luft trykket i fra kanalen hadde ikke på alle proppene der he he :):drunk:

volvo no turboshit real power only

http://www.bilforumet.no/200-serien/205733-244-volvo-v8-makeover-p-bilen-motor.html

sveier rust og ordner småting send pm hvis du trenger det östfold:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Viss det er noen som har en refleksplate eller en bagasjelås liggende så er det bare og si ifra;)

 

Enderlig har gruppe A vingen kommet:P nå ligger den på gølvet og venter på og bli montert... bilder kommer.

Volvo 240GLE 88mod http://www.bilforumet.no/200-serien/225015-moslets-240gle-88mod.html

Volvo 240 turbo samme tråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå trenger jeg virkelig lit hjelp her!

Det har seg sånn at når jeg gikk ut for og prøve og starte 240-ien for og ta en liten kjøre tur, så starta den ikke:(

 

Lit merkelig det siden jeg var ute og kjørte for 3 dager siden og da gikk den greit og starta med en gang.

 

Jeg er 17 år og har ikke mye peiling på bil så jeg vet ikke hva som kan være feil! Og vet ikke hva jeg skal gjøre

Det jeg vet er at alle pluggene er fine og rene og det er gnist. Det kommer bensin. Startmotoren går rundt og alt virker greit, men den tenner bare ikke.

 

Noen som har noen mening om hva jeg kan se etter/gjøre for og få orden på dette?

Volvo 240GLE 88mod http://www.bilforumet.no/200-serien/225015-moslets-240gle-88mod.html

Volvo 240 turbo samme tråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå trenger jeg virkelig lit hjelp her!

Det har seg sånn at når jeg gikk ut for og prøve og starte 240-ien for og ta en liten kjøre tur, så starta den ikke:(

 

Lit merkelig det siden jeg var ute og kjørte for 3 dager siden og da gikk den greit og starta med en gang.

 

Jeg er 17 år og har ikke mye peiling på bil så jeg vet ikke hva som kan være feil! Og vet ikke hva jeg skal gjøre

Det jeg vet er at alle pluggene er fine og rene og det er gnist. Det kommer bensin. Startmotoren går rundt og alt virker greit, men den tenner bare ikke.

 

Noen som har noen mening om hva jeg kan se etter/gjøre for og få orden på dette?

 

du kan prøve å bytte plugger, pluggledninger og fordelerlokk, ikke støtt det tenner selv om det er gnist (snakker av egen erfaring) stasjonsvogna jeg hadde var det samme problem på, gnist og bensin men starta ikke, bytta plugger så var alt i orden

Volvo 240 1991 b230f/ft turboprosjekt

Volvo 142 - b20 - 1968 - Prosjekt

Volvo 242 - b19 - 1975 Bruksbil/til salgs

Kia Ceed TX - 2008 - 1,6CRDI - bruksbil

Peugeot Expert - 2002 - 2.0 td - arbeidsbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kan prøve å bytte plugger, pluggledninger og fordelerlokk, ikke støtt det tenner selv om det er gnist (snakker av egen erfaring) stasjonsvogna jeg hadde var det samme problem på, gnist og bensin men starta ikke, bytta plugger så var alt i orden

 

 

Det skal jeg prøve:P!

Volvo 240GLE 88mod http://www.bilforumet.no/200-serien/225015-moslets-240gle-88mod.html

Volvo 240 turbo samme tråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan vet jeg om det kommer strøm ut av coilen?

Har ikke gnist! derfor motorn ikke starter...

Fordeleren er helt fin og rotoren går rundt.

alle pluggene er rensa og er helt fine

 

Andre ting som kan være feil?

Volvo 240GLE 88mod http://www.bilforumet.no/200-serien/225015-moslets-240gle-88mod.html

Volvo 240 turbo samme tråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mål resitansen i coilen:) masse viklinger i coilen som har en viss resitans:) hvis det blir overledning eller brudd inne i coilen, så vil du se det når du måler resitansen:) mellom 15(+) stikkern og 1(jord):) hvor mye resitans det er vet jeg ikke, men er en god del;)

 

mål resitansen i ledningen fra coilen til til fordelren:)

 

også kan man vel måle om coilen får spenning i det hele tatt med å måle ledningene som går inn på coilen:) mellom nr 15(+) og 1(jord):)

 

Hvis du skal finne ut om det kommer strøm ut av coilen, så stapp fingern inni ledningen som går fra coil til fordeler:D da våkner du ganske greit;)

heheh

 

Hvis jeg har sagt noe feil, så skyt meg:) har praktisk eksamen om 1 uke (kjøretøy):P så hvis det er noe jeg bør rette opp så vil jeg gjerne vite om det:)

 

 

Håper du får i gang bilen:) Jeg er ikke så veldig god selv med bil, men jeg ga deg de tipsene jeg kan:) sikkert andre som kan mye mer enn meg om akkurat dette:)

 

EDIT: Du kan også spørre rolf(elektro-læreren din), han er jævlig god på volvo for å si det mildt:)

Endret av truls160

2000 Audi A4 1,6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempe takk for en fin guide;) har målt overalt på coilen og den får strømm og det går strøm igjennom den;)

 

Så i morgen så kjøper jeg noen nye tennplugger og tennplugg kabler;) hviss det ikke er det som er problemet så kjøper jeg en ny fordeler og coil fra dynga;)

Volvo 240GLE 88mod http://www.bilforumet.no/200-serien/225015-moslets-240gle-88mod.html

Volvo 240 turbo samme tråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår