Hot Rod Skrevet Januar 2, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2004 Er det produsert 8" Ford bakaksler med bare 4 hjulbolter, eller er 4 hjulbolter 100% sikkert IKKE en 8" bakaksel? Spørsmålet gjelder en sen 70-talls Mustang orginalutrustet med V8. (Ref Moldestuket's tråd m/deler tilsalgs.) Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thor_no Skrevet Januar 4, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2004 i følge en bok jeg har er 4 bolter et sikkert tegn på 4 eller 6 sylindre! husker ikke helt men det var i alle fall ikke v8! Siter thor 1934 ford fordoor. 2000 skoda oktavia110 tdi. 2006 passat 4wd 140 tdi. Dear Tequila: We had a deal. You were supposed to make me sexier, smarter and a better dancer. But I saw the video. And I think we need to talk... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TomasK Skrevet Januar 4, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2004 Vet ikke ang 8", men min har 8.8" bakaksel og traction lock. Samt 4-bolt. Det er en 1991 Mustang med 5.0 V8. Eldre varianter brukte 7.5" bakaksel med 4 bolt (1980 til 1985 R4 2.3 - V6 3.8 og V8 5.0). Mao, det er FEIL å si at 4 bolt er sikkert tegn på at det ikke er V8'er på Mustanger, hvertfall fra 1979 til 1993. Siter 2007 Ford Mustang Shelby GT 1977 Ford Mustang II Mach 1 5.0 2005 Chevrolet Colorado 3.5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TomasK Skrevet Januar 4, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2004 Kan også nevne at fra 1986 kom Mustang med 8,8" bakaksel på V8, mens de hadde 7,5" på R4 modellene. Dette gjalt frem til 1993 da foxbody Mustang ble erstattet med den nye modellen. Alle er 4 bolt, men det finnes i dag ombygningsett til 5 bolt hvis du virkelig skal ha mye guffe i bilen. Siter 2007 Ford Mustang Shelby GT 1977 Ford Mustang II Mach 1 5.0 2005 Chevrolet Colorado 3.5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet Januar 5, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2004 Poenget var at jeg snart kommer til å måtte kjøpe en bakaksel til hotrod-prosjektet og det skal være en 8" aksel. Boltsirkelen må bygges om uansett, da den skal utstyres med Mercedes skiver+kalippere fra 123 serien. Grunnen til nettopp 8" er mange. Bl.a er den lett å skaffe deler til, lett å overhale, lettere i vekt+billigere enn 9". Solid nok, mye lettere å korte inn enn f.eks 8.8". Derfor er jeg ute etter "kjennetegn" på 8" aksler slik at jeg ikke blir lurt og slik at jeg kan velge og vrake litt. Orginal 1967 Mustang bredde vil passe best (1,47m). Mulig denne bredden går igjen på flere (Torino?). Utveksling ca 2,9 til 3,00-1 siden bilen skal ha 5tr manuell kasse. (Nok aks, lavt turtall på langkjøring). Sperre. Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
33Ford Skrevet Januar 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2004 Hi. Her finnes mye data for Ford bakaksler. Klikk her Siter Dragracer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Modmach1 Skrevet Januar 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2004 Originally posted by 33Ford Hi. Her finnes mye data for Ford bakaksler. Klikk her Eier du alle bilene i signaturen ? Deg har jeg ikke hørt om :) http://www.moldestuket.com Siter 62 Chevrolet Impala 2dht "ThinkTwise" 64 Chevrolet Bel Air Stw "BeLow" 71 Mustang Mach-1 "Phat-1" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.