Gå til innhold

Kjørecomputer viser at jeg ikke har bensin, men det stemmer ikke.

Ranger emnet


Gooner87

Anbefalte innlegg

Hei folkens har et lite problem med bilen jeg kjøpte forrige uke som jeg hentet igår(Audi A6 1,8TQ). Vil vite hvilke rettigheter jeg har.

 

Igår(Mandag den 06.04.09) ettermiddag hentet jeg bilen fra Horten. Da jeg satte meg inn i bilen for å kjøre hjem så jeg at at bensin nåla sto på reserve(to røde streker). Det første jeg gjorde var å fylle bensin. Fylte litt over halv tank. Kjørte hjem til Oslo. Tok en kjøretur litt senere, fylte full tank på vei hjem etter å ha rånet litt.

 

Neste dag(idag, Tirsdag den 07.04.09)

Kjørte til jobb kjørte hjem igjen(viste full tank) På kvelden tok jeg kjøretur med lillebror(viste full tank) Stoppet på en bensinstasjon for å kjøpe litt mat. Etter at vi hadde spist ferdig. startet jeg motoren igjen da peip kjørecomputeren og viste bensinpumpe. Da jeg så på bensinnåla sto den på under reserve(altså at jeg ikke har bensin). Slo av motor og startet den på nytt, da viste den plutselig fullt igjen. Slo av igjen og startet på nytt da viste den under reserve igjen. Nå står den under reserve hele tiden. Fylte på bensin med en gang (fikk fylt cirka 10 liter bensin) kjørte hjem etter det og parkerte bilen.

 

Hvilke rettigheter har jeg? Skal selgeren dekke dette?Hvis ikke, kan jeg heve kjøpet da? Hvilke paragrafer kan jeg henvise til?

 

Jeg har lagt ut nesten samme post for å spørre om hva feilen kan være.

På forhånd takk for hjelpen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan vel høre med den du kjøpte bilen av om du kan få dekket reprasjonene. Du har vel kjøpt bilen privat?

Så fall kan du vente deg sinnsykt mye mas om du velger og heve kjøpet om ikke selger går med påd det.

Jeg prøvde på dette en gang men ga bare opp tilslutt.

2007 vw touran excl. 170 dsg

2001 SEAT leon 1,8 20vt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heve kjøpet pga en defekt kjørecomputer er bare å glemme med en eneste gang

Kontakt selger, og forklar problemet på en skikkelig måte. Det hender faktisk at man kan bli enig om noe.

 

Har nå snakket med selger. Han snakket med en bilmekaniker og ble fortalt at det kunne være at den bensinføleren hadde hengt seg. Burde bare prøve å kjøre litt i tilfelle den føleren har hengt seg. Var ute og kjørte istad, og problemet har ikke løst seg ennå. Selgeren sa at han ville betale for arbeidet men ikke for delen. Hvilke rettigheter har jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns selger ga deg en grei deal her. Det innebærer alltid en risiko å kjøpe bruktbil...

 

Enig at det er en risiko å kjøpe bruktbil. Men når det er skjer etter kun en dag og at jeg betalte cirka 150 000kr for bilen forventer man ikke at noe skal skje med det første. Så gjennom bilen og prøvekjørte bilen også. Bilen ble solgt for en kunde via en forhandler, fikk derfor heller ikke bruktbil garanti, men fikk beskjed om at bilen heller ikke hadde noen feil eller mangler og deres mekanikere hadde sett gjennom bilen. Syntes at det er litt rart noe sånt skulle skje dagen etter jeg hentet bilen.

 

Men hvis jeg ikke har noen andre rettigheter får jeg vel bare godta det tilbudet jeg har fått.

Endret av Gooner87
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, skjønner godt at det er kjipt. Hvis tidligere eier har visst om dette er det dårlig gjort av han å ikke si noe. Men det kan jo hende at dette tilfeldigvis dukket opp etterpå...:D Lykke til ihvertfall!

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fått en bra deal der. en jeg kjenner solgte en a6, når han nye eieren kjørte på vei hjem så røyk vannpumpa. hadde skrivi kontrakt på bilen men var alikavel snill med og dele utgiftene. den føleren er vel ikke allverden av penger. men i gjengjeld så skal han vel bruke han mekanikeren sin i stedet for merkeverksted?

audi 100 2.2 quattro

chrysler stratus 98 mod, auto,ac selge

xmerce 190e x2

xnissan 200sx s13

xAudi 90 quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fått en bra deal der. en jeg kjenner solgte en a6, når han nye eieren kjørte på vei hjem så røyk vannpumpa. hadde skrivi kontrakt på bilen men var alikavel snill med og dele utgiftene. den føleren er vel ikke allverden av penger. men i gjengjeld så skal han vel bruke han mekanikeren sin i stedet for merkeverksted?

 

ja. stemmer det. skal bruke sin egen mekaniker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man bruker litt tid til å tenke seg om så forstår man at ting kan skje uventet, noe de faktisk vanligvis gjør, og dermed noe man ikke kan kontrollere. regreima kan ryke å knekke motoren dagen før salg, midt i et salg eller rett etter et salg, selvom den var byttet dagen før. Et usannsynlig eksempel, men man må forstå at det kan skje. Shit happends.

 

Om selger viste om dette eller ikke vil du kun få vite dersom han/hun sier det selv. Don't worry, be happy :)

"Who are you and why should I care?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår