skruf sterk Skrevet April 4, 2009 Rapporter Share Skrevet April 4, 2009 i kampens hete, mellom to oppdrag på jobb i natt skulle jeg skifte olje på bilen, noe jeg har gjort mange ganger før. stresset med 3 vaktelefoner som ringer vrei jeg bunnpluggen feil vei med mye moment. nå går den bare rundt og rundt samme hvilken vei jeg vrir den. Jeg får den ikke ut, og det virker ikke som det lekker olje. Jeg har vel ødelagt enten jengene på mutteren eller i bunnpannen, gjerne begge deler. Nå er det selvfølgelig helg, og ingenting åpent, og jeg trenger bilen i morgen da jeg skal kjøre og hente familie til og fra dåp. Hva kan jeg gjøre? Jeg har kjørt til biltema, siden de var de eneste som var åpen. Der fikk jeg tak i tre forskjellige bunnplugger til opel vectra, og et par andre som er litt større som passer til noen franske biler. jeg får ingenting i mellom bunnpannen og pluggen, så det er ikke lett å få den ut. kanskje jeg må skru av bunnpannen for så å få den ut, og kanskje jenge den opp igjen. dette er teori, jeg vet ikke en gang om det er noe å jenge opp igjen, om det er nok gods. har aldri sett på insiden av en bunnpanne. kan jeg kjøre med dette til mandag siden jeg ikke ser noe lekkasje eller er det for dumt? Dette ble stress. Noen der ute som kan hjelpe meg med en plan for kvelden helgen? mvh Vectra-vectra.:pray bilen er en opel vectra b 97 1,8 bor i bergen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet April 4, 2009 Rapporter Share Skrevet April 4, 2009 så lenge det ikke lekker, så skal det ikke være noe problem å kjøre med midlertidig skulle jeg tro. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skruf sterk Skrevet April 4, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 4, 2009 trenger at jg enten får fikset det i dag kveld, eller så at det holder til mandag. men skrekksenarioet er jo plutselig tom for olje midt i en tunnel eller på motorveien med mor og unger og ellers andre som skal i den dåpen. ps takk for svar. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbokano Skrevet April 4, 2009 Rapporter Share Skrevet April 4, 2009 må bare prøve å få kilt noe under skruen mens du skrur ut så du får press på den,er nok gjengene i bunntroa som er røket. Siter Quattro driftsquad! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skruf sterk Skrevet April 4, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 4, 2009 bunnpluggen sitter helt opp i bunnpannen, så jeg får ikke kilt noe i mellom, for det er ikke noe mellomrom. prøvde både med e skrujern og en knic, men det er ikke plass. takk for svar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet April 4, 2009 Rapporter Share Skrevet April 4, 2009 Det går vel an å sjekke om det lekker med jevne mellomrom når man kjører. Er vel en peilepinne på denne også Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
the Stig Skrevet April 4, 2009 Rapporter Share Skrevet April 4, 2009 Hihi, jeg har ihvertfall en idé på hvordan du kan få ut pluggen igjen ... :) Vil anta det burde gå greit å kjøre, som du sier leker det jo ikke nå - ergo er det tvilsomt at det vil skje under kjøring. For å være sikker kan du jo lage en cocktail av sparkel og gafateip som midlertidig løsning. Siter Some say he recently nicked an old Vauxhall because he thought it was a Spaceship. A spaceship he plans to use to visit Jupiter ... All we know is, he is not The Stig, he is however The Stig's Norwegian cousin! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg