Gå til innhold

Oppgradere anlegg i peugeot 406 stasjonsvogn..

Ranger emnet


Pirium

Anbefalte innlegg

Er det noen her inne som har hørt disse?:

http://www.pioneer.no/no/products/25/131/201/TS-WX11A/specs.html

 

http://www.pioneer.no/no/products/25/131/201/TS-WX22A/specs.html

 

Er klar over at det ikke er noe spl-monster, vil bare ha noe for å backe opp frontsettet. Blir veldig glad om noen som har hørt disse kan gi en kjapp tilbakemelding. :)

Endret av Pirium
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den der blir nok for stor, dessverre. Må ha noe som får plass under passasjer/førersetet pga plassmangel. Barnevogn, hund etc....

Har gode priser på alt fra Pioneer, det er grunnen til at jeg vurderer kun de to. Hvilken av de vil du karakterisere som "best" da?

Er de såpass ubrukelig at jeg kommer like langt med å bruke pengene på en forsterker til frontsettet istedet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du vurdert slim-elementene dem?

Vil tro de spiller bedre. Synes hvertfall ikke noe om TS-WX11A.

 

F.eks denne:

http://www.pioneer.no/no/products/25/131/201/TS-SW841D/index.html

Med denne forsterkeren:

http://www.pioneer.no/no/products/25/29/182/GM-3300T/specs.html

 

Blir nok litt større, men mye bedre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du vurdert slim-elementene dem?

Vil tro de spiller bedre. Synes hvertfall ikke noe om TS-WX11A.

 

F.eks denne:

http://www.pioneer.no/no/products/25/131/201/TS-SW841D/index.html

Med denne forsterkeren:

http://www.pioneer.no/no/products/25/29/182/GM-3300T/specs.html

 

Blir nok litt større, men mye bedre:)

 

Har sett på de elementene der, og er enig i at det helt sikkert er en bedre løsning. Det store spørsmålet er om jeg har plass til en kasse på 11 liter (innvendig volum) under setet. Under setet er eneste sted jeg kan ha sub, sub og hund i samme bagasjerom er ingen god løsning for hunden.. :) Og jeg vil ha en permanent installasjon.

 

 

Kan du beskrive litt nærmere hva du ikke likte med TS-WX11A?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da har jeg bestemt meg for spiller, det blir en DEH6100BT, da jeg har god bruk for bluetooth-handsfree.

 

Spørsmålet nå er om jeg skal beholde de originale høyttalerne (peugeot 406, 6,5" i dørene foran, diskant ved a-stolpen) og gå for pioneers slim-element og forsterker, eller bedre komp.sett og forsterker. Hvordan vil TS-E170Ci spille, med en egen forsterker på de? Vil de spille noe bass i det hele tatt, kanskje tilogmed gi noe av det samme som pioneers slim 8-tommer sammen med org. høyttalere? Jeg er ikke på utkikk etter noe som spiller ekstremt rent og klart, men noe som tar lite plass og spiller ok med litt volum på radioen. Grunnen til at jeg er "låst" til pioneer er gode priser via jobb. Vil ikke bruke penger på BÅDE godt frontsett OG sub/forsterker. Alternativene mine blir som følger:

 

TS-A170Ci og TS-WX22A

ELLER

TS-E170Ci og GM-3300T

ELLER

Org. frontsett og GM-3300T og TS-SW841D

 

I tillegg til spilleren selvfølgelig. Den er kanskje kraftig nok til å drive TSA/TSE170Ci uten hjelp av forsterker, selv om jeg kutter ut sub?

 

Takker for all hjelp..! :)

 

PS: Om noen vet av sub'er som er på linje med eller bedre enn TS-SW841D, bygger mindre enn 9cm i dybden, og koster max 1000, rop ut!

Endret av Pirium
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er fornøyd med frontsettet ditt, ville jeg gått for GM-3300T og TS-SW841D, hvis ikke ville jeg kjøpt TS-A170Ci/TS-E170Ci og en GM-6400F.

 

Med GM-6400F, er en firekanaler, som du kobler frontsettet på. Da har du muligheten til å bygge på med en TS-SW841D senere, uten å måtte skifte forsterker.

 

La oss si du velger GM-6400F og TS-A170Ci, ender vel det på 2500kr?

Så er det bare å kjøpte subwoofer senere, om du føler du trenger det!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg bestemt meg for deh6100bt som spiller, dynabel 802 som subforsterker (har gode erfaringer med denne fra før, prisen er også meget god hos Eltek) og tssw841 eller tssw1041 som subelement, litt avhengig av pris. Støper kasse under passasjersetet, og monterer forsterkeren under førersetet. Frontsett blir evt byttet etterhvert, spilleren må da ha krefter nok til å drive et stk frontsett ok, når jeg deler bort den dypeste bassen...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den dynabelen er jo tokanaler? Ville du ikke tjent bedre på å bruke en monoblokk til suben din? Kjipt du bor i Trondheim ellers kunne du kjøpt monoblokka mi..

 

Men, Dynabel har jo bra produkter da. Allikevel, den er tokanaler og de er som oftest ikke bygd på samme måte som monoblokker med tanke på bass og sånn.

 

Jeg ville hvertfall gått for en monoblokk til bass. Evt. kjøpt den to-kanaleren til frontsettet ditt ettersom at de fleste spillere ikke har nok kraft i seg til å spille bra eller høyt uten å skurre.

 

Ser det i bilen til faren min og bilen til kameraten min, begge har kraftigere elementer koblet til en standard Alpine CD-spiller og de skurrer fort når man begynner å skru opp lyden. Mens i bilen min hvor jeg har en firekanaler og en monoblokk, så kan jeg spille mye høyere uten skurring, bare subben min som gir opp før frontsettet mitt... :S

 

Så det jeg vil gi til råd er enten å kjøpe inn en 5 kanaler faktisk, eller en to. evt firekanaler og en monoblokk. Da burde du få litt bedre lyd ut av alle høytalerne dine enn om du hadde hatt frontsettet koblet til spilleren og en sub til en tokanaler, hvor du ville bare fått bra med lyd ut av subben på høyere lydnivå..

Mine biler:
'96 Toyota Carina E *SOLGT*
'96 Volvo S40 *SOLGT*
'02 Volvo V40 *BYTTET*

'94 Volvo 850 *VRAKET..*
'04 VW Passat *MIN*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den dynabelen er jo tokanaler? Ville du ikke tjent bedre på å bruke en monoblokk til suben din? Kjipt du bor i Trondheim ellers kunne du kjøpt monoblokka mi..

 

Men, Dynabel har jo bra produkter da. Allikevel, den er tokanaler og de er som oftest ikke bygd på samme måte som monoblokker med tanke på bass og sånn.

 

Jeg ville hvertfall gått for en monoblokk til bass. Evt. kjøpt den to-kanaleren til frontsettet ditt ettersom at de fleste spillere ikke har nok kraft i seg til å spille bra eller høyt uten å skurre.

 

Ser det i bilen til faren min og bilen til kameraten min, begge har kraftigere elementer koblet til en standard Alpine CD-spiller og de skurrer fort når man begynner å skru opp lyden. Mens i bilen min hvor jeg har en firekanaler og en monoblokk, så kan jeg spille mye høyere uten skurring, bare subben min som gir opp før frontsettet mitt... :S

 

Så det jeg vil gi til råd er enten å kjøpe inn en 5 kanaler faktisk, eller en to. evt firekanaler og en monoblokk. Da burde du få litt bedre lyd ut av alle høytalerne dine enn om du hadde hatt frontsettet koblet til spilleren og en sub til en tokanaler, hvor du ville bare fått bra med lyd ut av subben på høyere lydnivå..

 

Om du vet av en kurrant 4/5-kanaler til samme pris (ca.1000kr) så si fra.. ;) Dynabel 802 er en tokanaler ja, grunnen til at jeg antakelig går for denne er at jeg har god erfaring med å drive "små" sub'er med denne fra før. Bruker den selvsagt brokoblet, da skal den levere 260w rms i 4 ohm.

Jeg kommer til å dele bort den dypeste bassen fra frontsettet, da kommer ikke spilleren til å slite like mye som om man kjører fullband på frontsettet.

Jeg er klar over at det finnes bedre løsninger enn det jeg har valgt, men da blir det også vesentlig dyrere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk 5 minutter på å skru ut en av 6,5"erne i fordørene... bare pop/skru av grillen og ta frem skrutrekkeren/torxtrekkern. Når du da kaster et blikk på baksiden av dem, og gjerne prøver å "vri dem opp" som en klut (mykplast har mange fine bruksområder, men ikke i høyttalerchassis etter min mening. Du kan ha "flaks" med at det står et par Philips der, så er det ihvertfall metall som holder alt sammen, men tenk litt med øynene allikavel..); om du da fortsatt føler dette originalsettet står seg godt kvalitetsmessig, utseendemessig og lydmessig til din nye, pene og gode Pioneer-bass har ikke jeg så mye å bidra med her. ;)

 

For å si det litt klarere; glem forsterker meg her og forsterker meg der inntil du seriøst har vurdert nye høyttalere foran. Heller nytt frontsett på spilleren enn originalhøyttalerne på forsterker, er mitt synspunkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår