Gå til innhold

Bilpleie produkter!

Ranger emnet


fotball

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Tenker å bestille alt dette:

http://pastebin.ca/1381280

 

er det noe her som jeg ikke trenger? som ikke er nødvendig å ha, slik at jeg kan spare litt penger :P

 

Speed Detailer er ikke noe særlig, prøv heller f.eks Ultimate Quik Detailer.

Og så trenger du strengt tatt ikke step3 carnauba wax når du har tech wax ;)

'00 Mercedes ML konebil

'98 Mercedes C220 arbeidsbil

'94 Fiat Coupe 16V morobil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Speed Detailer er ikke noe særlig, prøv heller f.eks Ultimate Quik Detailer.

Og så trenger du strengt tatt ikke step3 carnauba wax når du har tech wax ;)

 

carnauba wax og tech wax gir samme resultat? Hva er forskjellen? Og du anbefaler jeg bare fjerner den fra lista? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

carnauba wax og tech wax gir samme resultat? Hva er forskjellen? Og du anbefaler jeg bare fjerner den fra lista? :P

 

Tech Wax er en forsåvidt en AIO, men mest en syntetisk sealer. Det er mulig å kombinere denne med carnauba wax for ekstra beskyttelse og dybde i glansen, men da er det viktig å bruke riktig fremgangsmåte:

 

Først avfetting, vask, clay og ny vask før paint cleaner og polish. Disse skal tas små områder av gangen og tørkes av med en gang. Så tech Wax, denne skal legges meget tynt og tørke ca en halvtime (alt etter temperatur) før du polerer den av igjen.

 

Så det viktige: Etter denne behandlingen må det gå 12-24 timer før lakken utsettes for fukt. Dette er etterherdingsprosessen til en syntetisk sealer, og uten denne blir holdbarheten dårlig.

 

Når så etterherdingen er ferdig, kan du legge på carnauba wax i tynne lag.

 

Hvor skal du handle dette? Hvis du sender meg en PM kan jeg eventuelt gi et pakketilbud på dette til deg så du får sammenlignet priser.

'00 Mercedes ML konebil

'98 Mercedes C220 arbeidsbil

'94 Fiat Coupe 16V morobil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turtle Ice

 

 

Syntetisk bilvoks - gir maksimal glans. Etterlater ikke hvite rester og gir en flott oppfriskning av plast- og vinyldetaljer. Kan påføres varme flater og i direkte sollys.

 

Revolusjonerende Teknologi

Introdukjonen av ICE™ Synthetic Liquid Polish er et resultat av mange års forskning hos Turtle Wax. Unike syntetiske polymerer gjør at du nå kan voksbehandle bilen raskt og enkelt, samtidig som det oppnås en fantastisk glans i lakken.

 

Benyttes på alle flater - gir ikke hvite rester!

Produktet er ypperlig for bruk på alle utvendige detaljer av plast, vinyl og gummi, samt på dørhåndtak og lykteglass av plast.

 

Perfekt for alle typer lakk - også i direkte sollys!

For første gang kan du nå stå i direkte sollys og voksbehandle varme lakkflater uten problem! ICE™ er et syntetisk og fargeløst produkt. Ved å benytte medfølgende mikrofiberklut for å ta av voksproduktet og til sluttpolering, vil du enkelt oppnå en dyp og uslåelig glans i lakken.

 

Raskt og Enkelt!

Vask og tørk bilen. Påfør ICE sparsomt og tynt på hele bilen med vedlagte pårøingssvamp.

 

Bruksanvisning:

 

Vask og tørk bilen. Matt og oksidert lakk bør først renses med en Turtle Wax Lakk Rens.

Rist flasken godt før bruk og påfør produktet jevt på lakkflaten ved hjelp av medfølgende påføringssvamp.

NB: Påføres tynt og sparsomt.

La tørke til en uklar hinne (ca. 3-5minutter).

Tørk av overskytende med en side av mikrofiberkluten. Brett/snu kluten til en ren flate og polér enkelt frem en optimal glans.

Vær oppmerksom på:

Fettaktige skjoder kan oppstå ved bruk av for mye voks. Dette fjernes enkelt ved å tørke over lakkflaten med en fuktig klut, for så å polere over med mikrofiberkluten. Merk viktigheten av å benytte medfølgende mikrofiberklut til sluttpolering, da dette er avgjørende for et optimalt resultat. Produktet skal ikke benyttes på bilens vinduer. Mikrofiberkluten håndvaskes i mildt såpevann, skylles godt og tørkes etter bruk.

 

Art.nr: 9510

Innhold: 473 ml

Audi Coupe GT 1981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen folk prøvd turtel ICE? Kom for ca 1 år siden, GENIAL!!! Poler bilen i sola, bruker minimalt med tid og holder ca 2 1/2 mående, Og i år kommer det ICE wash, Intijør, felgrens (med børste) og Wax past!!! seriøst beste jeg har prøvd, polerer bilen på 40 min!!!! og jeg veit bilpleie;)

 

Ikke for å være frekk....men hvis Turtle Ice er det beste du har prøvd har du en lang vei å gå når det gjelder bilpleie...;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår