Trond.S Skrevet August 25, 2002 Rapporter Share Skrevet August 25, 2002 Hei Jeg har et problem med min 740 tic. På tirsdag hørte jeg en stygg lyd fra bensinpumpa (den foran). Jeg trode den var på vei til å kutte ut. Under belastning begynte bilen å fuske. I går bytta jeg den pumpa som sitter foran, men det hjalp ikke (2000 kr rett til helvete). Da begynte jeg å tenke på pumpa i tanken. Jeg tar ut sikringen, men hører ingen forskjell så jeg tror det kan være den som er ødelagt. Derfor suger forpumpa og lager den stygge lyden. Hvordan kommer jeg til tankpumpa? Må jeg ta av tanken eller er det andre muligheter? Vennelig hilsen Trond Siter - BMW 528i 85 -Langtids prosjekt - BMW 525i - BMW 745i X BMW e30 med S50B30 -Morro bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Loppa Skrevet August 25, 2002 Rapporter Share Skrevet August 25, 2002 Kjenner ikke bilen din, men de fleste andre har tilgang til dette under baksetet tror jeg. ;) Siter 2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ 1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt x-'95 Audi S6 4,2 V8 x-'94 AudiCab 2,8 x-'99 Golf GTI 1,8T x-'98 Renault Megane Coupè Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Håkon A Skrevet August 25, 2002 Rapporter Share Skrevet August 25, 2002 hvis det er som på vag/audi så ligger den som regel rett bak baksetet. ta ut teppe i bagasjerommet så ser du sikkert et lokk som er skrudd fast ned i karosseriet...det er lokket til pumpa.. skru av lokket...ta av ledningene...dra pumpa opp...å vær klar for litt gris..hehe...best å ha tom tank...dette er hvis det er likt som på vag. den er ikke farlig :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trond.S Skrevet August 25, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 25, 2002 Takk for svarene! Jeg får se om jeg finner noe under teppet i morra. Går på folkehøyskole og har ikke en dritt av verktøy, men i morra skal vi få utdelt verktøykasse da. Får håpe det er noe som er brukbart der. Er det forresten falig å kjøre med bare forpumpa?? Skal hjem til helga, og det er "bare" 30 mil å kjøre. Vennellig hilsen Trond Siter - BMW 528i 85 -Langtids prosjekt - BMW 525i - BMW 745i X BMW e30 med S50B30 -Morro bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
suggen Skrevet August 26, 2002 Rapporter Share Skrevet August 26, 2002 Hvis det er en sedan, sitter tankarmaturet baki bagasjen, under teppet på venstre side. Skru ut den enorme "plastmutteren" og vri armaturet 90grader venstre før du tar det ut. La det stå litt i åpningen til tanken så bensinen får rent av seg. Følg ledningen til armaturet et lite stykke, så finner du kontakten. Er det en stw. skrur du løs gulvplata i bagasjen og trekker den bakover(?). Det er ingen sak. Bare husk å skru på plastmutteren mens du har armaturet ute, ellers sveller tanken og du får den aldri på igjen... Siter '93 mercedes 320TE '03 peugeot 206sw '68 white M6 '64 amazon HGV osv... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trond.S Skrevet September 2, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 2, 2002 Heisann! Vil takke dere for svarene (bedre sent enn aldrig)! Bytta den bakre pumpa og nå er alt i orden. Hilsen Trond PS: Suggen: Er det bilen din det er bilde av under navnet ditt? Jævlig gromm i alle fall :D Siter - BMW 528i 85 -Langtids prosjekt - BMW 525i - BMW 745i X BMW e30 med S50B30 -Morro bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
suggen Skrevet September 3, 2002 Rapporter Share Skrevet September 3, 2002 er nok min ja... Trenger virkelig ny motor nå... går bare på tre sylindre og har tenningsbank som en snekker en gang i blandt... Siter '93 mercedes 320TE '03 peugeot 206sw '68 white M6 '64 amazon HGV osv... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CorradoBoy Skrevet September 3, 2002 Rapporter Share Skrevet September 3, 2002 Eldre VAG har bensinpumpa hengende under.. bak på høyresiden. :cool: Siter Holdt avstand - vi ruller - Follogutta Corrado exG60, ex G60T, ex 16vG60, soon 16vT 83` Volkswagen Golf Cab (forsøk på bruksbil) --- follo.vwaudi-club.no --- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg