emilhetty Skrevet Mars 29, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2009 Monterte stor 3" intercooler og åpen filter i går, etter at jeg fikk montert det så kutter bilen når jeg begynner å få ladetrykk. Den kutter en gang ved ca 4000rpm også drarn igjen opp til 4500rpm og kutter der, så fortsetter det med ca 500rpm mellom hver gang den kutter. Det er bare et skikkelig kutt, også drar den som den skal igjen. Det skjer ikke i 2. gir, men i 3. og 4. gir at den kutter. 5. har jeg ikke prøvd enda. Det skal være en orginal fk motor, men tviler egentlig. Da den ikke begynner å lade før nærmere 3000rpm, og drar godt helt fram til 5000rpm. Trykket er ikke justert opp, men er mulig at det er bytta aktuator på wastegaten på den. Har ikke fått målt hvor mye den lader enda. Er det noen som har vært borti at den kutter på den måten før? Er mulig den får for lite bensin siden den ikke er chippa, men andre biler jeg har vært borti har ikke kutta på den måten når dem har fått for lite bensin, dem har bare begynt å riste på en måte. Siter MVH Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
emilhetty Skrevet Mars 31, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2009 Ingen som har hatt det problemmet? Siter MVH Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Mars 31, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2009 Jeg hadde det, med liten pumpe og vakumlekkasje. :) Hadde såkalt bremserørsleak for å få opp trykket. Virket på den måten der... Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Darty Skrevet Mars 31, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2009 Gå over slangene å sjekk at det ikke er lekkasje :) Siter 1973 Pontiac Firebird 2007 VW Passat 2.0 TDI [X] 1961 VW Boble [X]1983 VW Golf MK1 OldSchool [X]1988 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
emilhetty Skrevet Mars 31, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2009 Har sjekka etter vacuumlekkasje, og det har jeg ikke :) Men satt akkurat inn en chip som er beregnet for større dyser og lmm, og da kutta den ikke. Så er nok helt klart at den får for lite bensin. Men den dro dårligere med den chippen, da den sikkert fikk for mye bensin igjen når jeg har orginal lmm. Men dysene fikk jo lenger åpningstid som gjorde at den fikk noe mer bensin og ikke kutta. Siter MVH Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Mars 31, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2009 Død forpumpe i tanken? Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
emilhetty Skrevet April 1, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 1, 2009 Død forpumpe i tanken? Det er en 940 og da har jeg vel bare ei pumpe i tanken og ingen under bilen!? Siter MVH Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet April 2, 2009 Rapporter Share Skrevet April 2, 2009 Det er en 940 og da har jeg vel bare ei pumpe i tanken og ingen under bilen!? Hvordan har den klart å forvirre seg bort i 200-forumet? Er såvidt jeg vet også 940-er med to pumper, men skal ikke si noe for sikkert. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
emilhetty Skrevet April 2, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 2, 2009 Hvordan har den klart å forvirre seg bort i 200-forumet? Er såvidt jeg vet også 940-er med to pumper, men skal ikke si noe for sikkert. Grunnen til det er at det er mye mer aktivitet i 200 forumet, og siden det ikke er noe generelt retta mot 900 så posta jeg den her :) Det var kun filter under bilen, så da regner jeg med at det er kun ei pumpe som sitter i tanken. Siter MVH Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet April 2, 2009 Rapporter Share Skrevet April 2, 2009 Mål turbotrykket, mål bensintrykket og les ut feilkoder. En org. FK-motor har jo 0,3bar fra og med 1500rpm... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
emilhetty Skrevet April 5, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 5, 2009 Mål turbotrykket, mål bensintrykket og les ut feilkoder. En org. FK-motor har jo 0,3bar fra og med 1500rpm... Men skal ikke være så mye forskjell om det er en ft motor!? Mange mener at den FT motor også har 13c turbo, og at wastegaten er kun forskjellen. Noen som kan bekrefte/avbekrefte det? Om det er sånn så er det annen aktuator på wastegaten på en turbo som sitter på ft motorn, og da vil turboen lade like tidlig men du må ha et høyere trykk før den aktuatorn beveger seg. Har turboer en tendels til å lade seint når dem begynner å bli slitt? Kjente på turboen når jeg satt på intercoolern og det begynte å bli bra med slakk. Siter MVH Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen_Rana Skrevet April 7, 2009 Rapporter Share Skrevet April 7, 2009 Slakke i turboen har stor innvirkning på hvor fort den lader, det kan jeg skrive under på :) Kjørte 740 tic her om dagen som vi ikke fikk til å ladde mer enn 0.2 bar pga slakke i turboen.. :D Siter Volvo 245 78 mod Prosjekt Turbovogn Volvo 240GLE Prosjekt Bruksbil Volvo 242 76 Mod Bilcrossbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg