Gå til innhold

Hvordan stille på WG staget? Vanskelig å komme til

Ranger emnet


Flaten 87

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på hvordan dere gjør det når man skal korte inn WG staget for å få mere turbo trykk.

 

Prøvde litt i dag, men var jo ett reint hel.... å komme til der

 

Noen forslag?

Endret av Flaten 87

Wolkswagen Golf 1,9 TDI 02'

Ford mondeo 95'

Citroen AX 4*4 96'

Volvo 745 tic 87' B230ET

Volvo 740 86' B230A

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du chip`? bare drit i og skru på wg stage. for mye arbeid.

En sån er mye enklere.. :) og sparer turboen din...

boosttee.jpg

 

ja har viking chip ja. Men wg stage skal bli kortere ;)

har prøvd pys-ventil tidligere, men ble utrolig ustabilt trykk. gikk fra 1,2++ i begynnelsen, og ned til orginalt igjen etterpå

Endret av Flaten 87

Wolkswagen Golf 1,9 TDI 02'

Ford mondeo 95'

Citroen AX 4*4 96'

Volvo 745 tic 87' B230ET

Volvo 740 86' B230A

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må bare føle deg frem egentligt, og når du skal hekte schtaget av og på, er det triks å nappe av slangen på komp. hus, og sette på en blåsepistol kobla til en kompressor, og gi inn litt trykkluft, slik at atget står i "halvt åpen" posisjon, da slepper du å hale å dra for å få det til å rekke frem.

men vær jævla forsiktig når du blåser inn! kjører du på med bånn guffe så ryker aktuatoren din før du får sukka for deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk det til nå, var ikke så reint vansklig som jeg skulle tro igrunn. Men det som var problemet var å løsne mutteren fra wg staget fra aktuatoren. For da bare sveiv staget sammen med mutteren.

 

Så da måtte jeg ta ut hele wg aktuatoren å smøre litt, så var det bare å sette det på plass igjen og stille staget helt inn.

Resultatet ble 0.8+- bar ladetrykk. Og stabilt :D

 

Men det blir litt forlite, skal ha 0.9 til 1.0 bar tenkte jeg meg. Så da må jeg kappe litt på wg staget, slik at jeg får stilt inn litt mere.

 

Bilde er av litt dårlig kvalitet og litt snudd på siden. men men?

wgaktuator.jpg

 

Jeg gjøre som b230ft sa og det funka veldig bra:

må bare føle deg frem egentligt, og når du skal hekte schtaget av og på, er det triks å nappe av slangen på komp. hus, og sette på en blåsepistol kobla til en kompressor, og gi inn litt trykkluft, slik at atget står i "halvt åpen" posisjon, da slepper du å hale å dra for å få det til å rekke frem.

men vær jævla forsiktig når du blåser inn! kjører du på med bånn guffe så ryker aktuatoren din før du får sukka for deg!

 

Kan legge ut noen flere bilder så andre kan se hvordan det gjøres ein dag. Ikke så vanskelig igrunn. Bare å prøve seg frem.

Wolkswagen Golf 1,9 TDI 02'

Ford mondeo 95'

Citroen AX 4*4 96'

Volvo 745 tic 87' B230ET

Volvo 740 86' B230A

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere bilder hadde vært bra, da jeg skal gjøre det på min også :)

Må man jekke opp bilen og krype under for å komme til ja?

 

Jeg jekka opp bilen og la meg under ja, men blir nok ein go den lettere på bukk da ;)

Skal prøve å få ut noen bilder

Wolkswagen Golf 1,9 TDI 02'

Ford mondeo 95'

Citroen AX 4*4 96'

Volvo 745 tic 87' B230ET

Volvo 740 86' B230A

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må nok jekke opp og krype under jeg også.

Ble det bra effektøkning med viking chippen forresten?

Tenkte jeg skulle bestille den og legge meg på rundt 0.8 i trykk.

 

Tja, meg må nok si del hjalp en del, men ikke så mye som jeg hadde forventet

Wolkswagen Golf 1,9 TDI 02'

Ford mondeo 95'

Citroen AX 4*4 96'

Volvo 745 tic 87' B230ET

Volvo 740 86' B230A

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Må nok jekke opp og krype under jeg også.

Ble det bra effektøkning med viking chippen forresten?

Tenkte jeg skulle bestille den og legge meg på rundt 0.8 i trykk.

 

Chip-byttet i seg selv gir ikke en eneste hest ekstra...og er ikke derfor man chip'er heller.

 

Man chip'er for å kunne økeladetrykket UTEN å få tenningsbank...og det løses ved at det kjøres inn mer drivstoff(chip'ens oppgave).

 

Det er sånn stort sett alle chip'er funker...bare på enkelte nyere biler,så styres ladetrykket av hjernen til bilen...ergo skrus gjerne ladetrykket opp via noen kretser i chip'en.

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår