Gå til innhold

Anbefalt hjulstillingsdata?

Ranger emnet


R-242tic

Anbefalte innlegg

Spørs hva du skal bruke det til.. men til drifting på kjerra mi har jeg dette oppsettet

 

FRONT:

 

Camber -3.5grad

Toe In 2.5grad

Caster 5cm spenning fremover

 

BAK:

 

Camber 0.0

Toe inn 2.5grad

Caster 1.5grad fremover spent

 

Dette kjøres med 9.5" Felger forran og bak og 225/40-18 dekk.

 

Bilen er satt opp for grep innen drifting

Aner ikke hva slags planer du har for kjerra di..? Rundetider eller? Såfall ville jeg dratt på med litt mere camber forran og bak så bilen sitter bedre i svinga

1.5grad

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørte med bortimot 4.5grad negativ camber i fjord med r888. riktignok 205-50 15. INGEN myke foringer eller dritt i forstillinga. Og alikevell slet vi ytterkant på toyo ramlet...

 

Det er fordi de dekkene har for svake dekk sider til racing.

Hvis man har orntlige slicks trenger man vel ikke ha så mye. værtfall ikke på ACR.

Volvo 242 x00hk x80nm

Volvo 242 Gr-A 350hk

Volvo 242 Banebil 350hk

Volvo 245 Turbo bruksbil x00hk

http://www.volvo-racing.i2.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meg fortalt har ikke 240 spesielt sofistikert forstillingsgeometri. En kompis forklarte det omtrent som sågar at med nok innfjæring og sving får du positiv camber og eventuelt andre uønskede effekter. Men ikke sitér meg på dette da jeg ikke vet hva jeg prater om.

 

Men er dette noe man kan bygge seg bort fra eller ligger det i innfestningspunktene og utformingen av bærearm og bein?

 

PS! Noen må da ha data fra Gruppe A Volvoene og hva de kjørte med på ulike baner?

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det blir positiv camber i sving, er bilen enten senket for mye eller bærekuler og styrestag ikke er flyttet ned tilsvarende. Eller foringer som ikke holder mål.

 

Gruppe A bilene kjørte med -2 til -4 grader camber. Men de har vel endel stivere fjærer og dekksider.

 

Det beste er jo å teste selv hva som er opptimalt for din bil. Det er jo bare å måle tempratur på utsiden og innsiden av dekket etter noen testrunder. Men skal den brukes endel på vei så bør du ikke ha mer enn -2 grader.

Volvo 242 x00hk x80nm

Volvo 242 Gr-A 350hk

Volvo 242 Banebil 350hk

Volvo 245 Turbo bruksbil x00hk

http://www.volvo-racing.i2.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår