Gå til innhold

Borre hull i eksosen

Ranger emnet


gribbskalle

Anbefalte innlegg

Satt på ny lyddemper og 3'' potter i går,men ble ikke fornøyd med lyden.Jeg borra 2 hull i eksosrøret som går midt under bilen i dag.Et helt framme og et rett før katalysatoren.og det lagde vill lyd! Men er det dumt å gjøre? Bruker den mere drivstoff nå? har uansett planer om å bytte ut det røret til noe større enn det som sitter orginalt.Så er ikke noe BIG DEAL egentlig,men bare lurer!

 

Takker for svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rakrør er tingen!!! fjern kat så får du mere lyd.. men mest å hente på den midterste potta eller bare ta vekk bakpotta å sette på ett rør med endestuss som ser fint ut.. får sykt stygg frieksoslyd da men... du skulle jo få mer lyd av ei uorginal "effektpotte" da... diesel du har eller?? da kan du nappe av hele dritn å egge kun rør.. da høres du ut som en patrol når du kommer:P

Team Low And Slow

- VW Bora 1.6 2000 - Ford Sierra 2.0L

x Mazda 323 1.6 1989 x Volvo 360 B19 1985

x Mercedes 190 2.0 1984 x Audi 80 1.6 1982

x Mazda 626 2.0 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Borre hull i ett nytt eksos, er du steike teit eller, hehe, eller rett å slett 14is å liker støy, spørr du meg så burde dette prosjektet blitt avskiltet, for er det hjallamekk på eksos, så finner man sikkert andre ting også.Og det er da en grunn til eksosen kommer ut bak, mye pga farlige avgasser så kan få deg til å sovne på feks lengre turer, siger inn litt co,, Dette er slikt eg hørte om før i gamle dager på gamle vrak, så skulle bare kjøres til vrakhaugen,,

http://www.bilforumet.no/faq.php

Maks 5 linjer i signatur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rakrør er tingen!!! fjern kat så får du mere lyd.. men mest å hente på den midterste potta eller bare ta vekk bakpotta å sette på ett rør med endestuss som ser fint ut.. får sykt stygg frieksoslyd da men... du skulle jo få mer lyd av ei uorginal "effektpotte" da... diesel du har eller?? da kan du nappe av hele dritn å egge kun rør.. da høres du ut som en patrol når du kommer:P

 

har bensin.men ble skuffende dårlig lyd av den nye potta!

skal tette igjen de hulla jeg borra med sveis etterpå,så er ikke no problem.men det du mener er å bare erstatte røret i midten med et større et? tror ikke jeg kommer til å gjøre noe med katten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Borre hull i ett nytt eksos, er du steike teit eller, hehe, eller rett å slett 14is å liker støy, spørr du meg så burde dette prosjektet blitt avskiltet, for er det hjallamekk på eksos, så finner man sikkert andre ting også.Og det er da en grunn til eksosen kommer ut bak, mye pga farlige avgasser så kan få deg til å sovne på feks lengre turer, siger inn litt co,, Dette er slikt eg hørte om før i gamle dager på gamle vrak, så skulle bare kjøres til vrakhaugen,,

 

borra ikke i den nye potta da.haha.borra i røret som går midt under bilen,men det var bare for fun egentlig.skal sveise igjen etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette ga meg en god latter på en kjedelig arbeidsdag. takker og bukker fordet..

 

MEN!!!!!!! Har hørt om fjortiser som borer hull i potta på gamle tempoer osv, men dette tok kaka..

 

 

Kost på deg et skikkelig effekt anlegg, så blir det bra. nytter ikke bare med bakpotta, når resten forran bremser både litt effekt og lyd.

Andersen-audio

Play it loud and die trying

---------------------------------------------------------------------------

VW corrado g60 Lysholm

Audi a4 avant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår