Gå til innhold

Ulyd høyre side bak

Ranger emnet


Henrik_H

Anbefalte innlegg

Hei

 

Har en ulyd bak på høyre side av bilen min. Ulyden var der da jeg kjøpte den for et halvt års tid siden. Jeg har byttet støtdempere og for ikke lenge siden var den på service der det ble byttet fjærer i tillegg. Lyden kommer når jeg kjører over typisk "vaskebrett" i veien, eller andre humper. Det er akkurat som to biter metall som slår i hverandre.

Fikk en kamerat til å kjøre rundt mens jeg lå i bagasjerommet og det hørtes ikke ut som det kom fra dempertårnet, men derimot fra rundt hjulet et eller annet sted..

Bilen er en e36 1992 318is..

 

Noen forslag på hva dette kan være??

 

Takk på forhånd :)

- '82 Golf - Store planer! Liten lommebok.. Solgt
- '92 BMW 318is. Solgt
- '06 VW Golf GT 1,4 TSI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva for et verksted har du vært på som ikke anmerker det på service? det er helt sikkert et lenkestag (forbinder stabstag med bærearm)

2x 90' BMW E30 318iS MTECH II (en rød og en svart)

91' og 89' BMW E30 318iS Touring (solgt)

 

85' BMW E30 327i(x) 86' BMW E30 318i(x)

87' BMW E30 320i(x) 84' BMW E30 323i(x)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da hadde jeg dratt til bilia å bedt dem om å finne ut av hva den lyden er, det skulle de gjort på service, det er slappt...

 

det er to grunner til at biler skal ha service, den ene er selvfølgelig å skifte servicedeler som olje, filtre osv. den andre er for å avdekke evt feil og mangler sånn som hvis bremsene begynner å bli slitte så du slipper å miste bremsene før en sving eller noe sånt.

 

Sånne ting som ulyder i bakstilling osv er ting som fort kan resultere i farlige eller ubehagelige situasjoner, derfor skal du kreve at dette blir sjekket gratis, for du har faktisk betalt for en service :)

2x 90' BMW E30 318iS MTECH II (en rød og en svart)

91' og 89' BMW E30 318iS Touring (solgt)

 

85' BMW E30 327i(x) 86' BMW E30 318i(x)

87' BMW E30 320i(x) 84' BMW E30 323i(x)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 3 weeks later...
vist du gi på og slepper av, kommer det dunkelyd bak da?

 

Jepp! Blir egentlig verre og verre nå om dagen, høres ikke bra ut! Har du slitt med samme problem??

 

Slitte tårnlager? Tipper du ikke byttet disse da du satte på nye dempere?

 

Ganske så sikker på at disse er byttet.. Lyden kommer dessuten ikke fra tårnene, men fra nede ved hjulet et eller annet sted!

- '82 Golf - Store planer! Liten lommebok.. Solgt
- '92 BMW 318is. Solgt
- '06 VW Golf GT 1,4 TSI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår