Gå til innhold

Mystiske startproblemer på -94 850 T5

Ranger emnet


Saabilac

Anbefalte innlegg

Heisann.

Jeg har en T5 fra -94 som er importert fra Tyskland i sine unge år engang. Kjøpte den rett før jul, og den har igrunnen funka veldig bra så langt.

Flytter seg jo litt når man trør på gassen gjør den jo også :D

 

Men jeg har hatt ett problem siden starten:

Bilen er tungstarta.

Skjer bare i kaldt vær ( fra ca -4/5 og kaldere, og når bilen har stått noen timer, eller over natta). Man prøver å starte, og av og til virker det som motoren "tar" litt, men så dør den ut igjen. Etterhvert kommer det en lyd fra under dasjbordet, helt til venstre, som minner om et rele som klaprer, eller en pumpe med dårlige lager, eller noe sånt. Når denne lyden kommer, starter bilen som normalt. Noen som vet hva dette skyldes?

 

Bilen hadde tidligere en VDO startsperre som Volvoverkstedet på Sortland nå har fjerna, da de trodde den var problemet. Verkstedet har ingen ideer om hva startproblemene skyldes, og jeg er ikke så interessert i å sette den inn til full gjennomgang uten videre. Da ryr tusenlappene fort ut gitt...

 

Har tatt en liten filmsnutt med mobilen av fenomenet, den kan sees her:

 

"Arbeidsbil" : -94 850 T5 stv.

Konebil: -95 Saab 9000 2,3T CSE

___________________________________

http://www.illusion.no : nå kan du style dama også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke releet til bensin pumpa da? . men da må du skru av lokket til sikrings boksen til venstre mot ruta i motor rommet . jeg hadde nesten samme problemet men uten den tikkinga da var det coilen som var gåen strømmen slo over til jord . men hadde bare probløemer da den hadde stått over natta

volvo 850.95 bruks prosjekt

volvo 240 GLE.79 prosjekt

volvo 242 L.77 go bil

volvo 142 70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Det hørtes veldig logisk ut :).

 

Nå funker bilen bra for tiden, siden det ikke er så kaldt. Skal skru av dekslet og se om det er det releet som bråker neste kuldeperiode.

"Arbeidsbil" : -94 850 T5 stv.

Konebil: -95 Saab 9000 2,3T CSE

___________________________________

http://www.illusion.no : nå kan du style dama også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår