audi-maniac Skrevet Januar 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2004 kjørte fin caravelle her om dagen .2004 mod 174 hk tdi med 400 nm!! :D Siter x 1986 mod golf gti 16v x 1995 audi 80 avant x 1992 bmw 325i coupe + mange drittbiler ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Baldrick Skrevet Januar 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2004 Det er samme motor som i Golf men med annen kam og styring. Gjort for å gi høyere moment på lavt turtall. 250 hk som det var snakk om må en gjør rimelig mye for å ta ut, må garrantert inn med turbo eller kompressor. Jeg vurderte å kjøpe Caravelle VR6 men ble frarådet pga den var VELDIG tørst. En chippet 102 hk 2.5 TDI går endel bedre. 150 TDI kom først senere og er i en annen prisklasse :) Caravelle VR6 er foresten ingen skjelden bil, ta deg en tur på sykehuset så ser du garrantert flere av de som sykebil :D Siter 99 Passat 1.8T Bilde 84 Golf GLI cab bilde Tidligere biler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breda Skrevet Januar 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2004 En 150 hester TDI med chip er raskere i akselrasjon og toppfart en VR6. Jeg har hatt en slik i 216 km/t. Sitat Originally posted by Laaars Litt gromt med merket i grillen ja, men ellers er den vel lik som de andre eller? Caravelle VR6 er levert med lakkert grill, ellers helt lik. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Heggis Skrevet Januar 28, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2004 noen som vet vekta med di forskjeldige motorene? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Heggis Skrevet Januar 28, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2004 Hva er egenvekta på de forskjeldige bilene(vr6 tdi etc) ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kaatek Skrevet Februar 3, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2004 Sitat Originally posted by Heggis hvordan er vekta på caravellen (den nyere en 96) er vel rwd. tror nok det er lettere og få "mye" hk i en vr6 motor... enn en 2.5 tdi? eller er jeg på jordet.. .(tenker på mer en chip...) drømmer fortiden om en caravelle.. hadde vært et kongeprosjekt ;) at det er rwd tviler jeg sterkt på. det heter vel heller fwd... for å få rwd på så ny vw må man ha sycro som man kapper mellomakselen på,for det har nemmelig jeg stående :skaal: Siter navara 04 passat 95 caravelle 88 syncro caravelle 89 coach Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elanzer Skrevet Februar 7, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2004 etter hva eg er blitt fortalt så er alle "store" biler fra VW bakhjulstrekte (caravelle, transporter og dem som er støre også) og kilden min er sterk vil eg si, den jobber tross alt på VAG verksted så :rolleyes: men kan jo ta feil... Siter x 86 Mazda RX7 Turbo II - 88 Mazda 626 2.0i 16v (prosjekt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwfreak Skrevet Februar 8, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2004 Sitat Originally posted by elanzer etter hva eg er blitt fortalt så er alle "store" biler fra VW bakhjulstrekte (caravelle, transporter og dem som er støre også) og kilden min er sterk vil eg si, den jobber tross alt på VAG verksted så :rolleyes: men kan jo ta feil... Ikke alle.. Den VR6'en vi hadde var framhjulstrekk... Men den eldre typen (T4?) som er mere rett foran har bakhjulstrekk... Motoren sitter oxo bak på den... Men på de nyere er det vel så vidt jeg veit kun framhjulstrekk og firehjulstrekk..... Siter x Jetta 1.8 84 mod. A4 1.8T 95 mod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audi-maniac Skrevet Februar 8, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2004 den helt nye t5 har kun fremhjuls trekk men kommer med syncro etter hvert Siter x 1986 mod golf gti 16v x 1995 audi 80 avant x 1992 bmw 325i coupe + mange drittbiler ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breda Skrevet Februar 8, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2004 Sitat Originally posted by elanzer etter hva eg er blitt fortalt så er alle "store" biler fra VW bakhjulstrekte (caravelle, transporter og dem som er støre også) Den eneste store bilen fra vag som er levert med bakhjulstrekk er LT, samme kaross som mercedes sprinter. Transporter og caravelle er ALDRI levert med bakhjulstrekk, men framhjulstrekk eller syncro. Sitat Originally posted by elanzer kilden min er sterk vil eg si, den jobber tross alt på VAG verksted så :rolleyes: men kan jo ta feil... Da vil jeg anbefale kilden din å sjekke ut den infoen har skyter ut slik at han ikke setter seg selv og arbeidsplassen sin i dårlig lys. Sitat Originally posted by vwfreak Ikke alle.. Den VR6'en vi hadde var framhjulstrekk... Men den eldre typen (T4?) som er mere rett foran har bakhjulstrekk... Motoren sitter oxo bak på den... Her regner jeg med at du mener T2. Den har motor og drivhjul bak. T4 har både motor og drivhjul foran. Det har også nye T5 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Heggis Skrevet Februar 8, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2004 hvordan ville det vært og fått montert turbo på en t4(96mod vr6) eller noe som kunne gjort den betraktelig sprekere.. ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VOSJ Skrevet Februar 9, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2004 Alle Transporter/Caravelle fram til T4 (1991) var levert med motor bak og i utgangspunktet med bakhjulstrekk, T3 ble også levert med Syncro. T4 ble levert som forhjulstrekk og Syncro. Siter VOSJ Racing Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elanzer Skrevet Februar 9, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2004 Sitat Originally posted by Delta Transporter og caravelle er ALDRI levert med bakhjulstrekk, men framhjulstrekk eller syncro. Sitat Originally posted by Delta Her regner jeg med at du mener T2. Den har motor og drivhjul bak vile bare gjøre deg oppmerksom på at du motsier deg selv her ganske kraftig heyyou edit: eg har tolket feil fra min kilde :rolleyes: han sa alle store biler fra vw er bakhjulsdrevne (LT) :D Siter x 86 Mazda RX7 Turbo II - 88 Mazda 626 2.0i 16v (prosjekt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breda Skrevet Februar 9, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2004 Sitat Originally posted by elanzer vile bare gjøre deg oppmerksom på at du motsier deg selv her ganske kraftig heyyou Jeg ble for sentrert på T4 og tenkte deretter. Beklager Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sonick Skrevet Mars 6, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2004 Sitat Originally posted by Baldrick Det er samme motor som i Golf men med annen kam og styring. Gjort for å gi høyere moment på lavt turtall. 250 hk som det var snakk om må en gjør rimelig mye for å ta ut, må garrantert inn med turbo eller kompressor. Jeg vurderte å kjøpe Caravelle VR6 men ble frarådet pga den var VELDIG tørst. En chippet 102 hk 2.5 TDI går endel bedre. 150 TDI kom først senere og er i en annen prisklasse :) Caravelle VR6 er foresten ingen skjelden bil, ta deg en tur på sykehuset så ser du garrantert flere av de som sykebil :D Har en caravelle vr6 sykebil på jobb. Men den er rett å slett lat ... Og som du nevner - den er MEGET dyr i drift. Kan omtrent se at tankmåleren går nedover... Når blir den vi har kun brukt til småkjøring + den ene turen med skikkelig varmkjøring en gang i uken ( kjekt :D ) . Men jeg kan prøve å få målt forbruket på denne en gang ... Tipper det ligger stygglig nærme 2 liter på mila ... Har ellers hatt mye tull med denne bilen - og jeg skal på verksted med den på mandag da den går på 1500 o/min på tomgang når den er varm ( ikke når den er kald ). Siter Golf 4 gti 99 mod x - en del golf 2 er Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg