basskassehue Skrevet Mars 22, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2009 hei har planer om å sette inn ett ekstra batteri i bagasjen på bilen. men lurer på litt ting. må begge batteriene ha samme amp? må jeg strekke opp både pluss og minus fra hovedbatteriet. eller holder det med bare pluss og sette en jordning i karroseriet bak? Siter audi a4 turbo.saab 900 turbo spiker .mazda 323 solgt. chevy montecarlo solgt. scorpio solgt. nissan cherry høgd. ford escort xr3i høgd. toyota camry 2.0 høgd . toyota camry 1.8 høgd. mercedes 190 høgd.chrysler neon solgt.volvo 740 solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hondaen Skrevet Mars 22, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2009 Nei, de må ikke ha samme Ah. Det holder å føre fram pluss. Husk rett dimmensjonert sikring slik at du ikke setter fyr på bilen. Ikke la ledning gnisse mot skarpe kanter. Hvis du skal bruke blysyrebatteri, bruk et av lukket type, gel eller agm. Du bør tenke på ventilasjon til batteriet uansett. De er ikke 100% gasstett. Siter For livets glade gutter går solen aldri ned ;-D Guide: Honda Turbo Guide:Bytt bremsene på din Honda selv Spør doktor Honda om alt! http://www.honda-club.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aeomholt Skrevet Mars 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2009 Nei, de må ikke ha samme Ah. Det holder å føre fram pluss. Husk rett dimmensjonert sikring slik at du ikke setter fyr på bilen. Sette sikring ved begge plusspolene... Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
basskassehue Skrevet Mars 23, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2009 ok takker for svar Siter audi a4 turbo.saab 900 turbo spiker .mazda 323 solgt. chevy montecarlo solgt. scorpio solgt. nissan cherry høgd. ford escort xr3i høgd. toyota camry 2.0 høgd . toyota camry 1.8 høgd. mercedes 190 høgd.chrysler neon solgt.volvo 740 solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jimmen Skrevet Mars 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2009 Ved 2 forskjellige batterier jobber de MOT hverandre. så til slutt tar ett av dem kvelden. kjøp deg ett kraftig batteri for å ha fremme istede hvis du tenker på 2 forskjellige batterier. tjener mer på det.. Siter 97- Volvo V70R AWD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
basskassehue Skrevet Mars 23, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2009 Ved 2 forskjellige batterier jobber de MOT hverandre. så til slutt tar ett av dem kvelden. kjøp deg ett kraftig batteri for å ha fremme istede hvis du tenker på 2 forskjellige batterier. tjener mer på det.. joa sant det. blir litt mindre pes å heller kjøpe ett kraftigere batteri. har tenkt og sette inn 2 monoblokker og en 4 kanals forsterker i bilen. så var defor jeg hadde trua på ett batteri ekstra.men er det no farlig å sette inn 90 amph hvis det er originalt med 75?brenner ikke opp no elektrisk eller no hvis batteriet har for mye amph? Siter audi a4 turbo.saab 900 turbo spiker .mazda 323 solgt. chevy montecarlo solgt. scorpio solgt. nissan cherry høgd. ford escort xr3i høgd. toyota camry 2.0 høgd . toyota camry 1.8 høgd. mercedes 190 høgd.chrysler neon solgt.volvo 740 solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jimmen Skrevet Mars 24, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2009 joa sant det. blir litt mindre pes å heller kjøpe ett kraftigere batteri. har tenkt og sette inn 2 monoblokker og en 4 kanals forsterker i bilen. så var defor jeg hadde trua på ett batteri ekstra.men er det no farlig å sette inn 90 amph hvis det er originalt med 75?brenner ikke opp no elektrisk eller no hvis batteriet har for mye amph? Gjør ingenting.. :) Men, de DU burde tenke mest på er Ampere timer i ett batteri.. ;) Siter 97- Volvo V70R AWD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
buskmann Skrevet Mars 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2009 joa sant det. blir litt mindre pes å heller kjøpe ett kraftigere batteri. har tenkt og sette inn 2 monoblokker og en 4 kanals forsterker i bilen. så var defor jeg hadde trua på ett batteri ekstra.men er det no farlig å sette inn 90 amph hvis det er originalt med 75?brenner ikke opp no elektrisk eller no hvis batteriet har for mye amph? Hei du basskassehue (fabelaktig flott kallenavn, for øvrig). Tenk på Ah (amperetimer) som bensintanken på bilen din. Jo større tank (eller flere Ah), jo lenger kan du kjøre uten å etterfylle. Dynamoen blir da tilsvarende bensinpumpa på Statoilen. Jo kraftigere dynamo, jo hurtigere kan du fylle opp batteriet med Ah. Analogien videre blir forsterker = bilmotor. Altså det som suger Ah ut av batteriet, eller bensin ut av tanken. Håper det ble litt klarere nå. Eller ikke. Siter Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
basskassehue Skrevet Mars 25, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2009 Hei du basskassehue (fabelaktig flott kallenavn, for øvrig). Tenk på Ah (amperetimer) som bensintanken på bilen din. Jo større tank (eller flere Ah), jo lenger kan du kjøre uten å etterfylle. Dynamoen blir da tilsvarende bensinpumpa på Statoilen. Jo kraftigere dynamo, jo hurtigere kan du fylle opp batteriet med Ah. Analogien videre blir forsterker = bilmotor. Altså det som suger Ah ut av batteriet, eller bensin ut av tanken. Håper det ble litt klarere nå. Eller ikke. oooook takk takk. da skjønte jeg litt mere ja.strøyk på elektro da jeg gikk mekken,men er kansje en grunn til det Siter audi a4 turbo.saab 900 turbo spiker .mazda 323 solgt. chevy montecarlo solgt. scorpio solgt. nissan cherry høgd. ford escort xr3i høgd. toyota camry 2.0 høgd . toyota camry 1.8 høgd. mercedes 190 høgd.chrysler neon solgt.volvo 740 solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.