opel16 Skrevet Mars 18, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2009 Hei. Lurer på om det er luftmengdemåleren på vectraen til svigers som er gåen. Symptomene er: spytting og ujevn tomgang, nappete på lavt turtall. Er det noen enkel måte å sjekke ut dette selv. Evnt koble ut lutmengdemåler for å sjekke om det er den? Håper det er noen som vet for jeg må desverre kjøre den i helga... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnul Skrevet Mars 18, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2009 Jeg har store problemer med å tro at det er MAF'en som er gåen, siden den motoren ikke har noen MAF-sensor. Siter -07 Opel Astra stv -10 Citroën C1 -06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt) -95 Opel Omega Alkis edition (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel16 Skrevet Mars 18, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2009 noe tips? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnul Skrevet Mars 18, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2009 Jeg antar at det ikke er noen motorlampe som lyser? Har ikke noe videre kjennskap til denne motoren. Ville kanskje sjekket tenningsanlegget (plugger, ledninger, DIS-pack) i første omgang. Siter -07 Opel Astra stv -10 Citroën C1 -06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt) -95 Opel Omega Alkis edition (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel16 Skrevet Mars 19, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2009 Dette begynte etter et stort motorhavari da det meste ble byttet. Bare et par mil etter reperasjonen så begynte motorlampa å lyse. Vi tok diagnose å det viste feil på EGR ventil. vi fikk løsnet ventilen å nullstilt feilkoden. Dagen etterpå så ble det denne rykkete gangen på motor. Bilen er jo en 97 modell men den har jo ikke gått mer enn 111000 km så burde vel holde lenger. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mordahl Skrevet April 1, 2009 Rapporter Share Skrevet April 1, 2009 høres ut som noe feil med hjernen. det enkleste e å få koblet til en pc og sjekket. ellers så kan du måle deg ihjel på sensorer. men hvis du vil det har eg verdiene for de fleste sensorene Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
toto99 Skrevet Juli 14, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2009 hei,hvor ligger vgr ventilen på en vectra 20 i 97 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Juli 14, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2009 MAF = Mass Air Flow = Lufmassemåler: Måler masse eller antall gram med luft som blir sugd inn Luftmengdemåler måler mengda luft, antall liter luft som blir sugd inn. Om bilen ikke har MAF har den nok MAP, Manifold Abolute pressure-sensor, sjekk at nippelen på den ikke er knekt. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg