Gå til innhold

mordahl

Bruker
  • Innholdsteller

    28
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om mordahl

  • Bursdag 05/08/1987

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    Vectra B
  • Biltype (eks Audi)
    Opel
  • Årsmodell (eks 1995)
    1998

Contact Methods

  • Bosted
    Bergen

mordahl's Achievements

  1. vil nå bare si at d er stor forskjell på toppakning som du skriver i overskriften og toppem som står i teksten. regner me at det er toppakningen du mener. uansett så er det ikke noe vanskelig hvis du bare noterer deg hvor alt er montert og klarer å få registeret rett. men du må beregne noen timer på det.
  2. synes det hørtes mye ut. noe gale e d jo, men kan jo hende forhandleren mener det ikke e verd å fikse. og på sikt vil du sote ned ventilene dine med et sllikt forbruk og da taper du effekt. katalysatoren e heller ikke så gla i olje. angående 1.6en så bruker den så absolutt olje, noen enn andre men alle bruker olje.
  3. sikker på at det ikke er måleren som er feil? om det hadde vært drit i systemet hadde det skjedd uavhengig av hvor mye bensin du hadde igjen. høres og merkelig ut at det skal være bensinpumpen. du måtte fylle tanken igjen for at bilen skulle starte?
  4. er egentlig kun interesert i motoren, men den var nå godt et stykke. gir 5000 for bare motoren komplett. hvis du vil selge bilen komplett kan eg slenge på noen 1000. så bare pm hvis du vil. ps. jeg henter bilen førstkommende helg. kjapt5 og enkelt
  5. høres ut som noe feil med hjernen. det enkleste e å få koblet til en pc og sjekket. ellers så kan du måle deg ihjel på sensorer. men hvis du vil det har eg verdiene for de fleste sensorene
  6. eller så selger biltema tenger som e beregnet til det. koster en 50lapp tror eg
  7. hør på protrim.no de har hvertfall hatt. mener de kostet under tusenlappen.
  8. like greit at de ikke fungerer, så slipper du å fylle spylervæske hele tiden. men hvis du vil at de skal fungere så e nå første eg ville sjekket om dysene var tett (stikk de opp med ståltråd eller noe lignende som passer. det kan høres sånn ut siden det kun kommer litt ut. ellers så tror jeg at det er samme pumpen som pumper på ruten som på lyktene så er vel lite trolig at det er den.
  9. tenkte eg skulle prøve å svare på sprmet ditt. JA det er ganske omfattende å bytte motor viss du ikke har noen erfaring. det du hvrtfall må ha er el-anlegg med hjernen, girkassen og antageligvis mye mer, jeg vet ikke om du og må bytte radiator eller akslinger osv. men dette e jo ting du må finne ut av før du begynner og så ville nå jeg hatt en som har gjort lignende i bakhånd.
  10. må vel ha forskjellig boring eller slaglengde ettersom den ene er 1.8 og den andre 2liter. så blokken med innmat må jo da også være forskjellig.
  11. mordahl

    vakuum x16xel

    Hei har en 1.6 16v fra en vectra b som jeg holder på å sette sammen, men sliter litt med å finne ut hvor vakuumslangene skal. lurte på om noen kunne hjulpet meg med det. Har bare prøvd å gjøre det så enkelt som mulig for de som ønsker å hjelpe.
  12. takker for at dere letttet hjernen min, har lurt på det litt for lenge nå
  13. Lurer fælt på hvordan smidde stempler blir laget. kan ikke helt se for meg en smed som står og banker ut hvert eneste stempel. noen som vet?
  14. hei. jeg lurte om det var noen som har en norsk momentliste til x16xel motoren. På forhånd..
  15. mordahl

    short-shift

    hei. lurer på om hvor man kan få tak i shirt-shift til vectra b. vet protrim har, men de klarer ikke å levere. noen som vet om noen andre steder??
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår