Gå til innhold

den perfekte ungdomsbil?

Ranger emnet


swirix

Anbefalte innlegg

Flertallet av biler jeg har sett som har rasa av vegen har vært e36 med rekke 6-er! Men selvsagt, er jo som regel opp til sjåføren da, en VELGER jo å kjøre over fartsgrensene. Kan dessverre ikke komme med så mange anbefalinger, siden jeg ikke har kjørt så mange biler, men er jo fornøyd med Golfen min da.

 

Nå tenkte jeg på at han skrev ABS og Airbag da. Gammel E30 er vell ikke det sikkreste valget.

-01 V40 1,8i -Bruksbilen-

-86 245 -Prosjektbilen-

-80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet-

 

Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 46
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

vel det er dine ord. resten av oss gir komplett faen i hva du mener så spar deg til du har noe å tilføre forumet som er nyttig.

 

Kanskje du skal holde dine meninger for deg selv? Jeg er fult med nuddelmannen (MrLee).

 

Volvo kan ikke design, og det finnes ikke noe styling i verden som kan gjøre den fin heller...

 

Eller nei, trekker noe tilbake. Når vi snakker Vovlo til over millionen er den brukbar, men hvem vil bruke 1 mill på en Volvo?

- Bilen min er som den norske stat - kjøpt og betalt =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du skal holde dine meninger for deg selv? Jeg er fult med nuddelmannen (MrLee).

 

Volvo kan ikke design, og det finnes ikke noe styling i verden som kan gjøre den fin heller...

 

Eller nei, trekker noe tilbake. Når vi snakker Vovlo til over millionen er den brukbar, men hvem vil bruke 1 mill på en Volvo?

 

Ja, veit ikke helt hva jeg skal si ang civic jeg da men.. du fortjener en :win for dårlig smak;)

 

Volvo er kanskje det grommaste en kan få tak i, uten tvil.

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, veit ikke helt hva jeg skal si ang civic jeg da men.. du fortjener en :win for dårlig smak;)

 

Volvo er kanskje det grommaste en kan få tak i, uten tvil.

 

 

Volvo grommeste?

Nei..

 

Volvo er en folkebil, en billig bil som var lett å skru på den gang i tiden, en bil som man ikke trengte å være ingeniør for å klare. Mye som er langt grommere.

Civic, heller ingen vinner fra min side.

 

Jeg er et amerika/italiener menneske.

Så anbelfaler gjerne Ford, og slike biler.

Lette å skru på, billige i drift. Grei design på de eldre, men ekke noen utstillings bil, fullstendig klar over. Men syns det er noe av sjarmen.

Andre greie biler, jo gamle audier(80,100..)

Kanskje en mercedes eller 2, Opel er kurrant, men ikke noe racerbil. Bmw er jo morro, men jævla dyrt å kjøre,reparere og trimme. Men der får man jo litt extra kjøreglede(?)

Nei, går veldig på smak og behag, lykke til. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Volvo grommeste?

Nei..

 

Volvo er en folkebil, en billig bil som var lett å skru på den gang i tiden, en bil som man ikke trengte å være ingeniør for å klare. Mye som er langt grommere.

Civic, heller ingen vinner fra min side.

 

Jeg er et amerika/italiener menneske.

Så anbelfaler gjerne Ford, og slike biler.

Lette å skru på, billige i drift. Grei design på de eldre, men ekke noen utstillings bil, fullstendig klar over. Men syns det er noe av sjarmen.

Andre greie biler, jo gamle audier(80,100..)

Kanskje en mercedes eller 2, Opel er kurrant, men ikke noe racerbil. Bmw er jo morro, men jævla dyrt å kjøre,reparere og trimme. Men der får man jo litt extra kjøreglede(?)

Nei, går veldig på smak og behag, lykke til. ;)

 

Den der skjønte jeg SVÆRT lite av =P "Jeg er et amerika/italiener menneske, så jeg anbefaler Ford"

Ford er nå Tysk/amerikansk da...

 

Og greit, Civic er kanskje ikke verdens beste valg, men går bra, lett å skaffe deler til, og er en super førstebil for som ikke lever av/for å skru bil!?

 

 

Altså, ville uten tvil ha byttet ut min lille Honda mot en deilig Maserati, men ettersom jeg ikke har 2 mill å bruke på bil (Tviler på at dere har det også) holder jeg meg til min Civic som bruker 0.52 pr. mil, som har billig forsikring...

 

Den lille klumpen på halsen deres kalles for et "hode". Bruk det en gang i blandt!

 

Og en som skriver "grommaste" (Dieseldyret) har ikke stemmerett når det kommer til design og hva som er bra/dårlig. Hater bønder noe så jævlig! Og ikke minst folk som ikke skriver/snakker korrekt!

- Bilen min er som den norske stat - kjøpt og betalt =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den der skjønte jeg SVÆRT lite av =P "Jeg er et amerika/italiener menneske, så jeg anbefaler Ford"

Ford er nå Tysk/amerikansk da...

 

Og greit, Civic er kanskje ikke verdens beste valg, men går bra, lett å skaffe deler til, og er en super førstebil for som ikke lever av/for å skru bil!?

 

 

Altså, ville uten tvil ha byttet ut min lille Honda mot en deilig Maserati, men ettersom jeg ikke har 2 mill å bruke på bil (Tviler på at dere har det også) holder jeg meg til min Civic som bruker 0.52 pr. mil, som har billig forsikring...

 

Den lille klumpen på halsen deres kalles for et "hode". Bruk det en gang i blandt!

 

Og en som skriver "grommaste" (Dieseldyret) har ikke stemmerett når det kommer til design og hva som er bra/dårlig. Hater bønder noe så jævlig! Og ikke minst folk som ikke skriver/snakker korrekt!

 

 

haha, du sier at folk skal bruke huggu, men sjøl så er du gutt og kjører en uslig konebil(uten v-tec vel og merke)?! tenk deg om en gang til er du snill, du trenger ei heller å ha civic fordi du ikke er interessert i å skru. At du hater bønder skal du få lov til så mye du vil, kunne ikke brydd meg mindre.

 

Du sier du MÅ ha en bil med BR-skilter(bedre kjent som stormannsgalskap) men du har ikke råd til noe grommere enn en civic? hvorfor spille en av de (ikke)kule gutta i det heletatt?! Dere Oslo-folk bør komme dere litt ned på jorda av og til..

 

Jeg ser raskt at vi ikke er enige, derfor gir jeg meg nå og til respekt for resten av tråden men når du begynner så regner jeg med at du også vil få høre sannhetene

Endret av merce-123

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andre gangen jeg anbefaler en MX-5 her...for 60 laken kan du vel plukke en fra midten av 90-tallet med fornuftig KM og stand (de er ofte kjørt litt kortere enn "bruksbiler"). Om de er fine er en smakssak da...noen elsker dem og andre synes de er som fanden på flatmark.

 

Men som ungdom er jo ikke det å bare ha 2 seter så forferdelig. De går ikke så veldig fort men med utrolig presis styring og den morsomste giringa du vil oppleve før reinspikka sportsbiler så er det virkelig morsomme biler å kjøre og de er utrolig velbalanserte. Greie vinterbiler og..du sklir iblandt seff - men de er så fine på balansen at det går bra.

 

Utover det er de driftssikre og solide biler. Sikkerhetsmessig blir det stryk da...cabber fra 90 tallet kan ikke konkurrere mot nyere biler der.

 

Jeg overlater til trådstarter om han orker imaget (frisørbil) og looken på bilene. Folk kan mene hva de vil om Miata...det er en driver's car. :)

Endret av tindebrød
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ein 4-dørs sedan, eller stasjonsvogn med litt front og litt rompe, og med litt størrelse, som brukar lite drivstoff, har begrensa antal hestar, og som ein ikkje er så redd for å bulke litt. Merkje/modell tykkjer eg er likegyldig, er nok mange som fell innanfor desse kriteriane. Ein fantastisk flott bil kan ein satse på når ein blir såpass vaksen og fornuftig at ein kan køyre det. :)

Bilforumet.no
Moderator: Annet bilrelatert

Papi Media Productions @ Youtube
www.youtube.com/user/PapiMediaProductions
I <3 CAKE.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den der skjønte jeg SVÆRT lite av =P "Jeg er et amerika/italiener menneske, så jeg anbefaler Ford"

Ford er nå Tysk/amerikansk da...

 

Blei litt rot der ja, mente:

Jeg elsker amerikanske og italienske biler.

Men vil anbefale ford.

Dumt å anbefale fiat/lancia liksom, ekke noe veldig lett å skru på.

Skulle hvertfall hatt en ingeniør utdannelse for dem....

 

Håper du skjønte litt mer nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier du MÅ ha en bil med BR-skilter(bedre kjent som stormannsgalskap) men du har ikke råd til noe grommere enn en civic? hvorfor spille en av de (ikke)kule gutta i det heletatt?! Dere Oslo-folk bør komme dere litt ned på jorda av og til..

Og ut av byen, og oppdage resten av landet, og resten av menneskene. Følte jeg bare måtte si det :P

 

Skal en Volvo senkes, kan jeg gå med på et par cm, men mer blir for meget. Dessuten er mange allerede så segne, at du ikke trenger å senke de :P

 

Nå vet ikke jeg helt hva slags person du er, men hvis du ikke har noe særlig imot å få litt skitt på fingrene, er det ingen hindring å kjøpe en billig bakhjulstrekker. Du må skru av og til, men det er verdt det. Bare for å komme med et eksempel, så er det fysiskt umulig å ha det morro med en liten japsebil på overkant av 1400 kubikk. Dette er den ultimate konbil, eller bil for en student, med lite penger. å være ungdom handler for de fleste av oss litt om å ha det litt morro av og til, og slike biler innebærer ikke morro, og gøye kvelder. Dette er kun et framkostmiddel, intet mer. Enda et pluss for litt gamlere biler, er at du faktisk får litt erfaring når det gjelder å kjøre biler som ikke har abs, antispinn og hele verden av elektronikk. Dessuten får du også lært deg å skru/fikse litt, og dette kommer veldig godt med seinere i livet.

 

Uansett hva slags bil du velger, vil jeg anbefale en billig førstebil. Med den kan du herje litt, og ha det gøy, og ødelegge uten at det gjør noe. I tilegg vil du sikkert også få større selvsikkerhet, og erfaring med en Sierra, enn hvis du hadde cruiser rundt med en bil til 60 000 på glatta den første vinteren. ;)

Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ut av byen, og oppdage resten av landet, og resten av menneskene. Følte jeg bare måtte si det :P

 

Skal en Volvo senkes, kan jeg gå med på et par cm, men mer blir for meget. Dessuten er mange allerede så segne, at du ikke trenger å senke de :P

 

Nå vet ikke jeg helt hva slags person du er, men hvis du ikke har noe særlig imot å få litt skitt på fingrene, er det ingen hindring å kjøpe en billig bakhjulstrekker. Du må skru av og til, men det er verdt det. Bare for å komme med et eksempel, så er det fysiskt umulig å ha det morro med en liten japsebil på overkant av 1400 kubikk. Dette er den ultimate konbil, eller bil for en student, med lite penger. å være ungdom handler for de fleste av oss litt om å ha det litt morro av og til, og slike biler innebærer ikke morro, og gøye kvelder. Dette er kun et framkostmiddel, intet mer. Enda et pluss for litt gamlere biler, er at du faktisk får litt erfaring når det gjelder å kjøre biler som ikke har abs, antispinn og hele verden av elektronikk. Dessuten får du også lært deg å skru/fikse litt, og dette kommer veldig godt med seinere i livet.

 

Uansett hva slags bil du velger, vil jeg anbefale en billig førstebil. Med den kan du herje litt, og ha det gøy, og ødelegge uten at det gjør noe. I tilegg vil du sikkert også få større selvsikkerhet, og erfaring med en Sierra, enn hvis du hadde cruiser rundt med en bil til 60 000 på glatta den første vinteren. ;)

 

Enig:)

Volvo amazon 70 modell. (Langtidsprosjekt)

Volvo 240 Turbo.

Volvo 240 86 modell. (Delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår