Gesel Skrevet Mars 17, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2009 Meeen, har aldri hatt Peugeot, så er litt usikker på hva jeg skal se etter... Noen spesielle plasser rusta dukker opp på? Hvilke svakheter har disse bilene? Har tenkt å se på både 1,9 90hk og 1,6-literen.. Og en annen ting, hva er boltsirkel og ET? Siter Kjører tysker med turbo og drag på alle fire. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Terjeth Skrevet Mars 17, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2009 Boltsirkel er hvor mange millimeter det er på kryss av boltene på hjula, og hvor mange bolter det er. F.eks på den bilen rekner jeg med det er 4x108, dvs 4 bolter med 108 mm avstand. Innpress/ET er vel hvor mange mm det er fra monteringsplata på felgen til felgens innerkant tror jeg. Jo lavere ET, jo mindre avstand er det, og dermed en felg som bygger mer, dvs kommer lenger ut i hjulbuen. Høyere ET vil plassere felgen lenger inn. Tror det er slik, men someone correct me if i'm wrong. Hva bilen angår har jeg ikke mye peil på Pug desverre. Lykke til=) Siter 1997 VW Golf Joker 1.6 1983 VW Golf 1.5 C x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI x 1987 VW Golf CL 1.6 x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gesel Skrevet Mars 17, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2009 Boltsirkel er hvor mange millimeter det er på kryss av boltene på hjula, og hvor mange bolter det er. F.eks på den bilen rekner jeg med det er 4x108, dvs 4 bolter med 108 mm avstand. Innpress/ET er vel hvor mange mm det er fra monteringsplata på felgen til felgens innerkant tror jeg. Jo lavere ET, jo mindre avstand er det, og dermed en felg som bygger mer, dvs kommer lenger ut i hjulbuen. Høyere ET vil plassere felgen lenger inn. Tror det er slik, men someone correct me if i'm wrong. Hva bilen angår har jeg ikke mye peil på Pug desverre. Lykke til=) Hehe, jeg formulerte meg feil, jeg vet hva boltsirker og ET er, men ville bare vite om det er samme som på gamlebilen slik at jeg kan bruke RH-Cup'ene mine :P Siter Kjører tysker med turbo og drag på alle fire. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Terjeth Skrevet Mars 17, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2009 Hehe! Jaja.. Her har du litt hjelp: http://www.kompressor.no/felger/boltesirkel.htm Siter 1997 VW Golf Joker 1.6 1983 VW Golf 1.5 C x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI x 1987 VW Golf CL 1.6 x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peugeot-406 Skrevet Mars 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2009 Boltsirkel på 306 er 4x108 eller 4x114 (husker ikke helt). Ingen spesielle rustplasser. Peugeot er flinke og holdbare mtp rust :) Turbo/Toppaknings havari(varmkjøring), vakuumproblemer(diesel), bremser bak er vel det værste. Egentlig er det veldig holdbare biler, som tåler å bli brukt og kjørt langt med :) Lykke til med kjøp ! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
306GTI-6 Skrevet Mars 31, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2009 Peugeot 306 har 4x108 boltsirkel og et17. Ford har samme boltsirkel men ET38 som regel, dette kan du bruke på 306 med en spacer på 21mm ;) Siter Leder peugeot-sport-club.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lefso Skrevet April 24, 2009 Rapporter Share Skrevet April 24, 2009 Som tidligere nevnt er Peugeot ganske så bra på rust ja, men det kommer jo også ann på bruken. Har sett 306 som har gått mye på grus vei. De får gjerne litt rust ved kanalen like foran bakhjulene fordi karrosseriet er litt lavere der, og får mye steinsprut fra forhjulene om man ikke har skvett lapper. Kan også være litt rust på undersiden av gulvplaten i bagasjerommet, men altså generelt sett meget lite rust problem på disse bilene... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.