Gå til innhold

81' Volvo 242 Turbo Prosjekt

Ranger emnet


242Drift

Anbefalte innlegg

  • Svar 48
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...

Funderer litt på justerbare coilovers. Har Bilstein cs dempere, og vurderer å kjøpe et byggesett fra SAM/Pedersens-Racing.http://www.pedersens-racing.no/bil/Volvo_coilover/

 

For å få riktig vinkel på bærebrua og få bra senk så lurer jeg på om det kan gå å dreie sporet til spindelen 40mm lenger opp (for mer senking) og bruke bærekulespaceren nederst på røret der spindelen vanligvis står.

Regner med at det ikke går å korte inn røra siden jeg vil bruke dempere med originallengde.

 

Noen alla dette:

Coilover.jpg

 

Noen som har andre forslag?

- 81' Volvo 242 Prosjektbil

- 89' BMW E30 Bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

Tror det skal funke for å kunne ha bra senk.

 

Det har stått stille en stund nå, men nå ser det ut til at det blir gjort litt igjen. Det blir trekking av bensin og bremserør til helgen. Samt montering av batteri bak.

Har fått montert carbon f1 speil og panserlåser. Håper jeg får skaffet en donorbil med gir og motor +++ snart.

- 81' Volvo 242 Prosjektbil

- 89' BMW E30 Bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

En liten update...

 

Skal hente en 245 delebil til neste helg. Skal bruke servo og låne litt deler av den til et besøk på BT.

 

Har bestillt Aeromotive BTR og det siste av AN koblinger til bensintilførselen. Skal bli morro å se om det går å få ned trykket nok til å bruke den på gasser motoren.

 

Har også bestillt coilover byggesett med justerbar topplagring og og bærekulespacer. Blir spacer til styreledd med uniball og grovere stabstag litt senere.

- 81' Volvo 242 Prosjektbil

- 89' BMW E30 Bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Da er første prøvetur unnagjort. Kjørte en hel dag uten en eneste feil!

Veldig imponert over kjøreegenskapne, men ble overasket over BRÅKET i kupeen. Motorkraften var fraverende siden jeg bruker en 230k motor.

Bilde1086.jpg

 

Blir straks montering av coilovere så jeg måtte se hva som var MAX bak.

Bilde1078.jpg

 

Hentet disse i går.

Bilde1089.jpg

- 81' Volvo 242 Prosjektbil

- 89' BMW E30 Bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår