Gå til innhold

mørklegging av norge 28/3,en time fra 2030

Ranger emnet


WireD

Anbefalte innlegg

 

Jeg trur det mye mer effektivt samt realistisk å gjøre store miljøbomber mer miljøvennelig i første omgang.

Mye enklere å raskere en å overbevise en milliard late mennesker som meg selv å skru av TV'n da jeg skal på dass etc.

 

Og hva er feil med å gjøre begge deler? Det ene utelukker ikke det andre.

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

For en gjennomsnittlig bil står bruk for 80% av utslippene over levetiden, de resterende 20% er produksjon, transport, avhending og vedlikehold. Da er det grenser for hvor lenge det er miljøvennlig å kjøre en bil som drar dobbelt så mye drivstoff som en ny bil.

 

Bilen bruker 0,9 pr,mil har katalysator. ikke er den belånt. Har tre små unger. Har på ingen måte økonomi til å kjøpe ny bil. Norge har bedt meg om å kjøre enn slik bil.. har på ingen måte råd til å kjøpe ny bil som faller raskere i pris enn jeg klarer å betale på lånet jeg måtte hatt... Regner med det er flere i mitt ståsted? hvertfall de fleste jeg jobber ilag med.

Opel omega 2,5-96

Opel omega 2,5-96 Nr2!

Opel manta-72 2,4i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At det er fler kinesere i verden enn nordmenn gir ikke deg rett til å gi faen i miljøet.

 

Jeg gir ikke faen i miljøet.

Utifra det jeg har lest om klimaet utenom tabloidavisene, så har jeg ingen tru at det kommer til å være utslagsgivende at jeg kjører 2 mil mindre om dagen eller lignende.

Jeg har en energiklasse B leilighet, og uansett om jeg skrur av lyset så vil tapet av varme en pære gir hentes inn igjen av panelovnen på veggen, det samme gjelder forsåvidt TV'n og datamaskinen.

 

Problemet er jo ikke at folk liker å ha en lyspære på i ny og ne, men at folk ikke har råd til miljøvennelige løsninger for sine hus eller sine leiligheter.

Staten legger jo heller ikke så mye til rette for det, så det viser jo egentlig hvor langtenkt dem er.

 

Den dagen jeg kan bytte inn bilen min og kanskje en liten sum mot en miljøvennelig bil som gir samme nytteverdien, samme lidenskapen som en bil gir meg i dag så kanskje. Jeg kommer uansett til å kjøre bil.

 

 

Og forresten, til folk som kjører hybridbiler og trur dem er miljøvennelige.

Dette beviser igjen at man burde starte med værstingene, så begynne med forbrukere.

'09 Toyota Hilux 3.0 D-Cab SR+

'09 Can-Am Outlander MAX 800 XT

'09 Yamaha YFM350R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får skru på litt ekstra jeg da for å få opp forbruket litt. Vil jo ha bikini sesong året rundt i Norge.

Fint jeg halverte antall katalysatorer på bilen :)

 

Hadde du hatt et minimum av innsikt, så hadde du visst at

 

1) Fjerning av katalysator faktisk reduserer CO2-utslippene (dog marginalt)

2) Det er større sjangs for sydvestsesong året rundt enn bikinisesong året rundt.

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og forresten, til folk som kjører hybridbiler og trur dem er miljøvennelige.

Dette beviser igjen at man burde starte med værstingene, så begynne med forbrukere.

 

Hvis en M3 har så mye lavere drivstofforbruk enn en Prius, hvorfor klarer den ikke vise det i en standardisert kjøresykel da?

 

Atter en gang; hvorfor bare bry seg om verstingene? Det er ingenting i veien for å gjøre begge deler samtidig.

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

konklusjonen vi drar i denne tråden er: vi driter i miljøet og lar miljøhysterikerne rope så mye de vil, de blir ikke hørt uansett?!:)

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis en M3 har så mye lavere drivstofforbruk enn en Prius, hvorfor klarer den ikke vise det i en standardisert kjøresykel da?

 

Atter en gang; hvorfor bare bry seg om verstingene? Det er ingenting i veien for å gjøre begge deler samtidig.

 

Er jo ikke det dem viser til der, men at miljøvennelige biler ikke har stor effekt om man fortsatt kjører som en dass.

Det som er mer urovekkende er at studier viser at byggeprosessen av en Prius vil gjøre mer skader over lang tid en feks å kjøre en "miljøfientlige" biler.

 

 

Det er jo også flere raporter som viser at en BMW 330D er mer miljøvennelig i form av forbruk og utslipp en feks en Prius, men dette straffes av staten fordi den har et visst antall hestekrefter.

 

Er lite vits at regjering etc preiker miljø da de gir faen i å prøve å stimulere folk til å oppgradere biler og hus.

'09 Toyota Hilux 3.0 D-Cab SR+

'09 Can-Am Outlander MAX 800 XT

'09 Yamaha YFM350R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er mer urovekkende er at studier viser at byggeprosessen av en Prius vil gjøre mer skader over lang tid en feks å kjøre en "miljøfientlige" biler.

 

 

Det som er aller mest urovekkende er at du ikke har godt nok utviklet kritisk sans til å skjønne at den rapporten ("Dust to dust") er et makkverk som først har skrevet konklusjonen for deretter å legge opp alt for å nå nettopp den konklusjonen.

 

Hva angår Prius vs 330d. Prius har et CO2-utslipp på 104g/km ved blandet kjøring mot 152g/km for 330d. Dessuten slipper ikke en prius ut merkbart med NOx eller partikler. Jeg tviler ikke på at en 330d kan matche Prius på landeveisforbruk, men ved hadde den vært i nærheten på blandet kjøring, så hadde det ikke vist seg som en nesten 50% økning over Prius i EU-mix.

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår