Gå til innhold

Hvis lakkereren bommer litt på fargen, hva da?

Ranger emnet


Bluum

Anbefalte innlegg

Lakkerte skjørtene på min BMW i høst, og har siden dag 1 synes at fargen var litt feil.

Både lysere og med et litt anna sjær.

Jeg fikk med en flaske med det som var igjen av lakken de brukte, i tilfelle jeg trengte den som lakkstift el.l.

 

Har en orginal lakkstift liggende, og den fargen matcher bilen helt perfekt. Du ser ikke forskjell.

Men den lakken jeg fikk med fra lakkfirmaet er helt annerledes. For det første mye mer tyntflytende (men det har nok sine grunner), den er mye lysere i fargen og har i tillegg et grønnsjær, noe som ikke blir helt riktig når resten av bilen er blå :P

Ikke tolk det feil, fargen er blå, men med litt grønnsjær i rette lyset. Du ser det ikke så godt fra alle vinkler, og mange legger sikkert ikke merke til det. Det kan nesten virke som om de har brukt for få lag med farge.

 

Tok en dråpe fra hver av lakkstiftene og la på et papir. Dette smurte jeg ut, og der var det veldig tydelig forskjell.

Så det jeg lurer på er, har jeg noen rett til å klage på dette nå?

De sa at det ble blandet i maskin, men jeg synes ikke det er noen unskyldning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

jeg hadde klaga uten tvil, er den såpass stor att du ser det godt da er det jo ikke tvil. er kanskje ikke alltid like lett og treffe fargen bestandig , hva vet jeg? jeg er ikke lakkerer ,men jeg ville ha klaga. du skal få det du har betalt for mener nå jeg

audi a4 1.8tq sedan 2000 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er som crezit antyder ikke alltid like lett å treffe rett farge nyanse, nå vet ikke jeg hvor stor fargeforskjell d er på bilen din men den burde ikke avvike noe stort nei. D du kan er jo å få noen som har peiling(en lakkerer FEKS) eller stikke innom et annet lakk verksted å høre hva dem synes

 

leverte du bare skjørtene å farge koden eller sjekket dem med fargekart mot bilen?

95 Golf 3

94 Audi 80 competition, oppe å går med megasquirt

85 Volvo 740

88 Volvo 740 delebil

87 Volvo 240 Stv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis det ikke er en farge som stemmer 100% i farge karte til lakkeren da hva gjør du da ? hvis du har gjort dette på et godkjent værksted ber du lakkerern ta med alle alternativene på fargen for og sammenligne.

har han ingen tim er evt muligheten og flekke hele siden på bilen . MEN !!!!

Hadde du kommet på mitt værksted og gjort denne prossedyren ( da når jeg har valgt best farge og ingen ting er feil anna enn ditt synspungt på fargen . og at du ikke er evt. intresert i og betale det det koster for og få flekka tinga. ) Da hadde jeg nok bet deg om gå gå på en litt kvass måte .

 

det kan være veldig mange grunder for at farger ikke stemmer .

Ford 17m vare bil 1970mod Moonshine express
Honda del sol 1993 mod
Toyota corolla e10
Toyota corolla ae92 2dørs cupe
Subaru Forester 98mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde du kommet på mitt værksted og gjort denne prossedyren ( da når jeg har valgt best farge og ingen ting er feil anna enn ditt synspungt på fargen . og at du ikke er evt. intresert i og betale det det koster for og få flekka tinga. ) Da hadde jeg nok bet deg om gå gå på en litt kvass måte .

 

det kan være veldig mange grunder for at farger ikke stemmer .

 

Har man kvittering på arbeidet har man vel rett til å klage litt. Men, det å komme med sånt et halvt år etter syns jeg er litt drøyt..

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi lakkerte just en nissan på jobb, som var hvit med perlemor. Den eneste fargeprøven vi hadde stemte ikke, og heller ikke noen av de andre fargeprøvene i systemet. Så vi blandet vår egen til det ble så likt som mulig, men fortsatt vistes det i solen.

Ikke mye å gjøre da, bortsett fra å flekke på møtende deler..

1973 Pontiac Firebird

2007 VW Passat 2.0 TDI

[X] 1961 VW Boble

[X]1983 VW Golf MK1 OldSchool

[X]1988 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi lakkerte just en nissan på jobb, som var hvit med perlemor. Den eneste fargeprøven vi hadde stemte ikke, og heller ikke noen av de andre fargeprøvene i systemet. Så vi blandet vår egen til det ble så likt som mulig, men fortsatt vistes det i solen.

Ikke mye å gjøre da, bortsett fra å flekke på møtende deler..

det er sant det du feks prøve og lakkere 5 serien til toyota ( 580 , 586osv ) dvs gull fargene som er på feks yaris butt i butt . det er umulig. sips heker ( vet jeg skrev det navnet feil ) har noen som kan treffe bedre i farge karte enn feks dupont og rm .

dette er en av mange 100 farger som ikke stemmer med farge kort osv !

Ford 17m vare bil 1970mod Moonshine express
Honda del sol 1993 mod
Toyota corolla e10
Toyota corolla ae92 2dørs cupe
Subaru Forester 98mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er sant det du feks prøve og lakkere 5 serien til toyota ( 580 , 586osv ) dvs gull fargene som er på feks yaris butt i butt . det er umulig. sips heker ( vet jeg skrev det navnet feil ) har noen som kan treffe bedre i farge karte enn feks dupont og rm .

dette er en av mange 100 farger som ikke stemmer med farge kort osv !

 

Er nok forskjell på lakkmerke til lakkmerke med tanke på hva de har av utvalg til forskjellige merker.

Var også plaget med at vi ikke hadde fargeprøve på en helt ny svartfarge fra nissan, så den sendte vi inn en fargeprøve på til lakkmerket vårt (Hadde skiftet forskjerm så skjærte ut en bit)

1973 Pontiac Firebird

2007 VW Passat 2.0 TDI

[X] 1961 VW Boble

[X]1983 VW Golf MK1 OldSchool

[X]1988 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men, det å komme med sånt et halvt år etter syns jeg er litt drøyt..

Nettopp derfor jeg spurte her.

Kommer nok til å gå innom og høre om de har lyst til å gjøre noe med det, eller om jeg bare må ha det sånn. Nå skal det nevnes at jeg fikk beskjed om at det kunne bli litt mørkere etter noen uker, men etter de ukene kom snøværet, og da orka jeg ikke stresse mer med om fargen stemte 100%.

 

Fargeforskjellen er godt synlig, spesiellt på den ene siden.

Fargekoden så lakkereren bare ved å se på bilen. Mauritsiusblå som han sa, (og det stemmer), etterfulgt av: "vi lakkerer mange BMWer". Så hvem vet.

Det er i hvertfall et grønnskjær i fargen på skjørtene, og det er det ikke på resten av bilen, eller i den orginale lakkstiften fra BMW.

 

Skal se om jeg kan få tatt et bilde i løpet av de nærmeste dagene, så kan dere se selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilder:

DSC01055.JPG

DSC01054.JPG

Som dere ser er det blått, men ikke helt likt.

Var innom verkstedet som gjorde det i dag, men da var alle lakkørene reist hjem, så jeg må komme innom seinere. De sa de skulle sjekke med fargeprøver og se om de hadde gjort noe feil, for der virka som lit mye avvikk synes de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som dere ser er det blått, men ikke helt likt.

Var innom verkstedet som gjorde det i dag, men da var alle lakkørene reist hjem, så jeg må komme innom seinere. De sa de skulle sjekke med fargeprøver og se om de hadde gjort noe feil, for der virka som lit mye avvikk synes de.

 

For å gjøre det lettere for deg sjøl så kan du jo tilby deg å betale for en kanal hvis dem lakkerer begge to på nytt. Du har tross alt ventet lenge med å reklamere på jobben og det har sikkert kommet steinsprutskader osv på kanalene og disse bør jo slipes, grunnes og nytt pvcbelegg sprøytes på før ny lakk.

Hadde du reklamert med en gang hadde det bare vært snakk om vanlig mattsliping.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har prata med de og vi blei enige om at det ikke var så mye å gjøre.

Det var ingen andre nyanser til den fargen uansett, så opplakkering ville gitt samme resultat.

Så jeg får leve med det fremover, og satse på at det kommer flere nyanser i år eller neste år, så kan jeg like godt sette på M3 skjørter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har prata med de og vi blei enige om at det ikke var så mye å gjøre.

Det var ingen andre nyanser til den fargen uansett, så opplakkering ville gitt samme resultat.

 

Ja hvis du slår deg til ro med det så er det jo greit men jeg syntes det var ett rart svar av lakkerern. Dem har sikkert en fargescanner tilgjengelig eller så skal han også klare å justere fargen "på øyet" ved å ha i noen dråper blått av annen nyanse osv. At det ikke er andre alternativer til fargen er ingen gyldig grunn for å levere fargeforskjell. Men du skriver også at det er mer forskjell på den ene siden og da blir det værre. Det betyr at bilen din er lakkert på en side og hvis lakken da ble blandet litt feil så blir det slike problemer som dette...

 

Men for deg er jo dette en god grunn til å sette på kanaldeksler da, selv om det ikke fikser fargeproblemet. Hvis ikke du får lakkerern til å scanne fargen din på begge sider da.. hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår