Gå til innhold

Noen som prøver svindle meg ?

Ranger emnet


Ghost.

Anbefalte innlegg

Jeg har vært borti dette før, og du får bare en falsk

kvittering fra paypal på en overførsel. Kvitteringen

virker 100% autentisk, men hvis du ringer Paypal

og ber de sjekke referansenummeret får du opp ei kjerring

i USA som handla sminke på ebay etc. Hvis du sjekker

kilden på eposten vil du finne ut at "kvitteringen" fra paypal

stammer fra en ISP i Nigeria. Deretter sjekker du kontoen,

men ingen penger, og karen bombarderer deg med epost

om hvorvidt du har sendt, og MÅ sende ellers kommer det

nigerianske forsvaret og sprenger kåken din.

 

Scam, scam og scam.

Velkommen til Bilforumet - der alle vet best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er bogus uansett. Når det er en i England som vil sende det til Nigeria, så er det bare tull. Jeg anbefaler deg å la være å svare videre.

 

Hvis du absolutt vil ta det videre kan du evt føye til en ny e-mailadresse og slette etterpå. Eller opprette en ny paypalkonto som du ikke bruker til noe annet.

Mulig de prøver å hacke passordet ditt om de finner din bruker, men sjansen for det er ikke særlig stor.

Du har vel uansett ikke mye penger på paypalkontoen? Gi dem ikke mailadressen til konto som har info om evt kredittkort.

 

Poenget med nigeriafolka er å få ut litt info av deg, og så prøve å lure deg videre. Så bare la dem være.

 

 

Edit: Jeg leste ivers innlegg først etter jeg postet mitt. Og da ble med ett alle sammen litt klokere :)

Endret av henne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må da være mulig å kødde med dem på en eller annen måte:D

 

Jeg ble oppringt fra nigeria flere ganger for to år siden, fikk aldrig tatt telefonen siden de kun ringte ett ring og så la på.

Før eller siden klarte jeg å ta den siden jeg hadde mobben rett foran meg, hørte bare no uggha bugha bongo bongo med sint stemme og så la de på.

 

Dette var jo såklart et forsøk på å få meg til å ringe ned til dem, men var jo litt gøy når de ringte meg istedenfor:P

 

Kan tenke meg det er billig å ringe fra nigeria til norge.

 

du vet at du mister penger når de ringer til deg og du tar telefonen?

[Mercedes sprinter 316cdi]

[Opel ascona c3 cab]

[bmw e36 316]

+++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..and i will pay you 300 euros for the item and shipping cost through Post Office to my Daughter in West Africa.

Here is my Daughter full contact address in west africa in which you will send the item to:

 

HAHAH, faen så dumt;P men du har jo ikke noe å tape, så lenge du lar han betale gjennom paypal;P

sap

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår